Zawieszenie – co to za element i czy jest potrzebny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mzebrows » 20 sie 2015, 08:14

Jak co roku o tej porze, zabrałem się za konserwację podwozia mojej 626. Skrobiąc śrubokrętem rdzawe naloty, znalazłem fragment zawieszenia, który totalnie się rozpada. Chodzi o dwie tuleje widoczne na zdjęciu. Ta z prawej strony już się rozpadła i jej nie ma, ta z lewej jeszcze siedzi ale wystarczy ją podważyć śrubokrętem i zapewne też się wykruszy. Nie wiem czy to były jakieś gumowe podkładki czy metalowe tuleje. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak to się fachowo nazywa (żebym wiedział co mechanikowi powiedzieć) i czy w ogóle jest potrzebne? Bo prawdę mówiąc nie słychać żadnych stuków podczas jazdy a auto zachowuje się tak jak zawsze.

Lokalizacja tulei:
https://drive.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nRUFjWFlNTURFeUU/view?usp=sharing

Tuleje w przybliżeniu:
https://drive.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nTVRzbnF4UzdtZmc/view?usp=sharing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez grzech_z » 20 sie 2015, 08:47

mzebrows napisał(a): Bo prawdę mówiąc nie słychać żadnych stuków podczas jazdy a auto zachowuje się tak jak zawsze.
Lokalizacja tulei:
https://drive.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nRUFjWFlNTURFeUU/view?usp=sharing


Podjedź na diagnostykę – powinien wiedzieć co to.
To że stuków nie ma jeszcze niewiele mówi. Ja ostatnio na przeglądzie się dowiedziałem i zobaczyłem, że oba sworznie mam do wymiany i to na szybko – a nic nie pukało :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez PeKa » 20 sie 2015, 12:28

Toć to gumy wahacza tył :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez mzebrows » 20 sie 2015, 16:14

Dzięki, czyli jednak to coś jest z gumy;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez PeKa » 20 sie 2015, 18:43

Guma, wewnatrz pewnie tuleja metalowa. Nie wiem czy to wymienne, nie mialem stycznosci ;)

Send by Taptalk
Ostatnio edytowano 20 sie 2015, 18:44 przez PeKa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez mzebrows » 17 wrz 2015, 11:20

Mechanik stwierdził, że pomimo iż te tuleje się rozsypały(a może tylko rozsypał się ich gumowy fragment?) to wszystko się mocno trzyma i nie ma luzów.
Niestety z częściami do tylnej części zawieszenia jest ponoć kłopot bo ciężko je dostać i są drogie. Na razie nie będę tego ruszał. Ponoć jest jakaś firma, która dorabia te tuleje za niewielkie pieniądze. Jak ktoś miał styczność to będę wdzięczny za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez jacobs » 17 wrz 2015, 11:25

Hmm, ja bym jednak to robił, przecież na tym trzyma się cały zawias tył... Teraz chyba się trzyma na rdzy :D

Tuleje może dorobią w olkuszu?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez motylek322 » 17 wrz 2015, 13:25

Tuleje – zamienniki można dostać bo sam kiedyś sprawdzałem ale słyszałem, że ich trwałość jest niska. Całe wahacze oryginały kosztują sporo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Burza88 » 5 paź 2015, 13:19

Jeżeli masz auto zastępcze, to poleciłbym zdemontować to, wziąć tuleje i podjechać do zakładu obróbczego metali, jeśli to prosta tuleja i dobry majster, to wytoczy Ci zastępczą i będzie git.
Oczywiście to tylko w teorii bo nie robiłem tego i nie wiem jak to wygląda po wyciągnięciu, czy czegoś spawać nie trzeba będzie itp.

Tak czy siak nie jest to robota na 2 godzinki pracy :/ Ale lepiej się za to zabrać, bo nie stuka ale jak złapie luz i wyleci CI na zakręcie to wtedy będzie zdziwienie.
Avatar użytkownika
 
Od: 2 cze 2015, 19:57
Posty: 48 (3/1)
Skąd: Legnica/Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2002 2L 115KM Benzynka/LPG

Postprzez motylek322 » 5 paź 2015, 16:58

Burza88 napisał(a):Jeżeli masz auto zastępcze, to poleciłbym zdemontować to, wziąć tuleje i podjechać do zakładu obróbczego metali, jeśli to prosta tuleja i dobry majster, to wytoczy Ci zastępczą i będzie git...


To nie do końca tak. To nie jest sama metalowa tuleja. Tam jest tuleja metalowo-gumowa.
Coś takiego:

http://allegro.pl/mazda-626-gf-gw-97-02 ... 69535.html

więc nie chodzi o samo tocznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Burza88 » 5 paź 2015, 21:12

No to w takim wypadku rzeczywiście, toczenie nie pomoże.

Tylko czy taka sama metalo-gumka jest w elemencie pokazanym przez założyciela postu ?
Bo ta z allegro to inny element, wizualnie bardzo podobny, a to co wskazał mzebrows wygląda mi bardziej, na wskazany gumowy element plus wystająca tulejka na wierzchu,
Końcówka.png

może się okazać że to jest nierozbieralne i trzeba całość od razu wymienić.

Oczywiście to są tylko moje domysły nie jestem mechanikiem i proszę się nie sugerować tym zbytnio ;)

Ps. Dziękuję za link do allegro nie wiedziałem, że mam tak blisko sklep z częściami do samochodów Japońskich :D
Avatar użytkownika
 
Od: 2 cze 2015, 19:57
Posty: 48 (3/1)
Skąd: Legnica/Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2002 2L 115KM Benzynka/LPG

Postprzez motylek322 » 5 paź 2015, 22:04

Może nie byłem zbyt precyzyjny ale chciałem pokazać w czym rzecz, że nie chodzi o samo toczenie. Tuleja z mojego postu jest do wahacza wzdłużnego a założyciel tematu potrzebuje do poprzecznego. Z tego co pamiętam zaleca się wymianę całych wahaczy..... no ale w życiu różnie bywa :) i często robimy inaczej niż zaleca producent samochodu. Widać, że zapotrzebowanie na same tuleje metalowo-gumowe jest bo rynek takowe oferuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Burza88 » 5 paź 2015, 22:23

Co racja to racja, każdy robi jak może w danej chwili a serwisowe rozwiązania z reguły są kosztowne.

W piątek, ściągałem wahacz wzdłużny przy okazji łatania podłogi oraz progów (ruda aż chrupała), wcześniejszy właściciel chyba wyznawał zasadę, im więcej gumy tym lepiej i na wszystko pomoże, lub po prostu, chciał sprzedać auto i smarował guma od jakiegoś czasu. W każdym bądź razie guma odłaziła sama pod gumą chichocze ruda. Wahacz trzeba było zdjąć, oczyścić i pomalować na nowo, przy okazji odświeżyć uchwyty wahacza oraz nasmarować tuleje smarem. :) I w związku z tym nasunęło mi się jedno pytanie czy wahacz wzdłużny w Mazda 626 GW powinien być lekko wygięty (łukowaty) ?
Avatar użytkownika
 
Od: 2 cze 2015, 19:57
Posty: 48 (3/1)
Skąd: Legnica/Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2002 2L 115KM Benzynka/LPG

Postprzez motylek322 » 6 paź 2015, 14:13

Burza88 napisał(a):....I w związku z tym nasunęło mi się jedno pytanie czy wahacz wzdłużny w Mazda 626 GW powinien być lekko wygięty (łukowaty) ?


Robiłem ostatnio konserwację podwozia i sporo czasu spędziłem pod samochodem ale czegoś takiego nie zauważyłem ... a może nie zwróciłem uwagi ? Niech ktoś inny wypowie się wiążąco.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Burza88 » 6 paź 2015, 20:40

Wygięcie nie jest jakieś znaczące ot taki delikatny łuk.
Na aukcjach znalazłem tylko proste wahacze,
wahacz.jpg
ale mój troszkę inaczej wygląda konstrukcyjnie i nie wiem czy tak ma być, tym bardziej że oba wahacze są wygięte, tak jakby samochód dostał strzała w tyłek, lecz inne elementy nie wskazują na to :/
Avatar użytkownika
 
Od: 2 cze 2015, 19:57
Posty: 48 (3/1)
Skąd: Legnica/Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2002 2L 115KM Benzynka/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6