Piszczenie podczas skrętu i cofania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PeKa » 5 sie 2015, 08:12

Koledzy,

od wczoraj zaczęło mi coś piszczeć podczas skrętu w lewo oraz podczas cofania, nawet na prostych kołach. Piszczenie raczej z przodu, ale ręki za to nie oddam. Pisk podobny do takiego jak piszczenie klocków, jednak jest ono o trochę wyższej częstotliwości i bardziej jednostajne. Od czego zacząć poszukiwania piszczałki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 5 sie 2015, 09:00

PeKa napisał(a):Koledzy,
Od czego zacząć poszukiwania piszczałki?


Od wykluczenia hamulców :)
Wciśnij w czasie jazdy – jak piszczy – lekko hamulec. To samo powtórz z ręcznym – lekko zaciągnij.
Może też być, że przyrdzewiała blaszana osłona tarcz dotyka do tarczy – wówczas też obrzydliwie piszczy :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez matu_zex » 5 sie 2015, 09:29

Witam
Jednak mam to samo co kolega PeKa dzisiaj bardziej się przysłuchałem i jednak mam takie same objawy, piszczy i na prostej i jak lekko się skręci w lewo.
Jakaś rada??
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 14:27
Posty: 26
Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok

Postprzez PeKa » 6 sie 2015, 08:42

Potestowałem wczoraj i dziś, piszczy z przodu (raczej prawa strona) przy ostrzejszym ruszaniu na wprost, przy skręcie w lewo (prędkość obojętna) oraz sporadycznie w prawo. Na wstecznym także. Po wciśnięciu hamulca przestaje piszczeć, jednak cofając nie ma to znaczenia, piszczy tak czy siak. Główne podejrzenia rzucam na hamulce. Po wstępnych oględzinach widzę, że wszystko jest na miejscu. Trzeba zdjąć koło i obczaić co tam się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez motylek322 » 6 sie 2015, 13:01

Opisane objawy bezwzględnie na to nie wskazują ale jak nic nie znajdziecie przy hamulcach to zainteresujcie się amorkami a dokładnie ich górnym mocowanie. Tam jest łożysko chyba ślizgowe bo to dwa płaskie krążki. Potrafią piszczeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 6 sie 2015, 14:17

motylek322 napisał(a):Tam jest łożysko chyba ślizgowe bo to dwa płaskie krążki. Potrafią piszczeć.


To by też piszczało na postoju podczas skręcania kołami – a raczej trzeszczało. Wiem bo miałem :)
Z takim piszczeniem to można ewentualnie na diagnostykę na rolki podjechać – powinni znaleźć.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez PeKa » 7 sie 2015, 13:57

Przyszło mi teraz do głowy to, że może po prostu klocki są już zużyte i odzywa się blaszka? Moze dziś uda mi się zdjąc koła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez matu_zex » 7 sie 2015, 14:21

Ja wczoraj podniosłem na lewarku, kręciłem kołem ale żadnego piszczenia nie bylo:/
a jak jadę to raz piszczy raz nie piszczy :/
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 14:27
Posty: 26
Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok

Postprzez PeKa » 7 sie 2015, 14:41

Nie wiem, może to sobie błędnie tłumacze, ale... może ta blaszka dopiero zaczyna się stykac z tarczą, a słychać dopiero przy skręcie/ostrzejszym ruszeniu, bo działają przecież jakies naprężenia.
Ostatnio edytowano 7 sie 2015, 14:47 przez PeKa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez matu_zex » 7 sie 2015, 14:45

Mi na prostej też piszczy, wciskam lekko hamulec przestaje:)
Kij wie co to ma być ech:/
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 14:27
Posty: 26
Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok

Postprzez PeKa » 7 sie 2015, 19:33

Klocki. Jednak dobrze to sobie wymyslilem. Krecac sama tarcza tez u mnie nie piszczy, ale okladziny praktycznie juz nie ma.

Send by Taptalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez matu_zex » 7 sie 2015, 21:56

czyli to wina klocków??
a żadna kontrolka się nie paliła ??
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 14:27
Posty: 26
Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok

Postprzez PeKa » 7 sie 2015, 22:42

Choć byś hamował już sama blachą to żadna kontrolka Ci sie nie zaświeci. GF/GW nie ma czujników elektornicznych zuzycia klocków. Standardowy czujnik akustyczny – zwykla blaszka. Zdejmij koło i sprawdz grubość okładzin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez matu_zex » 8 sie 2015, 09:31

A jakiej firmy klocki preferujesz?? :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 14:27
Posty: 26
Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok

Postprzez sebekle » 8 sie 2015, 09:57

nie polecam boscha. piszczą jak wściekłe
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez matu_zex » 8 sie 2015, 21:06

Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 14:27
Posty: 26
Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok

Postprzez PeKa » 11 sie 2015, 07:40

Klocki MAXGEAR – miał ktoś styczność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez motylek322 » 11 sie 2015, 10:19

Klocki KASHIYAMA miałem kilka razy. Nie mam większych uwag. Jedno do czego można się przyczepić to, że należą raczej do twardych klocków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez PeKa » 11 sie 2015, 10:48

Jeszcze szybkie pytanie. Skąd dowiedzieć się jaki system hamulcowy mam? Widzę przy częściach, że są dwa, Akebono i Sumitomo :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 11 sie 2015, 15:28

PeKa napisał(a):Jeszcze szybkie pytanie. Skąd dowiedzieć się jaki system hamulcowy mam? Widzę przy częściach, że są dwa, Akebono i Sumitomo :|


Z VIN-u w ASO?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6