Strona 6 z 19

PostNapisane: 22 wrz 2008, 21:16
przez Nightdream
Witam wszystkich. Wlasnie i ja wstąpiłem do tego klubu abs'owców. OD jakiegos czasu losowo zapalaly sie kontrolki abs, tcs i tcs off oraz (!). Umówiłem sie na czwartek do Długołęki na diagnozę, ale dziś coś mnie podkusiło i podjechałem do jednego z mechaników u mnie w mieście. Podłączył mazde do kompa, ale nie miał oprogramowania akurat do badania ab'u w tym roczniku. Udalo sie jednak połączyć z kompem na oprogramowaniu od mazdy 6 (mam nadzieje, ze to nie wpłynęło na wiarygodność odczytu?). Komputer pokazał komunikat w stylu: usterka czujnika prędkości koła tylnego prawej strony. Wskazywałoby to na ten wlasnie czujnik, jak sądze. Za to badanie wprawdzie nie zaplacilem nic, ale nie wiem czy wierzyc w ten wynik, skoro badaie bylo na oprogramowaniu od mazdy 6... Co wy o tym sądzicie? I kolejne pytanie: gdzies tu wyczytalem, ze do 626 GF FS pasują czujniki od 323 BJ, czy aby na pewno? Jeśli tak, to o jaki symbol pytac?
A i jeszcze jedno: gdzie znajde wtyczke od tego czujnika? Czy tak jak w 323 za oparciem kanapy?
Pozdrawiam

PostNapisane: 25 wrz 2008, 17:29
przez keczu
Nightdream napisał(a):I kolejne pytanie: gdzies tu wyczytalem, ze do 626 GF FS pasują czujniki od 323 BJ, czy aby na pewno?

Pasuja.I jesli to bj-ka z tcs to pompa i modul abs/tcs tez pasuje(sa roznice przed i po liftingu)

PostNapisane: 25 wrz 2008, 21:19
przez Nightdream
No własnie...moja GF'ka jest po liftingu. Ale juz zamówiłem czujnik od GF. Trudno.
Pozdrawiam

PostNapisane: 28 wrz 2008, 20:05
przez xANDy
Trochę jest o tym w Poradniku do diesla – pod koniec. Prosze tam sobie poczytać – jest instrukcja jak samemu wybadać czujnik...

PostNapisane: 10 paź 2008, 13:41
przez DieselFan
pięknie witam :)

dołączam z przykrością do chóru rozpaczających z powodu awarii ABS :(

od jakiegoś czasu świecą mi się kontrolki ABS (żółta) oraz ręcznego (ten czerwony wykrzyknik). ABS wtedy nie działa.mechanior powiedział mi,że to najprawdopodobniej wina czujnika. diagnosta po podłączeniu komputera stwierdził,że coś się dzieje z czujnikiem prawym tylnym (RR-Right Rear).
tak wygląda wydruk:
Obrazek

jest tylko jedno "ale"-kontrolki świecą się prawie przez cały czas, czasem jednak gasną (jak odpalam to od razu ich nie widać,włączają się dopiero po jakimś czasie albo przy ponownym uruchomieniu silnika)-wtedy ABS chyba działa. mechanior stwierdził więc,że może to coś nie łączy na przewodach czy jakiś inny diabeł,ale po badaniu tego nie potwierdził. ostatecznie zawyrokował,że to najprawdopodobniej wina nieszczęsnego czujnika.

co Wy o tym sądzicie?

dla ułatwienia podam,że mieszkam w Rykach (tak,tych Rykach :D)-niedaleko,na lotnisku w Ułężu urządzacie czasem zloty (właśnie-kiedy następny?:) )

da się wyleczyć moją madzię czy jeno żyletki? ;)

dziękuję z góry i pozdrawiam.

PostNapisane: 11 paź 2008, 16:41
przez xANDy
DieselFan napisał(a):co Wy o tym sądzicie?

Ja już napisałem – miernik w rękę i sprawdź – nikt nic lepszego nie wymyśli. 1,4k to standardowa wartość. Padają w pierwszej kolejności tylne (problem chłodzenia).

PostNapisane: 11 paź 2008, 17:55
przez DieselFan
xANDy napisał(a):
DieselFan napisał(a):co Wy o tym sądzicie?

Ja już napisałem – miernik w rękę i sprawdź – nikt nic lepszego nie wymyśli. 1,4k to standardowa wartość. Padają w pierwszej kolejności tylne (problem chłodzenia).

chłodzenia? toś mnie zaskoczył... takiej przyczyny bym się nie spodziewał. ale sprawdzę.
btw-w zimie miałem mały poślizg i uderzyłem bokiem w wysoki krawężnik (przy niewielkiej prędkości na szczęście). efekt-zgięta jedna alufelga,pęknięta druga,po jakimś czasie także wymiana hałasującego łożyska wraz z piastą (prawy tył właśnie). czy owa awaria czujnika może być kolejnym z efektów tego spotkania z krawężnikiem?

PostNapisane: 13 paź 2008, 21:24
przez xANDy
A któż to wie....

PostNapisane: 13 paź 2008, 23:39
przez DieselFan
nie ma to jak konkretna odpowiedź :P

PostNapisane: 17 paź 2008, 17:01
przez xANDy
DieselFan – a zaglądałeś do poradnika?
Punkt chyba 11....

PostNapisane: 17 paź 2008, 18:18
przez DieselFan
zaglądałem (nawet wydrukowałem :D)

jednak nigdzie o moim stuknięciu w krawężnik nie piszą ;P
że to czujnik,jestem pewien-diagnosta komputerem obadał. chciałem tylko potwierdzić bądź zaprzeczyć,że to uderzenie mogło na czujnik wpłynąć

PostNapisane: 23 lis 2008, 13:19
przez bojownik
Witam, mam pytanko, czy ABS załącza się również gdy wpadniemy w poślizg na zakręcie? (nie używając hamulca) czy to może być wina opon. Ostatnio właśnie wpadłem w lekki poślizg (śnieg, mokro, łagodny zakręt 90' ok 50km/h) i zauważyłem efekt tarki (coś jakby był to ABS). Czy to ABS czy może kulawe opony zimowe (stare), czy też może coś innego?

pozdrawiam.

PostNapisane: 23 lis 2008, 22:27
przez Hugo
bojownik brak zbieżności, złe kąty nwyprzedzenia zwrotnicy, zużyte opony. Mam to samo.

PostNapisane: 24 lis 2008, 12:20
przez bojownik
Hugo, dzięki myślę, że to przez stare gumy (zmówki).
Gdzie można sprawdzić zbieżność? Drogie to jest? Na przeglądzie sprawdzają?

Teraz trochę inne pytanko, czy to normalne, że gdy wpadnę w poślizg i włącza się ABS to pedał hamulca staje się twardy?

PostNapisane: 24 lis 2008, 14:43
przez Hugo
bojownik napisał(a):Gdzie można sprawdzić zbieżność?
Na stacji diagnostycznej.
bojownik napisał(a):Drogie to jest?
U mnie w mieście: komputerowa zbieżność przodu – 50 zł, komputerowa zbieżność tyłu – 50 zł, ustawienie katów – 15 zł/koło.
bojownik napisał(a):Na przeglądzie sprawdzają?
J/w.
bojownik napisał(a):czy to normalne, że gdy wpadnę w poślizg i włącza się ABS to pedał hamulca staje się twardy?
Tak. Mam tak samo.

PostNapisane: 24 lis 2008, 17:07
przez bojownik
Dzięki Hugo, od razu wszytko stało się jasne.
Pozdrawiam serdecznie.

PostNapisane: 8 gru 2008, 14:04
przez grzecht
Witam. Wybłyskałem dzisiaj kody błędów i wyskoczyły mi następujące kody 26-elektrozawór PT i 51-przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe). Proszę o pomoc, gdzie tego szukać. Pozdrawiam

PostNapisane: 10 gru 2008, 22:16
przez xANDy
Obawiam się, że musisz szukać całego modułu ABS'u – bo to są elementy wewnątrz zamkniętego układu ABS'u.
W serwisówce jest dokładny opis gdzie to jest i jak to sprawdzić (wykluczyć/potwierdzić) co padło.

PostNapisane: 11 gru 2008, 05:48
przez grzecht
Kupiłem cały moduł ABS-u, ale zmieniłem sam komputer i po wykasowaniu błędów został mi tylko jeszcze jeden błąd tj. 26-elektrozawór PT

PostNapisane: 11 gru 2008, 21:30
przez grzecht
Problem rozwiązany. dzisiaj wyjąłem całą pompę ABS-u i wszystko oczyściłem i jeszcze raz poskładałem. Po podłączeniu okazało się, że wszystko działa :D. Dziękuję wszystkim za pomoc i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT. <jupi>