nadmierne nagrzewnie koła – hamulce czy łożysko ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tadziomaru1 » 7 wrz 2011, 21:40

vomitory napisał(a):
Moja ma 168XXX i właśnie padło w tylnym kole. Kupiłem w sklepie za 150zł i dzisiaj (ponoć) jest wymieniane :D

No, czyli stówkę licznik cofnięty i wszystko się zgadza : 168tys +100 tys=268tys, czyli tak jak pisał Riki, poniżej 260 tys nikt łożyska nie robił :D .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

PostTen post został usunięty przez siegu 9 wrz 2011, 21:13.
Powód: OT.

PostTen post został usunięty przez siegu 9 wrz 2011, 21:13.
Powód: OT.

Postprzez bartejak » 1 maja 2015, 19:27

Cześć.
Mam podobny problem. Na autostradzie przy ok 120 km/h usłyszałem stukot prawego tylnego koła. Taki jak przy jeździe po pasach. Po zatrzymaniu auta, okazało się, że felga była gorąca, tarcza hamulca parzyła, klocek hamulcowy jest zdarty i nagrzany jest środek piasty, tam gdzie jest maskownica sforznia. Koło przy obrocie na lewarku stawia lekki opór, poza tym słyszałem piski przy jeździe.
Mam nadzieję, że to tylko klocki hamulcowe. Czy mylę się i może to być piasta?
Ktoś kojarzy ile naprawy tego typu mogą kosztować w Holandii?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez sebekle » 1 maja 2015, 20:20

zacisk zapewne stoi w miejscu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez bartejak » 1 maja 2015, 21:22

Okej. oby.
A gdyby uszkodzona była piasta? Jakie by były objawy?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez sebekle » 2 maja 2015, 08:52

po zdjęciu zacisku będzie się ciężko obracać/hałasować/przeskakiwać. zacisk i tak trzeba zdjąć, wyczyścić, zmienić klocki. robota prosta i do tego zestaw naprawczy za parę dyszek
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez bartejak » 2 maja 2015, 19:01

Miałeś rację. Mechanik mi to wyczyścił, lekko wymył i napryskał smaru (?). Do wymiany mam także tłoczek.
Chcę kupić tarcze i klocki TRW, Zacisk NTY ltd. Dobry wybór?
Tu linkihttp://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl-lewy-mazda-6-gg-gh-gy-i5284397134.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-tyl-mazda-6-trw-i5275952591.html
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez motylek322 » 2 maja 2015, 19:51

A po co chcesz kupować zacisk, zgubiłeś :D
Regenerować oryginalny. To chyba lepsze rozwiązanie niż kupno zamiennika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez bartejak » 2 maja 2015, 19:56

Bo mieszkam w Holandii, i w mojej okolicy nie ma dobrych polskich mechaników, a holenderscy zdzierają potworne ceny. Paradoksalnie szybciej i taniej wychodzi kupić nowe elementy w Polsce.
I dalej-proszę o opinie ;)
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez motylek322 » 2 maja 2015, 20:33

A......... myślałem, że sam majsterkujesz przy Madzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez bartejak » 3 maja 2015, 09:58

Trochę też. Ale-na regenerowanych częściach fura nie przejdzie mi APK. Kolejny raz pytam-dobre te części?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez motylek322 » 3 maja 2015, 13:34

Nie wiem jakie są przeglądy tam gdzie przebywasz. Ja mam zaciski regenerowane i na badaniach technicznych wszystko OK bez żadnej ściemy bo mi zależy na bezpieczeństwie. Co do zacisków nie wypowiem się bo nie znam. Tarcze są uznanego producenta więc powinny być dobre. ATE też są polecane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez bartejak » 3 maja 2015, 18:26

Holenderskie podejście-lekko zużyte, trzeba wymieniać. Znam parę takich przypadków. A do okresowych przeglądów warsztaty podchodzą restrykcyjne. I się nie dogadasz...
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez mario-k » 3 maja 2015, 18:49

Hej tam dodam cos od siebie a wiec po pierwsze mozesz rozruszac ten zacisk tylko nie dawaj WD 40 bo zniszczysz uszczelki a po drugie firma TRW no cöz ostatnio reklamowalem tarcze tej firmy i dobrze ze uznali ta reklamacje.Dowiedzialem sie ze byla partia tarcz wadliwych i widocznie mialem pecha na nie.Kase zwröcili ale ile sie uzarlem z tym göwnem bo zaraz nie wiedzialem ze badziewie kupilem.A co do wiatraköw mechaniköw nie licz na ich wiedze.Moze jak maryche zajarac hahaha :) POZDRAWIAM papa
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez grzech_z » 4 maja 2015, 09:10

bartejak napisał(a):Holenderskie podejście-lekko zużyte, trzeba wymieniać. Znam parę takich przypadków. A do okresowych przeglądów warsztaty podchodzą restrykcyjne. I się nie dogadasz...


Jak wygląda zatem tamtejszy przegląd – nie jak u nas – wjeżdżasz na rolki i sprawdzają sprawność hamulców? Masz 11 letnie auto – zatem całe jest lekko zużyte :) Kup zestaw do regeneracji i sam sobie wymień co trzeba w tym zacisku. Był na forum poruszany problem tylnych zacisków i zakup na allegro nowych zamienników zacisków okazywał się niezbyt fortunny :( Jak chcesz wymieniać cały a nie masz czasu samemu zregenerować to poszukaj raczej oryginałów po regeneracji. Co do tarcz to też bym nie pakował się w TRW, spokojnie można Ipartsy kupić. Tyłem hamujesz tylko do 30% a poza tym jak Ci znowu przyłapie po roku zacisk i nie zauważysz to Ci zedrze tarcze z jednej strony i znowu komplet będziesz musiał wymienić.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez bartejak » 4 maja 2015, 17:17

grzech_z napisał(a): Co do tarcz to też bym nie pakował się w TRW, spokojnie można Ipartsy kupić.

Sklep Iparts znalazłem. Nawet link http://www.iparts.pl/auto-czesci/tarcze-hamulcowe,mazda,6-hatchback-gg-2002-08-2007-08,1-8-120km,72-4887-16680-100032.html ale które konkretnie? Co do regeneracji- to? http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-tloczek-tyl-mazda-6-36x45mm-i5312695524.html
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6