Wielkość kół w GF/GW
A jak to wygląda z miejscem przy błotniku? Nie będzie obcierało o błotnik po założeniu dystansów?
W chwili obecnej opona trze o talerz na swojej jezdnej części. W załączniku jest pokazana czerwona linia w miejscu w którym to obciera. Można powiedzieć że talerz "usiadł na oponie".
W chwili obecnej opona trze o talerz na swojej jezdnej części. W załączniku jest pokazana czerwona linia w miejscu w którym to obciera. Można powiedzieć że talerz "usiadł na oponie".
- Od: 13 lis 2015, 15:05
- Posty: 11
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 GF 1,8 FP 100KM 2000r.
No właśnie teraz mam założone na tył 205/60/15 i nie ociera nic nigdzie więc teoretycznie 195/65/15 nie powinno trzeć o błotnik jeśli założę dystans. Ale też trzeba brać pod uwagę zużycie starej opony i to że jest przez to mniejsza niż nowa.
Edit:
Patrzyłem na te dystanse i jeśli mam brać dwie sztuki na tył i zastanawiać się czy to wszystko spasuje i nie będzie ocierać z jakiejś strony to zastanawiam się nad inwestycją w dwie felgi stalowe.
Czy taka felga będzie odpowiednia (ET50):
http://allegro.pl/felgi-stalowe-mazda-3 ... 92207.html
Edit:
Patrzyłem na te dystanse i jeśli mam brać dwie sztuki na tył i zastanawiać się czy to wszystko spasuje i nie będzie ocierać z jakiejś strony to zastanawiam się nad inwestycją w dwie felgi stalowe.
Czy taka felga będzie odpowiednia (ET50):

Ostatnio edytowano 15 lis 2015, 19:21 przez Kwaska, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 lis 2015, 15:05
- Posty: 11
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 GF 1,8 FP 100KM 2000r.
Można powiedzieć że dość mocno obciera. Dlatego też zastanawiam się nad zakupem innej felgi (koszt trochę większy niż dystanse, ale moim zdaniem lepsze rozwiązanie).
Poza tym jak auto zeszło z podnośnika to nie można było wsunąć ręki między błotnik a oponę aby wyczuć jak to wygląda na talerzu, musiałem zaglądać od spodu auta.
Edit:
Zajrzałem pod kołpaki w celu odnalezienia ET, na dwóch (tylnych) felgach mam wybite 39 między śrubami. Natomiast na przednich na jednej jest 81, a na drugiej D w kwadracie.
No i teraz nie rozumiem już nic. Bo jeśli wg tego co wyczytałem mniejsze ET oznacza że koło jest bardziej wysunięte na zewnątrz to przy 39 nie powinno mi obcierać o talerz amortyzatora.
Poza tym jak auto zeszło z podnośnika to nie można było wsunąć ręki między błotnik a oponę aby wyczuć jak to wygląda na talerzu, musiałem zaglądać od spodu auta.
Edit:
Zajrzałem pod kołpaki w celu odnalezienia ET, na dwóch (tylnych) felgach mam wybite 39 między śrubami. Natomiast na przednich na jednej jest 81, a na drugiej D w kwadracie.
No i teraz nie rozumiem już nic. Bo jeśli wg tego co wyczytałem mniejsze ET oznacza że koło jest bardziej wysunięte na zewnątrz to przy 39 nie powinno mi obcierać o talerz amortyzatora.
- Od: 13 lis 2015, 15:05
- Posty: 11
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 GF 1,8 FP 100KM 2000r.
Witam Wszystkich:)
Mam pytanie co do felgi i rozmiaru opon letnich.
Felgi mam 7Jx15H2 ET38.
Obecnie letnie opony mam 195/60 r15 i tu moje pytanie do was czy jeśli kupie nowe opony 195/50 r15 to będzie znacząca różnica w prowadzeniu auta. Ewentualnie 195/55. Opony o profilu 50 są niższe o około 4cm czy to nie za duża różnica.
Może ktoś używa takich opon o profilu 195/50??. Myślę o tych oponach żeby było więcej miejsca do nadkola.
Mazda 626 GF 2000r 2.0 benzyna.
Mam pytanie co do felgi i rozmiaru opon letnich.
Felgi mam 7Jx15H2 ET38.
Obecnie letnie opony mam 195/60 r15 i tu moje pytanie do was czy jeśli kupie nowe opony 195/50 r15 to będzie znacząca różnica w prowadzeniu auta. Ewentualnie 195/55. Opony o profilu 50 są niższe o około 4cm czy to nie za duża różnica.
Mazda 626 GF 2000r 2.0 benzyna.
- Od: 8 lip 2015, 14:27
- Posty: 26
- Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok
Chyba zaproponowanych przez Ciebie opon bym nie założył polecam kalkulator opon który poda różnice w prędkości auta względem opon
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Czyli przy 100 na liczniku będziesz jechał około 86km to chyba nie jest ok, sam licznik przełamuje 6-7% plus zmiana opony
Pozatym auto będzie śmiesznie wyglądać będzie stało niżej ale przez duży prześwit między kołami a nadkolem będzie wyglądać jak koza
Ale z trzeciej strony nikt nie zabroni ci jeździć na takich oponach
Auto będzie szybsze że startu ale będzie miało mniejsza prędkość maksymalna
Pozatym auto będzie śmiesznie wyglądać będzie stało niżej ale przez duży prześwit między kołami a nadkolem będzie wyglądać jak koza
Ale z trzeciej strony nikt nie zabroni ci jeździć na takich oponach
Auto będzie szybsze że startu ale będzie miało mniejsza prędkość maksymalna
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Wydaje mi się że producent to policzyć i jak zakłada taki profil opony a nie inny to taki powinien być
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Dlatego właśnie zadałem pytanie na forum czy ktoś na takich jeździ i ma z tym już doświadczenie.
A wiadomo ile ludzi tyle wersji:)
Jak rozumiem:) Ty jeździsz na zalecanych przez producenta:)
Dziękuje za odpowiedź:), może jeszcze ktoś się wypowie
:D
Pozdrawiam
A wiadomo ile ludzi tyle wersji:)
Jak rozumiem:) Ty jeździsz na zalecanych przez producenta:)
Dziękuje za odpowiedź:), może jeszcze ktoś się wypowie
Pozdrawiam
- Od: 8 lip 2015, 14:27
- Posty: 26
- Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok
To już moim zdaniem lepsze rozwiązanie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6