626 gf wymiana amortyzatorów tył sedan pytanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pioczel » 26 wrz 2010, 13:02

witam .nie mogę znaleść nic na temat wymiany w/w ,doszłem do wniosku że to amorek tylny mi stuka-ma spory wyciek,stuki są takie częste i szybkie,łączniki juz mam nowe i konc.drązków....moję pytanie jest takie,,jest tam dziwny dostep do górnych śrub,trzeba jakiś klucz specjalny?? oraz czy tam na kielichu jest jakiś kąt ustawialny? planuję zakup używki kompetnych mcpersonów
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez krzycho67 » 27 wrz 2010, 18:55

wiesz na forum jest taki bardzo miły gość ,który nówki amorki KEYABA sprzedaje za niecałe 300stówki szt. dla użytkowników mazdy i masz porządne i nowe przede wszyskim.A używki to jednak loteria. <co?> <co?> <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 12:44
Posty: 21
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 626 GF 2,0 DITD

Postprzez poflek » 27 wrz 2010, 19:08

Jaki jest dostęp w sedanie to nie wiem, ale do odkręcenia potrzeba zwykły klucz sztorcowy (chyba 14), cztery śruby i już jest Twój.
Nie wiem czy opłaca się bawić w używki.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez pioczel » 3 paź 2010, 08:43

wiec tak jestem po wymianie ,kupiłem jednak używki za 180 komplet mcpersony na oko w super stanie,po zamontowaniu niebo a ziemia.auto poszło duzo do góry,przestało stukać...moje były totalnie wylane :D
montaż jest prosty od góry potrzeba klucz 14 oczkowy wygiety .no i z dołu mocniejszą 17 nasadową...jestem bardzo zadowolony za 180 zeta nie ta madzia <jupi>
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez dudek1963 » 1 lut 2014, 19:56

Witam
Powiedz mi Kolego, gdy demontuje się amortyzator to trzeba ścisnąć sprężynę, czy wystarczy tylko podnieść karoserię do góry?
Pozdrawiam- proszę o podpowiedż
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 21:44
Posty: 6
Auto: MAZDA 626 V (GF) 2.0 Turbo DI 1998r. 101kM

Postprzez Dominator » 1 lut 2014, 20:08

Kolega Ci pewnie nie odpisze, bo to juz 4 lata minelo od ostatniego postu ;)
Jesli w sedanie jest tak jak w liftbacku, to trzeba scisnac sprzezyne, znaczy ja tak robilem,bylo latwiej i bezpieczniej. I raczej nie da sie inaczej.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez pioczel » 2 lut 2014, 09:53

dudek1963 napisał(a):Witam
Powiedz mi Kolego, gdy demontuje się amortyzator to trzeba ścisnąć sprężynę, czy wystarczy tylko podnieść karoserię do góry?
Pozdrawiam- proszę o podpowiedż

a odpowie :D chodzi o wyjęcie mcpersona z karoserii?? jeśli tak to nic nie ściskasz,podnosisz auto i wykręcasz kilka śrub,natomiast jeśli chodzi o demontaż mcpersona już po wyjęciu z auta to wiadomo że potrzebne ściągacze do sprężyny
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez szkodnik_byd » 20 mar 2014, 02:52

Jeżeli chodzi o tył to ściągacz nie jest potrzebny, przód wara bez ściągacza dotykać
Jeżeli chodzi o poskładanie to lepiej poukładasz wszystko poza karoserią
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6193 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez grzech_z » 20 mar 2014, 09:22

szkodnik_byd napisał(a):Jeżeli chodzi o tył to ściągacz nie jest potrzebny


No ciekawa teoria – rozwiniesz?
Pytam bo wymieniałem, oczywiście po wyjęciu z auta i jakoś nie wyobrażam sobie skręcenia tego do kupy bez ściśnięcia sprężyny. Chyba, że jakaś rzeźba w aucie?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Markiz » 7 kwi 2014, 08:16

grzech_z napisał(a):
No ciekawa teoria – rozwiniesz?
Pytam bo wymieniałem, oczywiście po wyjęciu z auta i jakoś nie wyobrażam sobie skręcenia tego do kupy bez ściśnięcia sprężyny. Chyba, że jakaś rzeźba w aucie?


To nie teoria, to praktyka. Tylne sprężyny są na tyle miękkie, że bez problemu poradzisz sobie bez ściągacza. Oczywiście ze ściągaczem będzie łatwiej, ale da się tez i bez ;)
Przód to inna bajka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez rav 75 » 8 kwi 2014, 05:57

Może się nie znam (wymieniałem sprężyny,amorki itd w minioną sobotę),wydaje mi się że jeśli zdejmiesz sprężynę,niezależnie czy przód czy tył bez użycia ściągacza oznaczać może najwyższy czas na ich wymianę... Bo nawet wypracowane,siadnięte może i zdemontujesz ale z montażem będą kłopoty.
rav 75
 

Postprzez Baku86 » 3 cze 2016, 16:50

odgrzejemy kotleta ;d
musze wymienic w gf-ce amorki z tylu i nie wiem czy poduchy tez. pytalem w sklepie to pokazal mi sprzedawca poduszki z 3 srubami do zamontowania w karoserii a ja u siebie (oryginalne) mam z 4 srubami.
ktos moze podpowiedziec czy jest roznica ewentualnie czy to bedzie jakos przeszkadzac ze nie ma jednej sruby?
jeszcze bym prosil o doradzenie jakiej firmy amorki(pomijam firmy kyb itp) chodzi mi o cos tanszego, moze ktos zalozyl i jest zadowolony z efektow:D pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez sebekle » 3 cze 2016, 17:57

wolałbym używki niż jakieś kamoki odbierające radość z jazdy a trwałość jest tragiczna
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez PeKa » 6 cze 2016, 11:07

Serio, wołałbym dołożyć po stówie za sztukę i brać Monroe za 240. Ewentualnie za 260 jest najtańszy KYB. Żadne Kamoki i uzywki.
Ostatnio edytowano 11 cze 2016, 21:54 przez PeKa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez iparts » 10 cze 2016, 13:50

Jak mogę coś dodać od siebie to polecam Monroe, KYB i Bilstein http://www.iparts.pl/auto-czesci/amorty ... 00121.html, te ostatnie fakt, faktem są droższe, ale jakościowo są zdecydowanie najlepsze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

PostTen post został usunięty przez PeKa 11 cze 2016, 21:53.

Postprzez myday » 13 cze 2016, 20:34

Baku86 napisał(a):odgrzejemy kotleta ;d
musze wymienic w gf-ce amorki z tylu i nie wiem czy poduchy tez. pytalem w sklepie to pokazal mi sprzedawca poduszki z 3 srubami do zamontowania w karoserii a ja u siebie (oryginalne) mam z 4 srubami.
ktos moze podpowiedziec czy jest roznica ewentualnie czy to bedzie jakos przeszkadzac ze nie ma jednej sruby?
jeszcze bym prosil o doradzenie jakiej firmy amorki(pomijam firmy kyb itp) chodzi mi o cos tanszego, moze ktos zalozyl i jest zadowolony z efektow:D pozdro

Jesteś pewien że masz cztery śruby z tyłu? Z przodu są cztery, ale z tyłu trzy – przynajmniej u mnie. Jeśli Ty masz jednak u siebie z tyłu cztery śruby, to oczywiście powinieneś dobrać pasujące mocowanie, czyli też z czterema śrubami.
Ja zamówiłam właśnie Kyby do siebie na tył, ale widzę że nie jesteś zainteresowany tą firmą, co do tańszych firm to nikt Ci nie powie, może zdadzą egzamin może nie, skąpisz na własne ryzyko. Które wybierzesz to juz wszystko jedno.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 21:21
Posty: 52 (1/4)
Auto: Mazda 626 1.8 GF 1999

Postprzez Baku86 » 2 sie 2016, 21:29

jestem pewny bo kiedys calego mc persona wyciagalem zeby zobaczyc, na tej czwartej srubie jak dobrze pamietam zakladalo sie jakas blaszke od pasow bezpieczenstwa. a w ssklepie wszystko co pokazywali to na 3 sruby wiec nie wiem o co chodzi.
moglby ktos podac ile cm od ziemi macie tylny zderzak(do rantu zderzaka)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez dansomi » 12 sie 2016, 10:58

W GW są 4 śruby, wg katalogu do GF są 3. Jeśli faktycznie masz 4 to zamów do GW. Co do amorków, założyłem Japanparts(chinole wiem) za 360zł z odbojami i osłonami za komplet, na razie jest sztywniutko i elegancko a zrobiłem na nich jakieś 1.5k km. Zdecydowałem się na nie bo i tak jest gwarancja a znajomemu kyb wylały się dokładnie kilka dni po gwarancji. No i do GW są drozsze amory jak do GF(Kyb chyba 500 vs 800 komplet)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6