CIężko pracujący pedał sprzęga.
1, 2
Olej sądzę jest dobry, lecz u nas nie znany, i nikt go nie kupował. Coś tam faktycznie reklamowali że Kubica na nim jeździ. Kupowałem go po 12zł za litr, zresztą w tej cenie były wszystkie rodzaje tego producenta gdyż sklep postanowił go wyprzedać. Normalna cena to chyba ok. 40zł/l. Szkoda było nie kupić i nawet zastanawiam się czy nie zrobić zapasu. Wybrałem ten, który wydawał mi się najlepszy i był w pełni syntetyczny, reszta była syntetyczna.
- Od: 5 wrz 2011, 11:41
- Posty: 91
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive
Sprawa wygląda tak: Od kiedy mam auto, sprzęgło chodziło dość ciężko, zdecydowanie za ciężko niż powinno. Ostatnio strzelił mi wąż elastyczny sprzęgła.
Pytanie: czy jeśli winą ciężko pracującego sprzęgła jest nie przesmarowany wysprzęglik, to czy wtedy wciskając sprzęgło musimy wywrzeć większe ciśnienie na układ? tzn na wężu, rurkach, powstanie większe ciśnienie?
Nie wiem czy dobrze kombinuje, i czy wąż nie pękł przez to że wciskając pedał, powstawało dużo większe ciśnienie oddziaływając na węża.
Dodam że smarowanie wysprzęglika jest czynnością opisana w manualu, czyli czynnością standardową, okresową.
Pytanie: czy jeśli winą ciężko pracującego sprzęgła jest nie przesmarowany wysprzęglik, to czy wtedy wciskając sprzęgło musimy wywrzeć większe ciśnienie na układ? tzn na wężu, rurkach, powstanie większe ciśnienie?
Nie wiem czy dobrze kombinuje, i czy wąż nie pękł przez to że wciskając pedał, powstawało dużo większe ciśnienie oddziaływając na węża.
Dodam że smarowanie wysprzęglika jest czynnością opisana w manualu, czyli czynnością standardową, okresową.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Dobrze kombinujesz. Przesmaruj i zobacz czy będzie lepiej, jeśli nie, to problem może powodować zużycie elementów sprzęgła, a najprędzej tulei po której porusza się łożysko dociskowe (zwane też oporowym), ewentualnie widełek i wypustek łożyska. Jak wciskasz sprzęgło to idzie płynnie, czy czujesz jakby "krótkimi skokami naprzód"?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Właśnie troszkę mam problem z przesmarowaniem, może to śmiesznie zabrzmi, ale nie mogę zdjąć gumy
. Jestem za granicą i nie chciałbym jej rozwalić, albo czegoś jeszcze, chociaż dostęp dobry jest, to się jeszcze pobawię.
Docisk, tarcza są ok, bo przy kapitałce były oględziny, a łożysko kontrolnie zostało wymienione, może tak jak mówisz, że pozostałe elementy, które wymieniłeś.
Przy wciskaniu, idzie bardzo różnie: lekko równo, czasami lekko i w trakcie jakby przeskok, ciężko równo, ciężko przeskok, niezależnie czy płyn ciepły, zimny, czy na obrotach, czy bez.
Przeskok, przeskoki są bardzo delikatne, mało wyczuwalne na pedale i występuje powiedzmy w 10% przypadków.
EDIT
Przesmarowałem, powciskałem trochę sprzęgło, nie ma żadnych zmian.
Jeszcze dodam, że w środku w sprzęgle, podczas wciskania słychać skrzypienie, coś jak skrzypiące drzwi w domu.
Docisk, tarcza są ok, bo przy kapitałce były oględziny, a łożysko kontrolnie zostało wymienione, może tak jak mówisz, że pozostałe elementy, które wymieniłeś.
Przy wciskaniu, idzie bardzo różnie: lekko równo, czasami lekko i w trakcie jakby przeskok, ciężko równo, ciężko przeskok, niezależnie czy płyn ciepły, zimny, czy na obrotach, czy bez.
Przeskok, przeskoki są bardzo delikatne, mało wyczuwalne na pedale i występuje powiedzmy w 10% przypadków.
EDIT
Przesmarowałem, powciskałem trochę sprzęgło, nie ma żadnych zmian.
Jeszcze dodam, że w środku w sprzęgle, podczas wciskania słychać skrzypienie, coś jak skrzypiące drzwi w domu.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Gregory napisał(a):nie mogę zdjąć gumy. Jestem za granicą i nie chciałbym jej rozwalić
Nie no, uważaj na gumę, bo wpadka i to jeszcze za granicą!

W takim wypadku albo coś źle poskładane, albo któreś elementy zużyte. Czyli konieczna rewizja. Trzeba wyjąć skrzynię i ktoś kumaty niech to obejrzy, tylko może raczej nie ten kto to poskładał.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
U mnie również zarówno pedał sprzęgła jak i lewarek opornie chodzą. Kiedyś po przesmarowaniu tulejek u mechanika była duża poprawa ale krótkotrwała bo za parę dni wróciło do poprzedniego stanu. Być może smar się wytarł czy coś. Wychodzi na to, że trzeba by chyba przeglądnąć skrzynie czy reszta elementów jest OK. Płyn hamulcowy w układzie sprzęgła wymieniony i odpowietrzony. Nie wiem co jeszcze na szybko można by sprawdzić ?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6