Łożysko ??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kongobongo » 3 lis 2014, 18:27

Witam

Mam mały problem, w którym przypuszczam co może być przyczyną. Chodzi o łożysko(??) koła przedniego. Otóż podczas cofania i tylko cofania przy skręcie w prawo lub lewo strasznie piszczy, tylko i wyłącznie prawa strona. Na kanale zauważyłem że mieszek jest lekko pęknięty i towot z niego wyskakuje, więc na pewno jest coś z prawą stroną.

I pytanie : czy to będzie łożysko ? Bo przegub to raczej strzela. Ten pisk jest straszliwie wysoki, ciężki do zniesienia, nie lubię cofać... :)

Dajcie opinie co to może być, to od razu się za to wezmę.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez tadziol » 3 lis 2014, 19:44

Zacznij od hamulców.Klocki,tarcze etc....łożysko nie piszczy tak wysokim tonem a tym bardziej tylko przy cofaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kongobongo » 4 lis 2014, 22:04

Ale gdyby to były tarcze powinno być z obu stron czyż nie ? i tylko przy cofaniu by tarło ?
Po wymianie tarcz i klocków nie było tego, zarówno jak i pękniętego mieszka. Problem pojawił się gdy strzelił i smar wywaliło, dostał się piach, woda i coś zatarło na 99%.
Pewnie rozbiórka półośki nieunikniona aby to sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez tadziol » 4 lis 2014, 22:10

Pomyśl,co jest prościej? Zdjąć prawe koło,otworzyć zacisk i sprawdzić klocki,czy zaraz targać półoś ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kongobongo » 4 lis 2014, 22:28

Ok sprawdzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez kongobongo » 6 lis 2014, 19:16

To nie klocki są przyczyną. Klocki mi piszczą ale przy hamowaniu bo są wadliwe.
A ten dźwięk przy cofaniu jest całkiem inny niż od tarcz i klocków.
Jakieś pomysły, nikt nie miał takich objawów ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez bitelsik » 12 lis 2014, 06:15

Witam, jeśli dzieje się to przy skręcie, to może piszczy Ci pasek od pompy wspomagania? Jest przy prawym kole, a miałem tak kiedyś w audi 80, piszczało przy maksymalnym skręcie kierownicą.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:53
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V LPG 1998 rok

Postprzez grzech_z » 12 lis 2014, 11:04

kongobongo napisał(a):To nie klocki są przyczyną. Klocki mi piszczą ale przy hamowaniu bo są wadliwe.
A ten dźwięk przy cofaniu jest całkiem inny niż od tarcz i klocków.
Jakieś pomysły, nikt nie miał takich objawów ?


Może blaszana osłona tarczy się przygięła i trze o tarcze podczas cofania? Warto też luknąć na klocki i blaszki dociskowe. "Popiszcz trochę" zdejmij koło i pooglądaj – może przyczyna gdzieś zostawia ślad?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez kongobongo » 14 lis 2014, 12:30

Ale tylko przy cofaniu by tarła blaszka ?
Pasek od pompy możliwe, czy płyn od wspomagania powinno się wymieniać? Bo ma spalony zapach nie wiem czy u Was też taki jest, poziom jest ok w połowie.
A klocki same z siebie piszczą ale przy hamowaniu, co widać na tarczy, kilka rowków.
Będę się rozglądał co to może być...

Dzięki za podpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez PeKa » 14 lis 2014, 14:30

Raz na kilka lat powinno sie wymienić płyn wspomagania ;) U mnie był owy wymieniany, był czarny jak smoła, przy okazji płynów wszystkich wymieniłem i jego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez kongobongo » 14 lis 2014, 21:45

U mnie jest taki ciemnawy róż, a powinien chyba być krystaliczny róż? Profilaktycznie wymienię ;)
Jakiś specjalny płyn polecacie czy najzwyklejszy, pierwszy lepszy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez PeKa » 15 lis 2014, 00:45

Grunt, ze widzisz roz, u mnie byl juz prawie czarny. Ja mam wlany zwyczajny Mobil ATF 220, jest ok :)

Send by Taptalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez wedkarz85 » 15 lis 2014, 22:59

witam z tego co mi wiadomo lepiej nie wymieniać oleju w układzie wspomaganie chyba że była regenerowana (wymieniana) przekładnia bardzo często morze pociec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez PeKa » 15 lis 2014, 23:44

Jak najbardziej sie go wymienia. To, ze moze pociec (osobiscie sie z tym nie spotkalem), to nie wina wymiany. Winna jest nieszczelnosc, ktora "uszczelniona" jest syfem ze starego plynu/oleju (jak zwal, tak zwal). Wiec w takiej sytuacji predzej czy pozniej i tak pocieknie, nawet na starym plynie. Wymiana plynu wskazana jest co ok. 60kkm.

Send by Taptalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez wedkarz85 » 16 lis 2014, 00:11

właśnie oto chodzi o ten syf wymienia się co 60 tyś jak było wymieniane regularnie a nie w 15 letnim aucie nagle wymiana to nie olej w skrzyni czy płyn chamólcowy
a serwis to pewnie olewa potrafią filtrów nie wymienić a co mówić o płynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez motylek322 » 16 lis 2014, 11:58

wedkarz85 napisał(a):..............chamólcowy............


Litości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez crysis006 » 3 cze 2021, 14:44

trzeba od hamulców zaczac
Początkujący
 
Od: 14 lip 2020, 00:35
Posty: 31
Auto: Mazda 626 1999rok 2.0 115km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6