Problem z wysprzęglaniem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Zibi85 » 20 sie 2016, 14:33

Witam

Problem ze sprzęgłem jak poniżej. Sprzęgło wymieniane w 2010 roku, przejechane na nim jest ok 60 tyś km. Do tej pory żadnych problemów. Sprzęgło bierze nisko przy podłodze (czyli tarczy jeszcze dużo), nie ślizga, nie szarpie, nie brzęczy itp.

Natomiast po przejechaniu pewnego dystansu pedał sprzęgła robi się miękki i nie wysprzęgla do konca sprzęgła. Biegi wchodzą ciężko, na wrzuconej jedynce po wciśnięciu sprzęgła auto podjeżdża delikatnie do przodu, czyli nie wysprzęgla do końca.

I dodatkowo; powyższe problemy w niewysprzęglaniem następują tylko przy zapalonym silniku – po zagaszeniu silnika jedynka która nie chciała wchodzić, wchodzi gładko.

Pytanie
1) czy ktoś miał taki problem, jak go rozwiązał,
2) co może być do wymiany, i czy opłaca się rozbierać sprzęgło czy nie opłaca się i zakładać od razu nowe.
Ostatnio edytowano 20 sie 2016, 17:41 przez Zibi85, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez zita » 20 sie 2016, 14:48

Witam.
Pod maską w komorze silnika jest przy sprzęgle odpowietrznik zobacz może pomorze. <nauka>
Sprzęgło jest hydrauliczne zobacz na płyn w zbiorniku od Hamulców, to jest jeden układ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez wiewior_1993 » 1 wrz 2016, 10:11

Lepiej działa jak samochód po zapaleniu jest jeszcze nierozgrzany czy np. po przejechaniu kilkunastu km? Pogarsza się może podczas jazdy w korku albo w gorący dzień?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez Artur_Duda » 8 wrz 2016, 20:03

Podepnę się może pod temat :)
Mam dokładnie ten sam problem
wiewior_1993 napisał(a):Lepiej działa jak samochód po zapaleniu jest jeszcze nierozgrzany czy np. po przejechaniu kilkunastu km? Pogarsza się może podczas jazdy w korku albo w gorący dzień?

u mnie po rozgrzaniu silnika działa zdecydowanie gorzej jak zimny to działa zupełnie przyzwoicie.
Zastanawiam się czy kończy się wysprzęglik czy może pompa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 08:33
Posty: 21 (0/3)
Skąd: Limanowa
Auto: Premacy 2.0

Postprzez wiewior_1993 » 9 wrz 2016, 10:51

U mnie po rozgrzaniu też ciężej biegi wchodziły, szczególnie jak się stało w korku w gorący dzień to na wciśniętym do końca sprzęgle samochód się toczył, wymiana sprzęgła załatwiła problem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez Artur_Duda » 19 wrz 2016, 09:12

To ja pocieszę nieco tych którzy mają ten problem :)
U mnie pomogła wymiana płynu hamulcowego i porządne odpowietrzenie wysprzęglika :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 08:33
Posty: 21 (0/3)
Skąd: Limanowa
Auto: Premacy 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6