Nakrętka antykradzieżowa alufelgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Szpak26 » 3 lis 2006, 13:10

Witam!
Mam duży problem. Kupiłem moje maleństwo przywiezione z Niemiec z brakiem owego klucza do zabezpieczenia. Uległem namowom sprzedającego, że wulkanizatorzy radzą sobie bez problemów z takimi przypadkami. Tylko pech, bo mają teraz urwanie głowy i wszyscy mnie odsyłają po klucz. Tylko że jego kurde nie ma. Serwis w K-cach mówi że dealerzy stosowali to sami i jest ok 60 różnych kombinacji i każda miała swój nr. Tylko że takowego nr też nie mam, więc oni nie są w stanie mi pomóc. Więc pytania do Was:
ma ktoś z okolicy taki klucz? (załączyłem zdjęcie)
a może miał ktoś taki problem i wie jak sobie z tym poradzić, lub macie namiary na specjalistów?
I ewentualnie jak się wymienia szpilki?
Jeszcze jedno: te nakrętki maja chyba lewy gwint – czy mogły być wymienione szpilki?Obrazek
Będę bardzo wdzięczny za porady!
Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez sołtys » 3 lis 2006, 13:19

jedz do ślusarza migomat kawałek pręta i będzie po problemie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Szpak26 » 3 lis 2006, 13:23

Mówisz, żeby dospawać pręt do tej nakrętki?
Poszukuję rolety bagażnika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez Loczek » 3 lis 2006, 13:25

Szpak26 napisał(a):Mówisz, żeby dospawać pręt do tej nakrętki?

wdłg mnie to też dobry pomysł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez sołtys » 3 lis 2006, 13:26

Szpak26 napisał(a):Mówisz, żeby dospawać pręt do tej nakrętki?


dokładnie jest wiele rozwiązań tego problemu, na zdjęciu nie widać jak ta nakrętka wygląda, zazwyczaj wulkanizatorzy nie mają z tym problemu ale jak sam napisałeś mają urwanie głowy, wiec pozostają ci ślusarze lub mechanicy. :]
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Loczek » 3 lis 2006, 13:28

To ty jestes z Dbarowy hehe

W ten weekend niemam Migomata w domu bo bym ci to zrobił.

HMm w poniedizałek naj[ewniej już bede miał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Szpak26 » 3 lis 2006, 13:30

A co powiecie o tym lewym gwincie?
Czy mogli zmienić szpilkę i czy to nie jest trudne? Bo chyba seryjnie gwint jest prawy, no nie?
Poszukuję rolety bagażnika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez Loczek » 3 lis 2006, 13:32

HMm, mysle że gwint powinien być prawy, chodz różne rzeczy się widuje.

Ale jakby Ci neikt tego nei zrobił to wal na priw a jakos zaradizmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Szpak26 » 3 lis 2006, 13:39

Oki!
Dzięki za gotowość. Jutro w pracy będę miał dostęp do wszystkich możliwych narzędzi, więc mam nadzieję, że coś się uda zdziałać.
A jakbyś Loczku widział srebrne kb z czerwonymi blachami ślizgające się niemiłosiernie na letnich gumach – to będę ja! Pozdrawiam!
Poszukuję rolety bagażnika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez Loczek » 3 lis 2006, 13:40

Szpak26 napisał(a):A jakbyś Loczku widział srebrne kb z czerwonymi blachami ślizgające się niemiłosiernie na letnich gumach – to będę ja! Pozdrawiam!

Dobra będe trabił i mrugał czym się da. :D

A pozatym to Zapraszamy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27459
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez xANDy » 3 lis 2006, 15:23

Inny prosty sposób – zrobić nacięcie boshem, mocny śrubokręt (lub mały łomik), mały młoteczek i odkręcić... Powinien być zwyczajny prawy gwint. Wymiana szpilek w GF to zbyt dużo roboty.
Taką operację można zrobić dość prosto.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 3 lis 2006, 15:40

xANDy napisał(a):Wymiana szpilek w GF to zbyt dużo roboty.
Przesadzasz :P w 626 mozesz wybic szpilki ( przód ) bez demontowania zwrotnicy / piasty. Z tyłem jest wiecej dłubania ale tez prosta operacja.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mart » 4 lis 2006, 10:38

Jaksa napisał(a):
xANDy napisał(a):Wymiana szpilek w GF to zbyt dużo roboty.
Przesadzasz :P w 626 mozesz wybic szpilki ( przód ) bez demontowania zwrotnicy / piasty. Z tyłem jest wiecej dłubania ale tez prosta operacja.


a możesz w kilku słowach powiedzieć co trzeba zrobic i z czym moge mieć problem przy wymianie szpilek (tył) w 626 GE bo mi fachowcy przy zmianie opon 2 szt ukręcili i w jednej nakrętce gwint zerwali :(

i jeszcze jedno pytanko czy te szpilki się nadają ?
http://moto.allegro.pl/item139036545_szpilki_radelkowane_ford_i_mazda_45mm.html
Początkujący
 
Od: 2 sty 2006, 11:07
Posty: 16
Skąd: Kielce Imperial City
Auto: Mazda 626 GE 1.8 96r.

Postprzez Jaksa » 4 lis 2006, 11:16

mart napisał(a):co trzeba zrobic i z czym moge mieć problem przy wymianie szpilek (tył)
Nie wiem jak u Ciebie z trzymaniem kluczy <lol> ale do wymiany szpilek z tyłu musisz zdemontowac całą piastę ......
Czeka Ciebie demontaż zacisku,tarczy oraz odkrecenie centralnej nakretki piasty ( ktora jest pod dekielkiem ) nastepnie zdejmujesz piastę i wybijasz uszkodzone szpilki – montaz oczywiscie w odwrotnej kolejnosci.
mart napisał(a):czy te szpilki się nadają
Nie kupuję nic z Allegro wiec tak ze zdjęcia nie napiszę co to jest warte , mogę dac namiar na uzywane dobre oryginalne szpilki ( jak chcesz napisz na PW )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez siwy_dymek » 4 lis 2006, 12:12

Szpak26 napisał(a): jak sobie z tym poradzić


ja w USA rozmawialem z mechanikiem ktory w warsztacie spotyka sie na codizen z takim problemem, bo ludzie odstawiaja bryczki z zabezpieczeniami na kolach...a o kluczach nie mysla...generalnei duzo amerykanow nie mysli <lol>

On uzywa specjalnego klucza ktowy w srdoku zweza sie i poprostu nabija ten klucz na srube i gotowe, mozna odkrecac!

Na netcie tez chyba widzialem klucz samodopasowujacy, ktory w glowce mial upchane kolo siebie male preciki ktore takze mialy na celu dopasowac sie do ksztaltu nakretki/sruby
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Szpak26 » 5 lis 2006, 10:23

No i tak...
Narobiłem krzyku, a okazało się, że nie były specjalnie mocno przykręcone. W ruch poszedł przecinak i młotek, 20 minut i zrobione ( a szykowałem się na pół dnia roboty).

Dziękuję wszystkim za porady i udział w dyskusji!

Dla informacji:
nowy zestaw nakrętek zabezpieczających w ASO Dyga K-ce to koszt 90zł.

Pozdrawiam Wszystkich!
Poszukuję rolety bagażnika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez KOVI » 5 lis 2006, 22:36

Tak na marginesie: zakup podobnych do tych na zdjęciu mija się z celem – szkoda nawet 90zł, lepiej juz zamówić u jakiegoś speca wykonania "specjalnych" lub kupienie okrągłych – z kluczem w srodku /choć i na te są sposoby/. Wymieniono tu tyle metod odkręcenia zabezpieczenia – wspomniano nawet o tej najszybszej i stosowanej powszechnie przez złodziei czyli nabicia na zabezpieczenie mniejszego klucza – a występuje jeszcze sporo więcej, więc trzeba się zastanowić nad pytaniem – po co wogóle nam te zabezpieczenia skoro odkrecenie ich zajmuje dokladnie tyle samo czasu co zwyklej sruby??!! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez xANDy » 5 lis 2006, 22:41

KOVI napisał(a):po co wogóle nam te zabezpieczenia skoro odkrecenie ich zajmuje dokladnie tyle samo czasu co zwyklej sruby??

Bu dupki z sąsiedniego bloku w mieście wykręcą koła sąsiadowi – skoro jemu łatwiej. Prawdziwemu złodziejowi nie zrobi to różnicy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez siwy_dymek » 6 lis 2006, 02:49

xANDy napisał(a):Bu dupki z sąsiedniego bloku w mieście wykręcą koła sąsiadowi – skoro jemu łatwiej. Prawdziwemu złodziejowi nie zrobi to różnicy.



Dokladnie! Jak zlodziej bedzie chcial ukrasc to ukradnei kola albo caly samochod, a jak gnojki sie wezma za robote to dadza sobie spokoj, bo nie beda wiedizeli jak! I tyle! Przed profesionalnym zlodziejem nie uchroni sie mesio s-klasa ani inna fura, przed idiotom malucha mozna zabezpieczyc
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6