Niedziałający ręczny w mazda 626 GF 2.0 diesel 101km 1999 r.
Strona 1 z 1
Witam. Mam problem w mojej maździe. Otóż nie działa mi ręczny w lewym kole. Linka zaciąga się normalnie, nic nie zapieczone, ale kołem można normalnie obracać. Co może być powodem usterki ?
- Od: 20 paź 2019, 20:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999
czy hamulec zasadniczy działa na tym kole?
Tak, hamulec zasadniczy działa normalnie
- Od: 20 paź 2019, 20:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999
hej,
napiszę z 'doświadczenia' z 626;) generalnie ręczny jest zaprojektowany wg mnie dość kiepsko, i podatny jest na takie usterki; w większości aut ręczny jeśli po zaciągnięciu słabo trzyma – zaciąga się mocniej – i działa ale w 626...
Co zrobić żeby nie denerwować się zanadto – rozebrać całość, wyczyścić, nasmarować, jeśli mało okładziny – zmienić; do nasmarowania (jeśli nie do regeneracji) jest też układ (nie wiem jak to fachowo nazwać) tej prowadnicy to której przyczepiona jest linka (od kątownika "L", który ugina się jak za mocno zaciągnięty ręczny jest ot taki urok i strata siły )
Ja po przeprowadzeniu czyszczenia, smarowania, zmiany klocków uzyskałem z 2- ocenę takie 4-;
chodzi lekko, trzyma na górce na kontroli u diagnosty – jest ok,
natomiast ze zwykłym bębnem w 323 wypada i tak słabo (w 323 można zablokować koła na ręcznym – jadąc w 626 to raczej niemożliwe).
W 626 ręczny lubi się zapiekać, jeśli po jeździe masz też wyraźnie nagrzaną felgę – znaczy że nie odpuszcza jak powinien. Jeśli przeprowadzisz powyższe zabiegi, to wyreguluj też długość linki (z tego co pamiętam śruba pod dźwignią hamulca) – ale z obciążeniem (2 osoby na tylnej kanapie powinny wystarczyć)
napiszę z 'doświadczenia' z 626;) generalnie ręczny jest zaprojektowany wg mnie dość kiepsko, i podatny jest na takie usterki; w większości aut ręczny jeśli po zaciągnięciu słabo trzyma – zaciąga się mocniej – i działa ale w 626...
Co zrobić żeby nie denerwować się zanadto – rozebrać całość, wyczyścić, nasmarować, jeśli mało okładziny – zmienić; do nasmarowania (jeśli nie do regeneracji) jest też układ (nie wiem jak to fachowo nazwać) tej prowadnicy to której przyczepiona jest linka (od kątownika "L", który ugina się jak za mocno zaciągnięty ręczny jest ot taki urok i strata siły )
Ja po przeprowadzeniu czyszczenia, smarowania, zmiany klocków uzyskałem z 2- ocenę takie 4-;
chodzi lekko, trzyma na górce na kontroli u diagnosty – jest ok,
natomiast ze zwykłym bębnem w 323 wypada i tak słabo (w 323 można zablokować koła na ręcznym – jadąc w 626 to raczej niemożliwe).
W 626 ręczny lubi się zapiekać, jeśli po jeździe masz też wyraźnie nagrzaną felgę – znaczy że nie odpuszcza jak powinien. Jeśli przeprowadzisz powyższe zabiegi, to wyreguluj też długość linki (z tego co pamiętam śruba pod dźwignią hamulca) – ale z obciążeniem (2 osoby na tylnej kanapie powinny wystarczyć)
- Od: 25 wrz 2017, 21:54
- Posty: 41
- Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83
Tarcze i klocki tył zmienione, a wszystkie uszczelnienia w zacisku również zostały zmienione. Może trzeba rozebrać mechanizm od ręcznego, odkręcić tą śrubkę, co jest pod sprężynką powrotną. Da się coś tam zrobić ?
- Od: 20 paź 2019, 20:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999
To chyba podobna konstrukcja co w GE.
Powinieneś moim zdaniem rozebrać zacisk, oczywiście wyczyścić, sprawdzić "trybik" wewnętrzny (jeśli dobrze pamiętam, był tam taki element od ręcznego) a po złożeniu w całość WYREGULOWAĆ ręczny poprzez odpowiednie wkręcenie śruby regulacyjnej aby ręczny działał w odpowiednim momencie.
Możesz również spróbować wyregulować bez otwierania zacisku i jego czyszczenia, ale zawsze to lepiej wiedzieć,że w środku jest wszystko OK.
Poszperaj w fotorelacjach z napraw w działąch GE oraz GF to na pewno znajdziesz odpowiednią podpowiedź.
Tak było w zaciskach w GE, myślę,że GF będzie tak samo.
Powinieneś moim zdaniem rozebrać zacisk, oczywiście wyczyścić, sprawdzić "trybik" wewnętrzny (jeśli dobrze pamiętam, był tam taki element od ręcznego) a po złożeniu w całość WYREGULOWAĆ ręczny poprzez odpowiednie wkręcenie śruby regulacyjnej aby ręczny działał w odpowiednim momencie.
Możesz również spróbować wyregulować bez otwierania zacisku i jego czyszczenia, ale zawsze to lepiej wiedzieć,że w środku jest wszystko OK.
Poszperaj w fotorelacjach z napraw w działąch GE oraz GF to na pewno znajdziesz odpowiednią podpowiedź.
Tak było w zaciskach w GE, myślę,że GF będzie tak samo.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
jest zestaw naprawczy do recznego w zacisku jest to łozysko igiełkowe i popychacz i oczywiscie trzeba dobrze wyczyscic powieszchnię cofania sie mechanizmu recznego w zacisku bo on sie dobrze nie cofa i to jest przyczyna
- Od: 14 lip 2020, 00:35
- Posty: 31
- Auto: Mazda 626 1999rok 2.0 115km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6