Wielkość kół w GF/GW
dokladnie, a przy dobrym wzorze auto wyglada swietnie

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Witam
Ja zakupiłem i jestem już po wymianie, opony dębica presto 195/65R 15.
Mazda 626 GW. Myślałem, że będą obcierać z tyłu o sprężyny, ale na szczęście jakieś 2cm luzu zostało.
Pytanie czy jak doładuje auto, bagażnik+osoby z tyłu nie zacznie obcierać ?
Pozdro
Ja zakupiłem i jestem już po wymianie, opony dębica presto 195/65R 15.
Mazda 626 GW. Myślałem, że będą obcierać z tyłu o sprężyny, ale na szczęście jakieś 2cm luzu zostało.
Pytanie czy jak doładuje auto, bagażnik+osoby z tyłu nie zacznie obcierać ?
Pozdro
to jest standardowy/fabryczny wymiar kola takze nie bedziesz mial problemow. Sprawdz sobie naklejke na drzwiach kierowcy mowiaca o wielkosciach opony i cisnieniu

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Standardowo było 195/60. Profilu 65 nigdzie nie spotkałem przy tej szerokosci.. ale sam smigam w gf na zimowkach 195/65 i jest ok.
kongobongo, jesli teraz opona chowa się za krawedz blotnika to i przy max ugieciu bedzie ok. W dodatku to kombi, wiec amortyzatory inne z tyłu..
kongobongo, jesli teraz opona chowa się za krawedz blotnika to i przy max ugieciu bedzie ok. W dodatku to kombi, wiec amortyzatory inne z tyłu..

Po cichu tak też myślałem
To będę spał spokojnie. Dzięki
Na zimę mam 185/65. Na lato szersze ale niższe być powinny, jednak takie ładne trafiłem za dobrą cenę to wziąłem.
Tylko auto ciężko chodzi, mam nadzieję że to przez opony i niedługo to minie, jak się trochę dotrą.
Racja ?
Pozdro
Na zimę mam 185/65. Na lato szersze ale niższe być powinny, jednak takie ładne trafiłem za dobrą cenę to wziąłem.
Tylko auto ciężko chodzi, mam nadzieję że to przez opony i niedługo to minie, jak się trochę dotrą.
Racja ?
Pozdro
Co to znaczy ciężko chodzi
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Dłużej się zbiera, droga hamowania jest dłuższa. Na V biegu z 80-110 ( bo więcej brakło mi drogi ) 12s.
Wydaję mi się że to sprawka opon, ale z czasem chyba powinny się rozbić ?
Pozdro
Wydaję mi się że to sprawka opon, ale z czasem chyba powinny się rozbić ?
Pozdro
Czyli nie ma co się przejmować że słabo idzie, kwestia przyzwyczajenia się 
Są to pierwsze nowe opony
Są to pierwsze nowe opony
sa 3 fabryczne rozmiary opony. Z tego co pamietam dwa to 14" i jeden dla 15 cali.
Co do rozmiaru opony to faktycznie sie machnalem ciut, fabryczne to 185/65 R 15
Co do rozmiaru opony to faktycznie sie machnalem ciut, fabryczne to 185/65 R 15

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Polecam opony 205/55 trochę większe ale fajnie się autko zachowuje i tańsza w zakupie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
szkodnik_byd napisał(a):Polecam opony 205/55 trochę większe ale fajnie się autko zachowuje i tańsza w zakupie
A nic Ci nie przyciera?
Druga sprawa – już różnica procentowa obwodu koła jest trochę większa.
Z kalkulatora wielkości takie rozmiary mi wyszły.
Czy 195/55/16 weszło by fajnie na felgę z poliftowej M6 (szerokość 7J)
Czy raczej iść w 205/50/16?
Z drugiej strony wskazania w 205/55/16 nie są jakieś tragicznie większe (na każde 10 000 km "nabiłbym" 100 km więcej). Tylko pytanie czy z tyłu nie będzie obcierać, bo takie były sugestie. A sama opona popularniejsza.
Nie obciera w niektórych modelach młotkiem w kielich z tyłu i jest git
Efekt z kalkulatora jest taki że jak na liczniku 100 to naprawdę jest 100 a nie 95
Więc licznik =GPS i jest git
I komfort lepszy
Efekt z kalkulatora jest taki że jak na liczniku 100 to naprawdę jest 100 a nie 95
Więc licznik =GPS i jest git
I komfort lepszy
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
I super, bo 205/55/16 to bardzo popularny rozmiar i większość 16" można dostać na takich oponach. Wiadomo, przy kupnie nowych już nie ma to aż takiego znaczenia, ale na początku "na przeczekanie" to jednak ważne.
Co do zakłamań – aż tak to mnie nie przejmuje, byle nie wskazywało dużo mniej niż jest naprawdę, bo nie planuje sesji u fotografa ITD
No a jak wiadomo, ewentualna zmiana wyrówna się z fabrycznymi "zakłamaniami" choć na pewno będzie mniejsza
No ale tak jak mówisz – GPS i wszystko do sprawdzenia.
Ciekawi mnie tylko czy bardzo odczuwalne będzie zamulenie. Bo teraz śmigam na oponach 185. Testował ktoś taką zmianę na 2.0 DITD?
Co do zakłamań – aż tak to mnie nie przejmuje, byle nie wskazywało dużo mniej niż jest naprawdę, bo nie planuje sesji u fotografa ITD
No a jak wiadomo, ewentualna zmiana wyrówna się z fabrycznymi "zakłamaniami" choć na pewno będzie mniejsza
Ciekawi mnie tylko czy bardzo odczuwalne będzie zamulenie. Bo teraz śmigam na oponach 185. Testował ktoś taką zmianę na 2.0 DITD?
Na zimę mam 185 na piętnastu calach fabrykę i dynamika jest delikatnie lepsza ale to może być spowodowane nie używaniem klimy i większym chłodem na dworzu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Powiedzcie mi czy do 626 GF HB LIFT da radę upchnąć felgi 7.0x17" ET=40 – opony 225/45/17 
Edit 17.01.15
Po przymiarce na tył:
Da się.. ale jest za bardzo na styk z nadkolem. Przy załadunku i na dziurach może być problem
Edit 17.01.15
Po przymiarce na tył:
Da się.. ale jest za bardzo na styk z nadkolem. Przy załadunku i na dziurach może być problem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6