CIężko pracujący pedał sprzęga.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomek626 » 15 paź 2011, 11:01

Olej sądzę jest dobry, lecz u nas nie znany, i nikt go nie kupował. Coś tam faktycznie reklamowali że Kubica na nim jeździ. Kupowałem go po 12zł za litr, zresztą w tej cenie były wszystkie rodzaje tego producenta gdyż sklep postanowił go wyprzedać. Normalna cena to chyba ok. 40zł/l. Szkoda było nie kupić i nawet zastanawiam się czy nie zrobić zapasu. Wybrałem ten, który wydawał mi się najlepszy i był w pełni syntetyczny, reszta była syntetyczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez Gregory » 17 maja 2013, 19:54

Sprawa wygląda tak: Od kiedy mam auto, sprzęgło chodziło dość ciężko, zdecydowanie za ciężko niż powinno. Ostatnio strzelił mi wąż elastyczny sprzęgła.
Pytanie: czy jeśli winą ciężko pracującego sprzęgła jest nie przesmarowany wysprzęglik, to czy wtedy wciskając sprzęgło musimy wywrzeć większe ciśnienie na układ? tzn na wężu, rurkach, powstanie większe ciśnienie?
Nie wiem czy dobrze kombinuje, i czy wąż nie pękł przez to że wciskając pedał, powstawało dużo większe ciśnienie oddziaływając na węża.
Dodam że smarowanie wysprzęglika jest czynnością opisana w manualu, czyli czynnością standardową, okresową.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez tadziomaru1 » 20 maja 2013, 21:56

Dobrze kombinujesz. Przesmaruj i zobacz czy będzie lepiej, jeśli nie, to problem może powodować zużycie elementów sprzęgła, a najprędzej tulei po której porusza się łożysko dociskowe (zwane też oporowym), ewentualnie widełek i wypustek łożyska. Jak wciskasz sprzęgło to idzie płynnie, czy czujesz jakby "krótkimi skokami naprzód"?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gregory » 21 maja 2013, 19:42

Właśnie troszkę mam problem z przesmarowaniem, może to śmiesznie zabrzmi, ale nie mogę zdjąć gumy :D. Jestem za granicą i nie chciałbym jej rozwalić, albo czegoś jeszcze, chociaż dostęp dobry jest, to się jeszcze pobawię.

Docisk, tarcza są ok, bo przy kapitałce były oględziny, a łożysko kontrolnie zostało wymienione, może tak jak mówisz, że pozostałe elementy, które wymieniłeś.

Przy wciskaniu, idzie bardzo różnie: lekko równo, czasami lekko i w trakcie jakby przeskok, ciężko równo, ciężko przeskok, niezależnie czy płyn ciepły, zimny, czy na obrotach, czy bez.
Przeskok, przeskoki są bardzo delikatne, mało wyczuwalne na pedale i występuje powiedzmy w 10% przypadków.

EDIT
Przesmarowałem, powciskałem trochę sprzęgło, nie ma żadnych zmian.
Jeszcze dodam, że w środku w sprzęgle, podczas wciskania słychać skrzypienie, coś jak skrzypiące drzwi w domu.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez tadziomaru1 » 22 maja 2013, 20:28

Gregory napisał(a):nie mogę zdjąć gumy. Jestem za granicą i nie chciałbym jej rozwalić

Nie no, uważaj na gumę, bo wpadka i to jeszcze za granicą! hahaha

W takim wypadku albo coś źle poskładane, albo któreś elementy zużyte. Czyli konieczna rewizja. Trzeba wyjąć skrzynię i ktoś kumaty niech to obejrzy, tylko może raczej nie ten kto to poskładał.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lasic100 » 8 cze 2013, 12:49

U mnie również zarówno pedał sprzęgła jak i lewarek opornie chodzą. Kiedyś po przesmarowaniu tulejek u mechanika była duża poprawa ale krótkotrwała bo za parę dni wróciło do poprzedniego stanu. Być może smar się wytarł czy coś. Wychodzi na to, że trzeba by chyba przeglądnąć skrzynie czy reszta elementów jest OK. Płyn hamulcowy w układzie sprzęgła wymieniony i odpowietrzony. Nie wiem co jeszcze na szybko można by sprawdzić ?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6