Potrzebne narzędzia:
– Klucz płaski 8 mm najlepiej oczkowy do odpowietrznika
– Klucz 12mm do odkręcenia przewodu hamulcowego najlepiej oczkowy albo grzechotka
– Klucz imbusowy 8mm do odkręcenia sworznia jarzma
– Kombinerki
– Szotka druciana/papier ścierny
– Penetrator w spreju
-Szmatka
-Klucz francuski
-Śrubka z nakrętką, ( możemy dorobić gumowe podkładki)
Witam, powodem regeneracji zacisku było przyblokowane koło, im bardziej sie nagrzewało tym gorzej się kręciło. po rozkręceniu zacisku padło na tłoczek. także pokażę parę zdjęć z moich wojaży.
Luzujmy śruby koła, następnie lewarujemy autko, dokańczamy zdejmowanie koła, możemy użyć go jako asekuracji wsuwając go pod samochod.
Dla łatwiejszego dostępu skręciłem sobie kierownicą w prawo.
[img]
Na początku wypadało by sprawdzić czy odpowietrznik nam ruszy, jak ruszy no to git, zakręcamy i bierzemy się dalej, jak nie to lepiej wstrzymać się trochę z naprawą i udać się do sklepu po drugi, w tym celu bierzemy oczkową 8 i odkręcamy. Oczkowa będzie lepsza bo jest większa powierzchnia styku i małe prawdopodobieństwo że nam się coś upindoli. Gdy jesteśmy już przy kole, zdejmujemy kapturek który się znajduje z tyłu i w dolnej części zacisku, pod kapturkiem znajdziemy śrubkę do której odkręcenia posłużymy się 8 imbusową, element ten może być zapieczony dlatego nie zaszkodzi go popsiukać. Gdy już uwolnimy ten trzpień możemy otworzyć zacisk. I oprzeć go o tarcze, uważając żeby nie nadwyrężać giętkiego przewodu.
[img] [/img]
odkręćmy sobie przewód hamulcowy używając oczkowej 12 albo grzechotki, żeby nie dopuścić do wyciekania płyny zastosowałem śrubkę z nakrętką i podkładkami wykonanymi z dętki
[img] [/img]
Po odkreceniu przewodu możemy sobie wyjąć cały zacisk z jarzma. następnie w moim wypadku należało wyciągnąć stary zapieczony tłoczek. mi pomógł dopiero klucz francuski, ruszałem nim na lewo prawo i po dłuższej chwili tłoczek sie poddał.
[img] [/img]
następnie w otworek po tłoczku zaślepiamy jakąś szmatką, i przystępujemy do czyszczenia samej obudowy zacisku, ja posłużyłem się szczotką drucianą. gniazdo tłoczka również przeczyściłem, tak samo zrobiłem z rowkiem w który wchodzi uszczelka tego tłoczka i całej osłonki.
Po wyczyszczeniu. zaciągamy uszczelkę na tłoczek, tak jak na zdjęciu
[img] [/img]
i aplikujemy w gniazdo, najpierw kołnierz uszczelki musi wskoczyć na swoje miejsce a następnie wciskamy tłoczek uważając na gumę, bo jak guma pęknie...
To mój pierwszy tutorial więc mogłem chaotycznie coś napisać . w przypadku pytań służę skromnie swoją osobą.