Wspomaganie, nie działa na wolnych obrotach.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez netly » 15 lip 2013, 09:38

Witam,

W mojej maździe przerdzewiał przewód i wyciekał płyn do wspomagania kierownicy. Mechanik wymienił przewód i płyn. Przy okazji wymiana oleju i filtrów. Od tej chwili nie ma wspomagania na wolnych obrotach. Mechanik powiedział, że może samo się odpowietrzy, a jak dalej nie będzie działać to trzeba wymienić pompę. Cóż, kilka dni jeżdżę i wspomaganie nie działa. Macie jakiś pomysł? Z tego co widzę na tym forum, niektórzy piszą, że wymiana pompy nie pomaga.
Proszę, pomóżcie.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2013, 09:31
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2000r.

Postprzez netly » 19 lip 2013, 13:35

Czy przyczyną tego może być usunięcie skorodowanej chłodnicy wspomagania?
Mechanik wymontował ją i podpiął "na krótko".
Początkujący
 
Od: 15 lip 2013, 09:31
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2000r.

Postprzez rumunn95 » 19 lip 2013, 14:47

jak przed zmiana oleju dzialo to przyczyna lezy w nieodpowietrzonej instalacji
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez netly » 19 lip 2013, 15:21

Tak, przed zmianą oleju i wyciągnięciem chłodnicy działało.
Mechanik mówi, że mam odpowietrzony układ bo już jeżdżę (i skręcam) taką parę dni.

Ciekawe jest to, że jak po nagrzaniu silnika (trochę jeżdżę) wyłączę go i za klika – kilkanaście minut odpalę, to na niskich obrotach (które wtedy mam) jest wspomaganie. Natomiast jak wtedy zwiększę obroty i puszczę gaz to już na wolnych obrotach nie ma wspomagania.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2013, 09:31
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2000r.

Postprzez alk80 » 19 lip 2013, 20:02

Jeśli wcześniej było ok to znaczy że mechanikowi coś nie poszło,
czy zalał odpowiedni olej ( albo mu się tak wydaje ), czy po "samo odpowietrzeniu" został sprawdzony poziom oleju ?
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez netly » 20 lip 2013, 00:22

Najpierw zalał Dexron ATF II. A ponieważ pojawił się ten problem zmienił na dokładnie taki jak miałem poprzednio – na którym wspomaganie działało – zostało mi pół butelki z poprzedniego dolewania (jakiś rok wcześniej – olej do wspomagania kupiony na Orlenie).
Płynu jest dokładnie tyle ile powinno być pomiędzy max i min na zbiorniczku.
A problem jest dalej :(
Początkujący
 
Od: 15 lip 2013, 09:31
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2000r.

Postprzez rumunn95 » 20 lip 2013, 15:39

zmien mechanika bo raczej nie wie co robi http://naprawa-auta.wieszjak.pl/drobne- ... dnik.html#
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez netly » 20 lip 2013, 16:16

Dzięki za linka.
Mam wrażenie (bo nie znam się do końca), że właśnie tak robiliśmy, to znaczy ja obracałem kierownicą a on dolewał płynu. Było dość ciężko – nawet na wysokich obrotach – a w końcu "puściło" i na wysokich jest OK. Mechanik powiedział, że wtedy układ się odpowietrzył.

Poszedłem do kilku innych mechaników: jeden rozłożył ręce, drugi powiedział, że pompa do wymiany, trzeci żeby wrócić do poprzedniej konfiguracji czyli założyć chłodnicę wspomagania.
Więc kupuję używaną – mam ją mieć we wtorek i zakładamy.
Myślicie, że problemem może być brak tej chłodnicy? Nieprawidłowo odpowietrzony układ? Pompa? Pozostałe przewody?
Początkujący
 
Od: 15 lip 2013, 09:31
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2000r.

Postprzez rumunn95 » 20 lip 2013, 16:53

moze razem z chlodnica usunal jakis zaworki? w niektorych samochodach sa one montowane na przewodach wysokiego cisnienia a dokladnie w zaprasowanej koncowce
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez netly » 22 lip 2013, 11:32

Myślę, że nic nie usuwał – ale nie dam głowy – poza chłodnicą. No chyba, że gdzieś w tej chłodnicy są jakieś zaworki.
Przeszukiwałem inne fora i natknąłem się na informację, że potrzebny jest oryginalny przewód.
Cóż, jutro mam dostać przesyłką chłodnicę i wymieniamy. Mam nadzieję, że będzie OK.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2013, 09:31
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2000r.

Postprzez netly » 24 lip 2013, 08:03

Mechanik zamontował oryginalną chłodnicę wspomagania.
Teraz jest trochę lepiej ale dalej stoję i na niskich obrotach to nie jestem w stanie przekręcić kierownicy.
Pewnie pompa do wymiany bo – prawdopodobnie przy niej – pojawiły się wycieki.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2013, 09:31
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2000r.

Postprzez rumunn95 » 24 lip 2013, 08:58

mozlliwe ze mechanior dowalil pompe zalewajac zly olej
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6