Problemy z modułem ABS
Witam wszystkich. Wlasnie i ja wstąpiłem do tego klubu abs'owców. OD jakiegos czasu losowo zapalaly sie kontrolki abs, tcs i tcs off oraz (!). Umówiłem sie na czwartek do Długołęki na diagnozę, ale dziś coś mnie podkusiło i podjechałem do jednego z mechaników u mnie w mieście. Podłączył mazde do kompa, ale nie miał oprogramowania akurat do badania ab'u w tym roczniku. Udalo sie jednak połączyć z kompem na oprogramowaniu od mazdy 6 (mam nadzieje, ze to nie wpłynęło na wiarygodność odczytu?). Komputer pokazał komunikat w stylu: usterka czujnika prędkości koła tylnego prawej strony. Wskazywałoby to na ten wlasnie czujnik, jak sądze. Za to badanie wprawdzie nie zaplacilem nic, ale nie wiem czy wierzyc w ten wynik, skoro badaie bylo na oprogramowaniu od mazdy 6... Co wy o tym sądzicie? I kolejne pytanie: gdzies tu wyczytalem, ze do 626 GF FS pasują czujniki od 323 BJ, czy aby na pewno? Jeśli tak, to o jaki symbol pytac?
A i jeszcze jedno: gdzie znajde wtyczke od tego czujnika? Czy tak jak w 323 za oparciem kanapy?
Pozdrawiam
A i jeszcze jedno: gdzie znajde wtyczke od tego czujnika? Czy tak jak w 323 za oparciem kanapy?
Pozdrawiam
Nightdream napisał(a):I kolejne pytanie: gdzies tu wyczytalem, ze do 626 GF FS pasują czujniki od 323 BJ, czy aby na pewno?
Pasuja.I jesli to bj-ka z tcs to pompa i modul abs/tcs tez pasuje(sa roznice przed i po liftingu)
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
No własnie...moja GF'ka jest po liftingu. Ale juz zamówiłem czujnik od GF. Trudno.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Trochę jest o tym w Poradniku do diesla – pod koniec. Prosze tam sobie poczytać – jest instrukcja jak samemu wybadać czujnik...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
pięknie witam
dołączam z przykrością do chóru rozpaczających z powodu awarii ABS
od jakiegoś czasu świecą mi się kontrolki ABS (żółta) oraz ręcznego (ten czerwony wykrzyknik). ABS wtedy nie działa.mechanior powiedział mi,że to najprawdopodobniej wina czujnika. diagnosta po podłączeniu komputera stwierdził,że coś się dzieje z czujnikiem prawym tylnym (RR-Right Rear).
tak wygląda wydruk:
jest tylko jedno "ale"-kontrolki świecą się prawie przez cały czas, czasem jednak gasną (jak odpalam to od razu ich nie widać,włączają się dopiero po jakimś czasie albo przy ponownym uruchomieniu silnika)-wtedy ABS chyba działa. mechanior stwierdził więc,że może to coś nie łączy na przewodach czy jakiś inny diabeł,ale po badaniu tego nie potwierdził. ostatecznie zawyrokował,że to najprawdopodobniej wina nieszczęsnego czujnika.
co Wy o tym sądzicie?
dla ułatwienia podam,że mieszkam w Rykach (tak,tych Rykach
)-niedaleko,na lotnisku w Ułężu urządzacie czasem zloty (właśnie-kiedy następny?:) )
da się wyleczyć moją madzię czy jeno żyletki?
dziękuję z góry i pozdrawiam.
dołączam z przykrością do chóru rozpaczających z powodu awarii ABS
od jakiegoś czasu świecą mi się kontrolki ABS (żółta) oraz ręcznego (ten czerwony wykrzyknik). ABS wtedy nie działa.mechanior powiedział mi,że to najprawdopodobniej wina czujnika. diagnosta po podłączeniu komputera stwierdził,że coś się dzieje z czujnikiem prawym tylnym (RR-Right Rear).
tak wygląda wydruk:

jest tylko jedno "ale"-kontrolki świecą się prawie przez cały czas, czasem jednak gasną (jak odpalam to od razu ich nie widać,włączają się dopiero po jakimś czasie albo przy ponownym uruchomieniu silnika)-wtedy ABS chyba działa. mechanior stwierdził więc,że może to coś nie łączy na przewodach czy jakiś inny diabeł,ale po badaniu tego nie potwierdził. ostatecznie zawyrokował,że to najprawdopodobniej wina nieszczęsnego czujnika.
co Wy o tym sądzicie?
dla ułatwienia podam,że mieszkam w Rykach (tak,tych Rykach
da się wyleczyć moją madzię czy jeno żyletki?
dziękuję z góry i pozdrawiam.
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
DieselFan napisał(a):co Wy o tym sądzicie?
Ja już napisałem – miernik w rękę i sprawdź – nikt nic lepszego nie wymyśli. 1,4k to standardowa wartość. Padają w pierwszej kolejności tylne (problem chłodzenia).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):DieselFan napisał(a):co Wy o tym sądzicie?
Ja już napisałem – miernik w rękę i sprawdź – nikt nic lepszego nie wymyśli. 1,4k to standardowa wartość. Padają w pierwszej kolejności tylne (problem chłodzenia).
chłodzenia? toś mnie zaskoczył... takiej przyczyny bym się nie spodziewał. ale sprawdzę.
btw-w zimie miałem mały poślizg i uderzyłem bokiem w wysoki krawężnik (przy niewielkiej prędkości na szczęście). efekt-zgięta jedna alufelga,pęknięta druga,po jakimś czasie także wymiana hałasującego łożyska wraz z piastą (prawy tył właśnie). czy owa awaria czujnika może być kolejnym z efektów tego spotkania z krawężnikiem?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
A któż to wie....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
DieselFan – a zaglądałeś do poradnika?
Punkt chyba 11....
Punkt chyba 11....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
zaglądałem (nawet wydrukowałem
)
jednak nigdzie o moim stuknięciu w krawężnik nie piszą
że to czujnik,jestem pewien-diagnosta komputerem obadał. chciałem tylko potwierdzić bądź zaprzeczyć,że to uderzenie mogło na czujnik wpłynąć
jednak nigdzie o moim stuknięciu w krawężnik nie piszą
że to czujnik,jestem pewien-diagnosta komputerem obadał. chciałem tylko potwierdzić bądź zaprzeczyć,że to uderzenie mogło na czujnik wpłynąć
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Witam, mam pytanko, czy ABS załącza się również gdy wpadniemy w poślizg na zakręcie? (nie używając hamulca) czy to może być wina opon. Ostatnio właśnie wpadłem w lekki poślizg (śnieg, mokro, łagodny zakręt 90' ok 50km/h) i zauważyłem efekt tarki (coś jakby był to ABS). Czy to ABS czy może kulawe opony zimowe (stare), czy też może coś innego?
pozdrawiam.
pozdrawiam.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
bojownik brak zbieżności, złe kąty nwyprzedzenia zwrotnicy, zużyte opony. Mam to samo.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo, dzięki myślę, że to przez stare gumy (zmówki).
Gdzie można sprawdzić zbieżność? Drogie to jest? Na przeglądzie sprawdzają?
Teraz trochę inne pytanko, czy to normalne, że gdy wpadnę w poślizg i włącza się ABS to pedał hamulca staje się twardy?
Gdzie można sprawdzić zbieżność? Drogie to jest? Na przeglądzie sprawdzają?
Teraz trochę inne pytanko, czy to normalne, że gdy wpadnę w poślizg i włącza się ABS to pedał hamulca staje się twardy?
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Na stacji diagnostycznej.bojownik napisał(a):Gdzie można sprawdzić zbieżność?
U mnie w mieście: komputerowa zbieżność przodu – 50 zł, komputerowa zbieżność tyłu – 50 zł, ustawienie katów – 15 zł/koło.bojownik napisał(a):Drogie to jest?
J/w.bojownik napisał(a):Na przeglądzie sprawdzają?
Tak. Mam tak samo.bojownik napisał(a):czy to normalne, że gdy wpadnę w poślizg i włącza się ABS to pedał hamulca staje się twardy?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Dzięki Hugo, od razu wszytko stało się jasne.
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Obawiam się, że musisz szukać całego modułu ABS'u – bo to są elementy wewnątrz zamkniętego układu ABS'u.
W serwisówce jest dokładny opis gdzie to jest i jak to sprawdzić (wykluczyć/potwierdzić) co padło.
W serwisówce jest dokładny opis gdzie to jest i jak to sprawdzić (wykluczyć/potwierdzić) co padło.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6