Wielkość kół w GF/GW

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mieczyslaw » 20 mar 2014, 22:14

dokladnie, a przy dobrym wzorze auto wyglada swietnie
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez kongobongo » 1 kwi 2014, 11:44

Witam
Ja zakupiłem i jestem już po wymianie, opony dębica presto 195/65R 15.
Mazda 626 GW. Myślałem, że będą obcierać z tyłu o sprężyny, ale na szczęście jakieś 2cm luzu zostało.
Pytanie czy jak doładuje auto, bagażnik+osoby z tyłu nie zacznie obcierać ?

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez Mieczyslaw » 1 kwi 2014, 20:09

to jest standardowy/fabryczny wymiar kola takze nie bedziesz mial problemow. Sprawdz sobie naklejke na drzwiach kierowcy mowiaca o wielkosciach opony i cisnieniu
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Dominator » 1 kwi 2014, 20:21

Standardowo było 195/60. Profilu 65 nigdzie nie spotkałem przy tej szerokosci.. ale sam smigam w gf na zimowkach 195/65 i jest ok.
kongobongo, jesli teraz opona chowa się za krawedz blotnika to i przy max ugieciu bedzie ok. W dodatku to kombi, wiec amortyzatory inne z tyłu.. <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez kongobongo » 1 kwi 2014, 21:02

Po cichu tak też myślałem :) To będę spał spokojnie. Dzięki

Na zimę mam 185/65. Na lato szersze ale niższe być powinny, jednak takie ładne trafiłem za dobrą cenę to wziąłem.
Tylko auto ciężko chodzi, mam nadzieję że to przez opony i niedługo to minie, jak się trochę dotrą.
Racja ?

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez szkodnik_byd » 2 kwi 2014, 08:15

Co to znaczy ciężko chodzi
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez kongobongo » 2 kwi 2014, 08:51

Dłużej się zbiera, droga hamowania jest dłuższa. Na V biegu z 80-110 ( bo więcej brakło mi drogi ) 12s.
Wydaję mi się że to sprawka opon, ale z czasem chyba powinny się rozbić ?

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez sebekle » 2 kwi 2014, 18:31

większa średnica=gorsze przyspieszenie ale za to przy określonej prędkości jest niższa prędkość obrotowa silnika. no i licznik będzie trochę zaniżał względem seryjnych opon
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kongobongo » 2 kwi 2014, 18:46

Czyli nie ma co się przejmować że słabo idzie, kwestia przyzwyczajenia się :)
Są to pierwsze nowe opony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez Mieczyslaw » 2 kwi 2014, 19:02

sa 3 fabryczne rozmiary opony. Z tego co pamietam dwa to 14" i jeden dla 15 cali.
Co do rozmiaru opony to faktycznie sie machnalem ciut, fabryczne to 185/65 R 15
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez bablich » 2 kwi 2014, 22:04

Witam, planuje kupić felgi 16" i tu moje pytanie jakie ET i szerokość felgi mam szukać do GF-ki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Dominator » 3 kwi 2014, 01:59

Szukaj felg o szer 7 cali i ET OK 45-50, Na to opona 205/50 i bedziesz pan zadowolony :)
Przy inych szerokosciach, Et bedzie juz inne oczywiscie..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez szkodnik_byd » 3 kwi 2014, 09:44

Polecam opony 205/55 trochę większe ale fajnie się autko zachowuje i tańsza w zakupie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Dominator » 3 kwi 2014, 10:20

205/55 moze przycierac przy nieodpowiednim ET.. zakres ET jest wtedy mniejszy niz przy profilu 50.
55 to juz balon, mialem, jezdziłem..
50 to fabryczny rozmiar, bardzo optymalny.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez slisman » 7 sie 2014, 17:46

szkodnik_byd napisał(a):Polecam opony 205/55 trochę większe ale fajnie się autko zachowuje i tańsza w zakupie


A nic Ci nie przyciera?
Druga sprawa – już różnica procentowa obwodu koła jest trochę większa.
Z kalkulatora wielkości takie rozmiary mi wyszły.
Czy 195/55/16 weszło by fajnie na felgę z poliftowej M6 (szerokość 7J)
Czy raczej iść w 205/50/16?

Z drugiej strony wskazania w 205/55/16 nie są jakieś tragicznie większe (na każde 10 000 km "nabiłbym" 100 km więcej). Tylko pytanie czy z tyłu nie będzie obcierać, bo takie były sugestie. A sama opona popularniejsza.
Załączniki
opony.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez szkodnik_byd » 8 sie 2014, 00:14

Nie obciera w niektórych modelach młotkiem w kielich z tyłu i jest git

Efekt z kalkulatora jest taki że jak na liczniku 100 to naprawdę jest 100 a nie 95

Więc licznik =GPS i jest git

I komfort lepszy
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez slisman » 8 sie 2014, 09:10

I super, bo 205/55/16 to bardzo popularny rozmiar i większość 16" można dostać na takich oponach. Wiadomo, przy kupnie nowych już nie ma to aż takiego znaczenia, ale na początku "na przeczekanie" to jednak ważne.

Co do zakłamań – aż tak to mnie nie przejmuje, byle nie wskazywało dużo mniej niż jest naprawdę, bo nie planuje sesji u fotografa ITD :P
No a jak wiadomo, ewentualna zmiana wyrówna się z fabrycznymi "zakłamaniami" choć na pewno będzie mniejsza :) No ale tak jak mówisz – GPS i wszystko do sprawdzenia.

Ciekawi mnie tylko czy bardzo odczuwalne będzie zamulenie. Bo teraz śmigam na oponach 185. Testował ktoś taką zmianę na 2.0 DITD? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez szkodnik_byd » 8 sie 2014, 09:54

Na zimę mam 185 na piętnastu calach fabrykę i dynamika jest delikatnie lepsza ale to może być spowodowane nie używaniem klimy i większym chłodem na dworzu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez slisman » 8 sie 2014, 10:14

Dzięki za pomoc, wątpliwości rozwiane i obecnie rozglądam się za czymś ciekawym.
Zmiana wymagań odnośnie opon trochę powiększa wybór na rynku :)

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez dude » 8 sty 2015, 23:38

Powiedzcie mi czy do 626 GF HB LIFT da radę upchnąć felgi 7.0x17" ET=40 – opony 225/45/17 ??

Edit 17.01.15
Po przymiarce na tył:
Da się.. ale jest za bardzo na styk z nadkolem. Przy załadunku i na dziurach może być problem :P
Załączniki
123.jpg
1234.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6