Problemy z modułem ABS
w mojej mazdzie 626 mierzyłem przy wtyczkach rezystancje czujników ABS-u i na jednym pokazywało mi 2 kohm a na drugim 0,7 kohm-a.Tak jak wiem to właśnie rezystancja powinna wynosić około 2 kohm aby czujnik działal ok.Wczesniej miałem podobny problem tylko że przy pomiarze rezystancji czujnika było 0 ohm ale to nie było uszkodzenie tylko przewód od czujnika miuał przerwe i po naprawie przewodu wszystko z abs-em było ok a teraz znowu mam problem i świeci mi sie kontrolka ABS.Czy może to być ten sam problem co wcześniej??
Prosze o odpowiedź.
z góry dziękuje!
Prosze o odpowiedź.
z góry dziękuje!
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Witam, mam problem z czujnikiem lewym tylnym. Muszę go wymienić i w tym jest problem że za żadne skarby świata nie mogę odkręcić śruby(tej przy samym czujniku). Moje pytanie to czy tam jest może przypadkiem gwint lewnoskrętny? Bo aż mi się nie chce wierzyć, że nie mogę jej w normalny sposób odkręcić...już doszlo nawet do użycia młotka i przecinaka...i nic A na ślepo to nei chce jej probować w drugą strone odkręcać aby (w razie jednak gwintu prawoskrętnego) jeszcze ją dokrecać.. no chyba że już ja dokreciłem
Z góry dziekaski
Z góry dziekaski
Masz dużo większą szansę osiągnąć sukces, jeśli zanim weźmiesz gitarę do ręki wiesz co grać.
- Od: 27 paź 2008, 18:40
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 626 DiTD, 2000r
ja mam natomiast takowy problem przy około120 włączają mi się kontrolki TCS ABS i ręcznego komp pokazuje błąd 63 czyli jednostka sterująca nie sprawdzałem jeszcze czujników.Kontrolki gasną po ponownym odpaleniu silnika podczas jazdy, pomocy
Ostatnio edytowano 24 lut 2010, 09:43 przez Piotr Raczkowski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Śruby mocowania są normalne – z normalnym gwintem.
Wartość oporu czujników ABS wynosi 1,4kΩ.
Częstym problemem ABSu są słabe kontakry na wtyczce do komputera (podoginać)!
Wartość oporu czujników ABS wynosi 1,4kΩ.
Częstym problemem ABSu są słabe kontakry na wtyczce do komputera (podoginać)!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
no ja sie poddaje, moja śruba jest chyba przyspawana... bo za żadne skarby nie chce sie odkręcić! Już mi jej 1/4 ubyło przez próby przecinakowe. coś czuje że w koncu dojdzie to szlifierki...niestety jestem za granica teraz i mam ograniczone możliwości
xANDy czy jestes w 100% pewny ze to sa sruby prawoskretne?
xANDy czy jestes w 100% pewny ze to sa sruby prawoskretne?
Masz dużo większą szansę osiągnąć sukces, jeśli zanim weźmiesz gitarę do ręki wiesz co grać.
- Od: 27 paź 2008, 18:40
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 626 DiTD, 2000r
Jestem na 100% pewien, że śruby sa normalne. Lewoskrętne mają specyficzne nacięcia na całym obwodzie (na kantach ośmiokąta).
Wyciągałem juz kilka tych czujników z różnych mazd – i wszystkie montowane są tak samo (obojętnie czy bębny czy tarcze).
Urwij śrubę, odwierć ją nieco, przegwintuj z powrotem mocowanie – co prawda warto mieć kanał i podniesiona nieco dupcię, ale te 20 minut czasu szybciej zejdzie niż zestaw przekleństw...
Wyciągałem juz kilka tych czujników z różnych mazd – i wszystkie montowane są tak samo (obojętnie czy bębny czy tarcze).
Urwij śrubę, odwierć ją nieco, przegwintuj z powrotem mocowanie – co prawda warto mieć kanał i podniesiona nieco dupcię, ale te 20 minut czasu szybciej zejdzie niż zestaw przekleństw...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Podjąłem się kolejnej próby odkręcenia śruby i ..urwała sie tak na długości 1/4 od łba. nie mam możliwości przewiercenia i nagwintowania nowego otworu wiec narazie bede jezdzic jedynie z wcisnietym czujnikiem. Mam nadzieje ze nie wypadnie, ale biorac pod uwage jak mocno trzeba bylo go wcisnac to nie powinien. A jako ze jestem chwilowo za granica to dziury na drogach tu mniejsze:) a jak wroce to sie nagwintuje nowy otwor:)
pzdr
pzdr
Masz dużo większą szansę osiągnąć sukces, jeśli zanim weźmiesz gitarę do ręki wiesz co grać.
- Od: 27 paź 2008, 18:40
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 626 DiTD, 2000r
Witam wszystkich serdecznie
Mam nastepujacy problem z ABS w mojej Madzi 626 GF 1,8 z 1998r. Otoz po włączeniu stacyjki lampka kontrolna absu gasnie normalnie po kilku sekundach. Podczas jazdu z roznymi predkosciami tez jest wszystko w pożo. Problem zaczyna sie gdy hamuje ostro, tak aby ABS mial okazje sie wykazac. Wówczas zapala mi sie kontrolka abs a koła są zablokowane, czyli ABS nie dziła. Po wyłączeniu stacyjnki i załączeniu zapłonu ponownie wszystko OK do momentu gwałtownego hamowania czyli znów kontrolka sie zapala a koła ślizgają sie zblokowane. Prosze o pomoc, pozdrawiam
Mam nastepujacy problem z ABS w mojej Madzi 626 GF 1,8 z 1998r. Otoz po włączeniu stacyjki lampka kontrolna absu gasnie normalnie po kilku sekundach. Podczas jazdu z roznymi predkosciami tez jest wszystko w pożo. Problem zaczyna sie gdy hamuje ostro, tak aby ABS mial okazje sie wykazac. Wówczas zapala mi sie kontrolka abs a koła są zablokowane, czyli ABS nie dziła. Po wyłączeniu stacyjnki i załączeniu zapłonu ponownie wszystko OK do momentu gwałtownego hamowania czyli znów kontrolka sie zapala a koła ślizgają sie zblokowane. Prosze o pomoc, pozdrawiam
-
tomitoma
Musisz jechać sprawdzić błędy na komputerze bo inaczej ciężko dojść co jest nie tak.
Najprawdopodobniej jeden z czujników właśnie skończył swój żywot. Temat dość często powraca – jeden z ostatnich wątków: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81001. Koszt czujnika to ok 300 PLN. Możesz sam sprawdzić sam kody błędów sposobem domowym – tutaj znajdziesz przystępny opis jak to zrobić:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171
Pozdrawiam
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171
Pozdrawiam
- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
Można sprawdzić sam czujnik. Wyczyść czujniki, jak nie pomoże, to podłącz miernik do samego czujnika ustawiając go na pomiar rezystancji i kręć kołem
powinna się zmieniać wartość, jak się nie zmienia to czujnik padł .
powinna się zmieniać wartość, jak się nie zmienia to czujnik padł .
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Dziś miałem więcej czasu , a więc zrobiłem tester i wymrugałem błędy ABS. Zestaw wyszedł dość pokaźny 12, 28, 42, 45, 47, 51, 52
12 – czujnik obrotów koła LP
28 – ?
42 -42/46 – lewa przednia koronka
45 – 41/45 – prawa przednia koronka
47 – 43/47 – prawa tylna
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
52 – ?
Jest tu kilka znaków zapytania gdyż nigdzie nie znalazłem opisu błędu, nie ma go na liście błędu ABS. Czy zestaw błędu 12 i 45 może oznaczać uszkodzenie czujnika w prawym kole czy jego zanieczyszczenie? A co z resztą? Proszę o interpretację tych błędów.
Dodam jeszcze że kontrolka ABS u mnie w ogóle nie gaśnie, pali się cały czas. Zrobiłem jeszcze kasowanie błędów ABS po którym zapaliła wcześniej nie świecąca kontrolka czerwona hamulca, lecz po pierwszej jeździe znów nie zapala się podczas uruchamiania silnika.
Co ciekawe po sprawdzeniu przednich czujników są czyste, koronki w idealnym stanie, pomiar oporności wskazuje na jednym 1,32 na drugim 1,37 czyli według postów na tym forum są sprawne. To dlaczego kontrolka ABS cały czas się świeci? Czy nie będzie to wina samego sterownika na pompie ABS?, choć błędy nie wskazują na to. Ale jest błąd 51 – czyli przekaźnik trybu awaryjnego, ale gdzie on jest w samochodzie?
12 – czujnik obrotów koła LP
28 – ?
42 -42/46 – lewa przednia koronka
45 – 41/45 – prawa przednia koronka
47 – 43/47 – prawa tylna
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
52 – ?
Jest tu kilka znaków zapytania gdyż nigdzie nie znalazłem opisu błędu, nie ma go na liście błędu ABS. Czy zestaw błędu 12 i 45 może oznaczać uszkodzenie czujnika w prawym kole czy jego zanieczyszczenie? A co z resztą? Proszę o interpretację tych błędów.
Dodam jeszcze że kontrolka ABS u mnie w ogóle nie gaśnie, pali się cały czas. Zrobiłem jeszcze kasowanie błędów ABS po którym zapaliła wcześniej nie świecąca kontrolka czerwona hamulca, lecz po pierwszej jeździe znów nie zapala się podczas uruchamiania silnika.
Co ciekawe po sprawdzeniu przednich czujników są czyste, koronki w idealnym stanie, pomiar oporności wskazuje na jednym 1,32 na drugim 1,37 czyli według postów na tym forum są sprawne. To dlaczego kontrolka ABS cały czas się świeci? Czy nie będzie to wina samego sterownika na pompie ABS?, choć błędy nie wskazują na to. Ale jest błąd 51 – czyli przekaźnik trybu awaryjnego, ale gdzie on jest w samochodzie?
- Od: 23 paź 2009, 11:47
- Posty: 25
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.
Spotkałem się z takim błedem w megance (główny przekaźnik abs) no i sterownik padł, więc pewnie u Ciebie też tak będzie.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Proszę zająć się WTYCZKĄ i GNIAZDKIEM – czyli złączem wiązki i komputera ABS'u – ona wykazuje dużą osterkowość po paru latach.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6