Wymiana tylnego czujnika ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukias81 » 17 paź 2011, 08:02

Po wczorajszym narzekaniu, że nie działa wsiadłem do auta i po przejechaniu 50m zgasła lampka na tablicy <jupi> Dzisiaj jadąc do pracy też się nie świeciła, więc póki co jest <spoko>
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez Radex » 17 paź 2011, 08:53

lukias81 napisał(a):Po wczorajszym narzekaniu, że nie działa wsiadłem do auta i po przejechaniu 50m zgasła lampka na tablicy <jupi> Dzisiaj jadąc do pracy też się nie świeciła, więc póki co jest <spoko>

noo czasami błędy nie gaszą się od razu..
kiedyś jak sprawdzałem szczelność dolotu to silnik zdławiłem i powyskakiwały mi jakieś kontrolki na desce, ale po jakimś czasie same zgasły :P

chyba że gdzieś jakaś wtyczka nie spasowała i Ci błąd jeszcze wisiał.
tak czy inaczej miejmy nadzieję że będzie ok jak się samo naprawiło <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez lucas83 » 17 paź 2011, 09:26

Jak kiedyś sobie chciałem na śniegu zakręcić na ręcznym hamulcu, to też zapaliła mi się kontrolka ABS. Narobiłem w gacie, ale rano odpaliłem auto, przejechałem 10 metrów i kontrolka zgasła. Widocznie sterownik ABS początkowo odebrał informację o braku czujnika w którymś kole z tyłu a następnie jak pojeździłem to zauważył jego obecność. Tylko takie coś przychodzi mi do głowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Radex » 17 paź 2011, 10:37

no abs i tcs potrafią zawiesić się czasem podczas ewolucji i poslizgow na sniegu i dopiero po ponownym odpaleniu silnika znikają.
te nasze absy chyba ciutke nie dopracowane w madziach a kontrola trakcji to woła o pomste do nieba, ja na zimę ją zawsze wyłączam bo nienawidzę jak mi koła buksują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez 89matthew89 » 17 paź 2011, 11:23

lucas83 napisał(a):Jak kiedyś sobie chciałem na śniegu zakręcić na ręcznym hamulcu, to też zapaliła mi się kontrolka ABS. Narobiłem w gacie...

miałem identyczna sytuacje od razu pomyślałem wydatek już się szykuje ale po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez motylek322 » 17 paź 2011, 12:53

Z uwagi, że czeka mnie zabawa z pomiarem oporności czujników ABS, chciałbym się upewnić co do zalecanych wartości. W którymś wątku przeczytałem, że czujnik powinien mieć od 1,4 do 1,8 kOhm. Tutaj w fotorelacji miernik przy pomiarze sprawnego czujnika pokazuje 1,34 kOhm a autor relacji uznaj tą wartość za poprawną. Jak to wreszcie jest z tymi wartościami ? I jeszcze jedno bo nie doczytałem albo przegapiłem tą informację. Padnięty czujnik ABS pokazuje wartości większe czy mniejsze od zalecanych ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lukias81 » 17 paź 2011, 13:33

Spalony daje mniejszą, a co do wartości się nie wypowiadam z powodu nieznajomości zasad elektryki :)
Czujnik i tak najlepiej sprawdzić na komputerze, jeśli nie szkoda 50 pln albo bawić się z omomierzem jak się ktoś zna. Ja wybrałem opcję komputer – kiedyś, przy okazji czegoś innego – stąd wiedziałem co naprawiać. Wymiana nie nastręcza wielu problemów, choć złamałem jeden klucz (ale to wina słabej jego jakości <glupek2> )

Dasz radę, skoro i ja sobie poradziłem :)
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez lucas83 » 17 paź 2011, 13:47

Uszkodzony czujnik ABS w prezentowanej tu fotorelacji wykazał nieskończenie _wielką_ rezystancję, czyli przerwę w obwodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rafal700 » 17 paź 2011, 13:52

wg instrukcji serwisowej to czujnik powinien mieć 1.3-1.7k Ohm.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez motylek322 » 17 paź 2011, 14:09

Trochę napraw przy swojej Madzi już wykonałem więc i z tym sobie poradzę. Jak diagnoza będzie poprawna to sama wymiana nie powinna nastręczyć trudności. Chociaż kilka niespodzianek miałem przy innych serwisach. Dzięki za informację. Zobaczę co pokażą moje czujniki. Zacznę od tyłu bo jak czytałem tu awarie występują najczęściej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez maricus » 17 paź 2011, 19:05

Mam prośbę do użytkowników Mazd 626GF/GW, którzy mieli kłopoty z ABS/TCS i wymieniali czujniki.
Pavianek kupił czujnik za 100.00 zł, lukias81 za 79.00 zł. Obydwaj kupili z uchem mocującym do piasty pod kątem w stosunku do kabla. Na aukcji (allegro) jurparts oferuje czujniki po 119.00 zł z uchem mocującym do piasty równoległym do kabla, sugerując poprawność techniczną czujnika do Mazdy 626 GF/GW.
Czy montując te tańsze z uchwytem pod kątem, mieliście kłopoty z jego montażem/osadzeniem po demontażu uszkodzonego?
Kontrolki ABS i TCS zapalają się „losowo” – czasami jest OK. od uruchomienia zapłonu, a czasami nie. Jeżeli jest OK., to wielokrotnie zapalanie się kontrolek związane jest z wjechaniem w jakąś dziurę, zmianą nawierzchni lub gwałtownym hamowaniem. Częściej się jednak palą niż nie. Dziwnym zjawiskiem był brak sygnalizacji uszkodzonego systemu ABS/TCS przez parę dni, po odpowietrzeniu wysprzęglika w związku z ciężko pracującym drążkiem zmiany biegów po nagrzaniu. Gdy problem pojawił się ponownie, sprawdziłem poziom płynu hamulcowego i hamulce na stacji diagnostycznej wg nowej metody stopniowego blokowania kół – były bez zarzutu.
Co do badań technicznych, to jednak miałem w marcu problem. Gdy podjechałem świeciły się kontrolki i gość mnie odesłał do naprawy, ale gdy wyjechałem kontrolki zgasły, więc podjechałem do następnej i zaliczyłem bez problemu.
Poza tym mam problem z gniazdem diagnostycznym – Mazda 626 GW z 1998 r. Wg dostępnych w MazdaSpeed schematów gniazd diagnostycznych i opisów odczytywania kodów, gniazdo powinno posiadać w pierwszym szeregu m.in. piny FEN, MEN i TEN. Ja ich fizycznie nie mam (szczeliny są puste) a pierwszy rząd kończy się tak jak powinien pinem +B. Nie ma oznak zmian i ingerencji w instalację.
Po kilku wizytach u specjalistów, sugerujących różne uszkodzenia systemu i odmowami lokalizacji uszkodzenia, szukam więcej szczęścia w klubie.
Jako początkujący właściciel Mazdy, proszę o pomoc starych i doświadczonych wyjadaczy.
Przepraszam, jeśli coś określiłem niefachowo lub umieściłem tekst nie tam gdzie trzeba.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez lucas83 » 17 paź 2011, 19:40

Co do złącza diagnostycznego to obszerny temat był już poruszany tutaj:

viewtopic.php?f=125&t=19384
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez lukias81 » 17 paź 2011, 23:30

maricus napisał(a):Przepraszam, jeśli coś określiłem niefachowo lub umieściłem tekst nie tam gdzie trzeba.


kurde...sam kilku słów się nauczyłem po Twoim opisie <spoko>

Nie miałem problemu z żadną śrubką czy też podkładką – jedynie sama końcówka czujnika nie chciała wleźć (dobiłem <cisza> ).

Kilka złotych różnicy nie świadczy, że trafisz lepszy czujnik – może sprzedający chce zarobić bo myśli, że sprzedaje 8 cud świata.

Ja kupowałem w Fox Rzeszów, bo
1.oni mają dobre części (mnie się nie psują)
2. już u nich kupowałem kilka rzeczy i im ufam
3. znają się po prostu :)

A co do złącza to u mnie w GF'ce jest pod maską – co dziwi panów "fachowców" – i odczytuje się wszystko...ALE...przez interfejs modelu 323.
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez pavianek » 18 paź 2011, 15:16

Również nie miałem problemu z zamontowaniem, poza tym co napisalem w opisie że końcówkę trzeba dobić czymś bo ciężko wchodzi :D
A tak wszystko pasowało. To tylko kawałek kabla.... :P
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2011, 18:02
Posty: 6
Auto: mazda of course 626 2.0 115 KM

Postprzez lukias81 » 18 paź 2011, 21:03

Nie marudź – bierz się do roboty ;P
Ja też się bałem wymiany, a nic a nic się nie znam – a w niedzielę już czujnik ABS'u sam wymieniałem :) Od czegoś musisz zacząć <spoko>
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez motylek322 » 19 paź 2011, 19:16

No i dokonałem pomiarów. Mam padnięty tylny prawy czujnik ABS. Na alledrogo ceny zamienników zaczynają się od ok. 70,00 Czy możecie doradzić jakiegoś producenta, którego czujnik warto kupić ? Producentów / sprzedawców podanych wcześniej w tym wątku już znam. Chcę mieć większy wybór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lukias81 » 19 paź 2011, 22:32

Hehe – ja mam czujnik "no name" :) Ale od sprzedawcy, który zna się na rzeczy. Myślę, że zajmując się Mazdami nie sprzedawał by lipy...
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez Sadek_PL » 21 paź 2011, 07:47

no i ja się skusiłem na wymianę czujnika z tyłu lewy, ale przyznam szczerze że chyba nie był on od nowości wymieniany, ile musiałem się namordować żeby go wyciągnąć, aż wreszcie skończyło się na tym że zerwałem śrubę która przymocowana była do amorka podtrzymująca czujnik i już klapa <glupek2> trzeba jakoś ją rozwiercić i nowy gwint robić <płacze> no ale na razie przymocowałem na zaciski, jako tako się trzyma, ale co do wymiany trzeba mieć cierpliwość żeby go wyciągnąć <rotfl>

PS: dzięki za fotorelację, przydała się :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez lukias81 » 26 paź 2011, 09:25

No to następny zadowolony :) Nie trzeba było na siłę ciągnąć śrubki :/ pomaluchu, popsikać wd40 czy czym podobnym...obtłuc z brudu. Pośpiech jest wskazany tylko przy biciu komarów ;)
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez motylek322 » 26 paź 2011, 10:02

lukias81 napisał(a):...Nie trzeba było na siłę ciągnąć śrubki :/ pomaluchu, popsikać wd40 czy czym podobnym...obtłuc z brudu.....

To chyba miałeś jednak dużo szczęścia. Ja operację wymiany dokonałem wczoraj i śruba trzymająca sam czujnik okazała się elementem bardzo "przywiązanym" do Madzi :) Ni............ nie chciała puścić. Ani WD40 ani płyn hamulcowy nie pomogły. Zmęczyłem temat ale po raz pierwszy żałowałem, że nie pojechałem do warsztatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6