Witam,
W mojej maździe przerdzewiał przewód i wyciekał płyn do wspomagania kierownicy. Mechanik wymienił przewód i płyn. Przy okazji wymiana oleju i filtrów. Od tej chwili nie ma wspomagania na wolnych obrotach. Mechanik powiedział, że może samo się odpowietrzy, a jak dalej nie będzie działać to trzeba wymienić pompę. Cóż, kilka dni jeżdżę i wspomaganie nie działa. Macie jakiś pomysł? Z tego co widzę na tym forum, niektórzy piszą, że wymiana pompy nie pomaga.
Proszę, pomóżcie.
Wspomaganie, nie działa na wolnych obrotach.
1, 2
jak przed zmiana oleju dzialo to przyczyna lezy w nieodpowietrzonej instalacji
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Tak, przed zmianą oleju i wyciągnięciem chłodnicy działało.
Mechanik mówi, że mam odpowietrzony układ bo już jeżdżę (i skręcam) taką parę dni.
Ciekawe jest to, że jak po nagrzaniu silnika (trochę jeżdżę) wyłączę go i za klika – kilkanaście minut odpalę, to na niskich obrotach (które wtedy mam) jest wspomaganie. Natomiast jak wtedy zwiększę obroty i puszczę gaz to już na wolnych obrotach nie ma wspomagania.
Mechanik mówi, że mam odpowietrzony układ bo już jeżdżę (i skręcam) taką parę dni.
Ciekawe jest to, że jak po nagrzaniu silnika (trochę jeżdżę) wyłączę go i za klika – kilkanaście minut odpalę, to na niskich obrotach (które wtedy mam) jest wspomaganie. Natomiast jak wtedy zwiększę obroty i puszczę gaz to już na wolnych obrotach nie ma wspomagania.
- Od: 15 lip 2013, 09:31
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f 2000r.
Jeśli wcześniej było ok to znaczy że mechanikowi coś nie poszło,
czy zalał odpowiedni olej ( albo mu się tak wydaje ), czy po "samo odpowietrzeniu" został sprawdzony poziom oleju ?
czy zalał odpowiedni olej ( albo mu się tak wydaje ), czy po "samo odpowietrzeniu" został sprawdzony poziom oleju ?
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Najpierw zalał Dexron ATF II. A ponieważ pojawił się ten problem zmienił na dokładnie taki jak miałem poprzednio – na którym wspomaganie działało – zostało mi pół butelki z poprzedniego dolewania (jakiś rok wcześniej – olej do wspomagania kupiony na Orlenie).
Płynu jest dokładnie tyle ile powinno być pomiędzy max i min na zbiorniczku.
A problem jest dalej
Płynu jest dokładnie tyle ile powinno być pomiędzy max i min na zbiorniczku.
A problem jest dalej
- Od: 15 lip 2013, 09:31
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f 2000r.
zmien mechanika bo raczej nie wie co robi http://naprawa-auta.wieszjak.pl/drobne- ... dnik.html#
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Dzięki za linka.
Mam wrażenie (bo nie znam się do końca), że właśnie tak robiliśmy, to znaczy ja obracałem kierownicą a on dolewał płynu. Było dość ciężko – nawet na wysokich obrotach – a w końcu "puściło" i na wysokich jest OK. Mechanik powiedział, że wtedy układ się odpowietrzył.
Poszedłem do kilku innych mechaników: jeden rozłożył ręce, drugi powiedział, że pompa do wymiany, trzeci żeby wrócić do poprzedniej konfiguracji czyli założyć chłodnicę wspomagania.
Więc kupuję używaną – mam ją mieć we wtorek i zakładamy.
Myślicie, że problemem może być brak tej chłodnicy? Nieprawidłowo odpowietrzony układ? Pompa? Pozostałe przewody?
Mam wrażenie (bo nie znam się do końca), że właśnie tak robiliśmy, to znaczy ja obracałem kierownicą a on dolewał płynu. Było dość ciężko – nawet na wysokich obrotach – a w końcu "puściło" i na wysokich jest OK. Mechanik powiedział, że wtedy układ się odpowietrzył.
Poszedłem do kilku innych mechaników: jeden rozłożył ręce, drugi powiedział, że pompa do wymiany, trzeci żeby wrócić do poprzedniej konfiguracji czyli założyć chłodnicę wspomagania.
Więc kupuję używaną – mam ją mieć we wtorek i zakładamy.
Myślicie, że problemem może być brak tej chłodnicy? Nieprawidłowo odpowietrzony układ? Pompa? Pozostałe przewody?
- Od: 15 lip 2013, 09:31
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f 2000r.
moze razem z chlodnica usunal jakis zaworki? w niektorych samochodach sa one montowane na przewodach wysokiego cisnienia a dokladnie w zaprasowanej koncowce
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Myślę, że nic nie usuwał – ale nie dam głowy – poza chłodnicą. No chyba, że gdzieś w tej chłodnicy są jakieś zaworki.
Przeszukiwałem inne fora i natknąłem się na informację, że potrzebny jest oryginalny przewód.
Cóż, jutro mam dostać przesyłką chłodnicę i wymieniamy. Mam nadzieję, że będzie OK.
Przeszukiwałem inne fora i natknąłem się na informację, że potrzebny jest oryginalny przewód.
Cóż, jutro mam dostać przesyłką chłodnicę i wymieniamy. Mam nadzieję, że będzie OK.
- Od: 15 lip 2013, 09:31
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f 2000r.
Mechanik zamontował oryginalną chłodnicę wspomagania.
Teraz jest trochę lepiej ale dalej stoję i na niskich obrotach to nie jestem w stanie przekręcić kierownicy.
Pewnie pompa do wymiany bo – prawdopodobnie przy niej – pojawiły się wycieki.
Teraz jest trochę lepiej ale dalej stoję i na niskich obrotach to nie jestem w stanie przekręcić kierownicy.
Pewnie pompa do wymiany bo – prawdopodobnie przy niej – pojawiły się wycieki.
- Od: 15 lip 2013, 09:31
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f 2000r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6