Ciężko wchodzące biegi i duży luz pedału sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 11 lis 2007, 12:24

k.el napisał(a):ponowna regulacja rozwiązała problem

To co w końcu zrobiono???

Riki napisał(a):ale obawiam się że tam warto wkładać tylko oryginały

Bez szaleństw :) To nie rozrząd :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez marek cygan » 11 lis 2007, 15:28

Witam! Moim skromnym zdaniem należy wymienić płyn hamulcowy
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez magicadm » 11 lis 2007, 15:31

marek cygan napisał(a):Moim skromnym zdaniem należy wymienić płyn hamulcowy

Mógłbyś rozwinąć myśl?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez marek cygan » 11 lis 2007, 15:50

pompa sprzęgła jest zasilana płynem hamulcowym.Jak wiadomo płyn hamulcowy po pewnym okresie traci swoje parametry.Miałem podobne objawy z tym że na przeglądzie wyszło że tylne hamulce trzymają tylko w 25% po sprawdzeniu szczęk i bębnów zdecydowałem się na wymianę płynu. Jak ręką odjoł
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez Paweł Mo » 11 lis 2007, 15:54

Panowie, czy hamulce i sprzęgło to jest jeden obieg??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez marek cygan » 11 lis 2007, 16:08

Pompa sprzęgła jest zasilana z tego samego zbiornika co pompa hamulcowa
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez MAZVAGTECH » 11 lis 2007, 16:55

marek cygan napisał(a):Pompa sprzęgła jest zasilana z tego samego zbiornika co pompa hamulcowa
Nie bardzo. W mojej mazdzie 626 z 01r jest malutki zbiorniczek do pompy sprzegla w zbiorniczku do hamulcow, wlew jest jeden. Najprosciej dwa w jednym, mozna sie przez to czasami pomylic. Patrzac na zbiorniczek z plynem hamulcowym wydaje sie ze plyn jest natomiast w zbiorniczku sprzegla plynu nie ma i slabo to widac. Chyba spowodowane jest to wzgledami bezpieczenstwa w przypadku wycieku plyny z obwodu sprzegla nadal mamy hamulce.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez marek cygan » 11 lis 2007, 20:34

W mojej 323f z99 zbiornik jest jeden przedzielony na pół do połowy wysokości.W środku wstawiony jest czujnik poziomu.Wyciek z któregokolwiek obwodu jest sygnalizowany.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez k.el » 12 lis 2007, 01:28

magicadm napisał(a):To co w końcu zrobiono?

jak pisałem:
1. samo odpowietrzanie niewiele dało
2. sama regulacja pomogła tylko na kilkadziesiąt km
Wróciłem więc do mechanika i ponowne odpowietrzanie bez oczekiwanych rezultatów, ponowna regulacja i też nic.
I tu mechanik zaskoczył mnie bo wyciągnął dużą strzykawkę i 2 razy wyssał płyn za naczynka i wcisnął go przez odpowietrznik na wysprzęgliku – efekt pedał brał od razu (brak luzu) więc ponowna regulacja pedału i OK!
Nie wiem jak ten zabieg się nazywa, ale dziś odwiedziłem 3miasto i dalej jest OK. <jupi>
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez MAZVAGTECH » 12 lis 2007, 08:48

Tak jak sadzilem nikt nie zauwazyl ze w zbiorniczku do sprzegla nie ma plynu. Przy odpowietrzaniu sprzegla trzeba do zbiorniczka plynu hamulcowego nalac na maxa. Mechanik nic innego nie zrobil tylko nalal ci plynu od tylu przez odpowietrznik.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez k.el » 12 lis 2007, 22:24

maxkls napisał(a):Tak jak sadzilem nikt nie zauwazyl ze w zbiorniczku do sprzegla nie ma plynu

teraz to już nie ma znaczenia, ale jesteś w błędzie bo przed pierwszym odpowietrzaniem był max płynu i w trakcie dolewałem do maxa, a skoro ubywało tzn. że płyn był w obu zbiorniczkach.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Paweł Mo » 13 lis 2007, 13:33

Szczelny układ hudrauliczny sam z siebie się nie zapowietrza. Myślę, że warto poszukać źródła wycieku i zregenerować ew. wymienić wadliwą część bo samo odpowietrzenie sprawy nie załatwi.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez xANDy » 14 lis 2007, 22:27

Chyba koledzy zapominamy, że raz na jakiś czas należy wymienić cały płyn w układzie (nie tylko w zbiorniczku). Niektórzy zalecają co 2 lata, myślę jednak, że pięć lat to max, którego warto nie przekraczać.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 15 lis 2007, 00:30

u mnie byl podobny problem ktory sie nasilal w czasie upalów
zeby włączyć bieg na skrzyzowaniu musialem ze 2-3 razy podpompowac spzeglęm dopier wchodzily biegi.
a ze to bylo pod konec czerwca a wlipcy wyjechalem za granice na 3 miechy to nie bylo czasu na zadan daignoze
jak teraz wrocilem w pazdzierniku problem sie znowu ujawnial ale juz bez wzgledu na tep. tylko jak sie silnik zagrzal. jak odpalalem bylo ok i przez jakies pierwsze 10 min jazdy tez.
odrazu przewidywalem ze to plyn hamulcowy bo jak ostatnio wymienialem jakeis 1.5 roku temu to wlalem gowno zwane ORLEN.
pojechalem do mechanika zeby sprawdzil plyn przyrzadem i sie okazalo ze jest bezwzglednei do wymiany gdyz sterzeni wody jest bardzo duze.
wymienilem plyn odpowietrzajac caly uklad hamulcowy ze sprzeglem wlzcznie ale podczas odpoweitrzania zauwarzylem ze gumka na wysprzegliku jest wilgotna. tzn w plynie. ale ze plynu nie ubywalo to sie nie przejolem tym.
po wymianei plynu usterka ustapila.
problem pojawial sie tylko raz na jakies 20 wcisniec sprzegla.
na stroenie intercars znalazlem wysprzeglik pojechalem kupilem wymienilem i po problemie. teraz wszystko gra i buczy.
po z a tym ze chyba jaks poduszka pod silnikiem sie konczy. bo bardzo duze drgania przechodza na auto tj na kierownice drazek zmiany begow najbardziej.
ogolnie cale auto wpada w rezoans jakis na niskich obrotach
ale znowu brak czasu na jakas dignoze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 15 lis 2007, 10:19

Krzysiek_1123 napisał(a):ogolnie cale auto wpada w rezoans jakis na niskich obrotach

Poduszka – a jest ich niestety aż pięć. Najbardziej sprawdź tę przy ścianie grodziowej. Zakładam, że nie wylała Ci się poduszka olejowa (musi mieć kształt "łezki" i być sucha). W ogóle hałas silnika przenosi na karoserię poduszka przy chłodnicach...

Płyn hamulcowy jest w stanie sporo namieszać. Przy hamulcach jest mocno spracowany (wysoka temperatura) i zaczyna chłonąć wodę. Brak regularnego wymieniania płynu powoduje wykańczanie cylinderków i uszczelek (korozja zachodzi szybciej przy wyższym ciśnieniu i temperaturze).
Osoby hamujące zazwyczaj ekstremalnie powinny troszczyć się o to zdecydowanie częściej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 15 lis 2007, 23:49

popieram wymiane plynu co dwa lata. a tak robie, tylko ze ostatnio wymienilem plyn na ten firmy ORLEN i to byl moj blad bo wytrzymal 1.5 roku. moge przeslac fotki jak wyglada wysprzeglik. skorodowany w sroku jak i sam tloczek. mam nadzieje ze cylinderki nie wygladaja podobnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Paweł Mo » 19 lis 2007, 15:26

A więc miałem podobny problem. Płyn ciekł z wysprzęglika i trzeba było podpompowywać pedałem aby wszedł bieg. Wymiana wysprzęglika oraz odpowietrzenie załatwiło problem z tym, że w układzie było kilka pęcherzyków powietrza i musiałem odpowietrzać dwukrotnie. Teraz jest OK.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez lukaszp » 15 sty 2008, 22:03

Jaki płyn hamulcowy powinno sie zalać do układu hamulcowego bo muszę chyba wymienić. Czy w moim aucie jest jeden obwód płynu hamulcowego i do pompy sprzęgła?
Mam duży luz pedału sprzęgła i jak długo go nie wciskam to jest dużo miększe i wolno popwraca. Jak podpompuje parę razy to jest twardsze.
Biegi narazie wchodzą bez zgrzytów ale troszkę ciężej i sprzęgło bierze nisko ( połowa ruchu pedałem to "pustka" nic sie nie dzieje).
A czy wolno dolewać płynu do zbiorniczka?
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez magicadm » 15 sty 2008, 22:13

lukaszp napisał(a):Jaki płyn hamulcowy powinno sie zalać do układu hamulcowego bo muszę chyba wymienić.

DOT4

lukaszp napisał(a): Czy w moim aucie jest jeden obwód płynu hamulcowego i do pompy sprzęgła?

Dwa oddzielne obwody, z jedną nakretką dla scalonych dwóch zbiorniczków

lukaszp napisał(a):Jak podpompuje parę razy to jest twardsze.

Zapowietrza się.
Ratuj skrzynie!!!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukaszp » 15 sty 2008, 22:37

magicadm co może się stać skrzyni? Nie mam jeszcze zgrzytów ani szarpnięć przy wrzucaniu biegów więc chyba nic sie skrzyni nie dzieje. Co mam teraz zrobić????
Może jestem w błędzie.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6