Pompa ABSu samodzielna wymiana ?
1, 2
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że ABS nie pracuje poprawnie. Tzn gdy się włącza to słychać jak by jakąś sprężynkę. Dziś byłem u mechanika i jak posłuchał tego to powiedział że pompa ABSu jest do wymiany. Stwierdził że chodzi zbyt głośno. No i teraz mam pytanie ile kosztuje taka pompa, jaki typ będzie pasował do mojej mazdy, gdzie pod maską mogę ją znaleźć, i czy łatwo można by ją wymienić samemu i czy uszkodzona pompa ma wpływ na to że zapalają mi się co jakiś czas kontrolki ABS i TCS.
Dziękuję z góry wszystkim którzy zdecydują się pomóc
Dziękuję z góry wszystkim którzy zdecydują się pomóc
Poznasz głupiego po czynach jego.
- Od: 3 gru 2009, 22:00
- Posty: 8
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 GF 98r,2,0,136KM LPG
Nie wiem czy jest to widoczne dla innych użytkowników forum, bo kiedyś było widać jaki typ auta posiadam z boku koło nazwy użytkownika. Więc powtórzę. Moja mazda to Mazda 626, 98r, 2,0l, 136KM hatchback.
Poznasz głupiego po czynach jego.
- Od: 3 gru 2009, 22:00
- Posty: 8
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 GF 98r,2,0,136KM LPG
Najpierw moż kolego sprawdz czujniki ABS-u, wykrec je przeczyśc. To nic cię nie bedzie kosztowało a może akurat kturyś z czujników jest brudny albo koronki z których czujnik czyta impuls. ABS i TCS maja te same czujniki.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
mam taki zamiar. Ale dodatkowym moim pytaniem jest czy ta pompa może mieć wpływ na te kontrolki. Bo to że znikną palące się kontrolki nie zlikwiduje problemu jakim jest głośno chodzący ABS ( czyli według mechanika pompa ABSu)
Poznasz głupiego po czynach jego.
- Od: 3 gru 2009, 22:00
- Posty: 8
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 GF 98r,2,0,136KM LPG
Z wykręceniem czujnika możesz mieć problem. Gdzieś tu na forum czytałem, że bez młota może się nie udać i dosyć łatwo go rozwalić. Co do wymiany pompy to zależy dla kogo ale wymiana to raczej grubsza robota. Znajduje się ona poniżej pompy hamulcowej. A na początek sprawdź błędy abs wtedy będziesz wiedział czemu kontrolki się zapalają. U mnie jest abs firmy NALDEC G15A 43 7AZ poszperaj po allegro może coś się znajdzie.
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
Tu masz instrukcje : http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
Jeżeli przez sprężynę rozumiesz dźwięk prawidłowo działającej (pompującej) pompy, to nie ma w tym nic dziwnego. U mnie wydaje podobne dźwięki podczas pracy. Piszesz, że dzieje się to wówczas, gdy włącza się ABS. Skoro włącza się, znaczy to, że działa. Nie świecą Ci się żadne kontrolki, więc wszystko musi być w porządku.
Zdaję sobie sprawę z tego, że w innych samochodach pompy te działają znacznie ciszej, ale może to po prostu kolejna przypadłość GF...?
Zdaję sobie sprawę z tego, że w innych samochodach pompy te działają znacznie ciszej, ale może to po prostu kolejna przypadłość GF...?
- Od: 21 sie 2011, 22:46
- Posty: 30
- Skąd: Piaseczno
- Auto: '97 626 GF
1.8/90KM
Witam forumowiczów. Wiem, że temat był wielokronie wałkowany, jednak postanowiłem się podpiąć tutaj. Tradycyjnie mam problem z palącymi się kontrolkami abs+tcs+tcs off. W tamtym roku po wizycie u mechanika stwierdził, że to oba tylne czujniki (teraz mam wątpliwości czy w ogóle go pod kompa podłączył). Wymieniłem i dalej błąd. W tym roku oddałem do zaprzyjaźnionego elektromechanika, który stwierdził, że komputer w ogóle nie komunikuje się z modułem. Na tym forum wyczytałem, ze to prawdopodobnie uszkodzony moduł. Mam mazde 626 2.0 115hp 1998 rok automat, zakupiłem na allegro moduł Sumitomo GE7C437AZ (z opisu wynikało, zę do tego modelu). Wczoraj jednak jak dokopałem sie pod maską do moduł i oczyściłem go z wierzchu zobaczyłem oznaczenie Naldec GE7D437AZ. Nie znam sie na mechanice ani alektromechanice, i nie pomyślałem, zeby to sprawdzić najpier. Moje pytanie brzmi, czy w tym modelu mogły być montowane dwa różne moduły, czy to mam jakiś wpływ na ich prace? Jest zima, śniegu co prawda jeszczenie ma, ale jazda bez abs, z automatem gdzie nie możńa hamować biegami to dla mnie jakiś koszmar. Proszę o jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam
- Od: 23 wrz 2010, 22:40
- Posty: 10
- Skąd: Opole/Kluczbork
- Auto: Było: 626 GF 98' 2.0 115hp+LPG BRC
Jest: M3 04' MZ-CD 1.6 109hp
Witajcie,
wątek dawno nieaktualizowany ale może ktoś pomoże.
Co jakiś czas zapala mi się kontrolka ABS i wtedy ABS nie działa (teraz łatwo to sprawdzić bo lód i śnieg:), a jak kontrolka się nie świeci to ABS działa, ale słyszalny "odgłos sprężynki" /tak jak pisali koledzy wcześniej/. Nie znalazłem prawidłowości kiedy kontrolka się świeci, kiedy nie. Szacuję, że świeci się w 75% czasu jazdy.
Prośba o pomoc w trzech sprawach:
1. Chcę zacząć od sprawdzenia błędów, ale link z instrukcją jak to zrobić, z postu SG-Jaro z 22 mar 2010, 22:34 nie działa – mam komunikat "page not found...". Prośba tę instrukcję.
2. Chcę też za radą wojtek79 sprawdzić czujniki ABS-u, wykrecić je i przeczyścić, tylko zupełnie nie wiem jak. Prośba o instrukcję krok-po-kroku. Taką "dla opornych"
3. Może jakieś inne pomysły/recepty jak usunąć problem?
Będę wdzięczny za pomoc.
wątek dawno nieaktualizowany ale może ktoś pomoże.
Co jakiś czas zapala mi się kontrolka ABS i wtedy ABS nie działa (teraz łatwo to sprawdzić bo lód i śnieg:), a jak kontrolka się nie świeci to ABS działa, ale słyszalny "odgłos sprężynki" /tak jak pisali koledzy wcześniej/. Nie znalazłem prawidłowości kiedy kontrolka się świeci, kiedy nie. Szacuję, że świeci się w 75% czasu jazdy.
Prośba o pomoc w trzech sprawach:
1. Chcę zacząć od sprawdzenia błędów, ale link z instrukcją jak to zrobić, z postu SG-Jaro z 22 mar 2010, 22:34 nie działa – mam komunikat "page not found...". Prośba tę instrukcję.
2. Chcę też za radą wojtek79 sprawdzić czujniki ABS-u, wykrecić je i przeczyścić, tylko zupełnie nie wiem jak. Prośba o instrukcję krok-po-kroku. Taką "dla opornych"
3. Może jakieś inne pomysły/recepty jak usunąć problem?
Będę wdzięczny za pomoc.
- Od: 22 paź 2012, 19:56
- Posty: 15
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 626GW 2.0 TD '99
Ja walczyłem z tym pół roku i nie pomagało nic.Nawet wymiana czujnika.
a tu nagle samo sie naprawiło i kontrolka nie świeci od ponad miesiąca
. Nie wiem od czego to zależy ale ja się poddałem po wykluczeniu wszystkich możliwości.Spróbuj odłączyć wtyczkę od sterownika ABSu i przeczyścić styki.Może gdzieś coś nie styka ?
Witam, liczyłem na pomoc, ale sprawa wyjaśniła się w połowie. Po wymianie modułu (bez pompy) abs elegancko działa, ale nie działa kontrola trakcji. Nie umiałem tego wychwycić, ponieważ z tego całęgo świecenia poprzepalały się kontrolki (świecił juz tylko abs). Po wymianie żaróweczek przy odpaleniu gaśnie abs ale TCS OFF świeci się cały czas. Nie działa TC (nie miga, koła buksują). Czy ktoś pomoże, czy możliwe, że może to mieć związek z modułem, który był wymieniony? (3 posty wcześniej).Pozdrawiam
PS: Doczytałem na forum 323. Moduł Sumitomo nie obsługuje TC (Moduł Naldec owszem). Ale sie wrypałem.. ;/
PS: Doczytałem na forum 323. Moduł Sumitomo nie obsługuje TC (Moduł Naldec owszem). Ale sie wrypałem.. ;/
- Od: 23 wrz 2010, 22:40
- Posty: 10
- Skąd: Opole/Kluczbork
- Auto: Było: 626 GF 98' 2.0 115hp+LPG BRC
Jest: M3 04' MZ-CD 1.6 109hp
może nabyłeś moduł z wersji bez TC i dlatego nie działa, trzeba sprawdzić numery części tych modułów czy są te same
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Tak jak pisałem wcześniej: Sumitomo miał GE7C437AZ a ten zamontowany Naldec ma GE7D437AZ.
Spróbuję zresetować kompa, ale wątpie by coś to dało. Chyba nie da się wgrac sterowników...czy może da się?
Spróbuję zresetować kompa, ale wątpie by coś to dało. Chyba nie da się wgrac sterowników...czy może da się?
- Od: 23 wrz 2010, 22:40
- Posty: 10
- Skąd: Opole/Kluczbork
- Auto: Było: 626 GF 98' 2.0 115hp+LPG BRC
Jest: M3 04' MZ-CD 1.6 109hp
Wtkfds napisał(a):ale nie działa kontrola trakcji
To nie jest kontrola trakcji! Układ zapobiegający boksowaniu kół – i tyle.
Ja tego nie używam – szczególnie zimą. Gdy często potrzeba mocy w kołach by nie wylądować w rowie:)
szerokości
grzech
grzech
a da radę wymienić sam sterownik pompy ABS? Na allegro wszędzie do kupienia są tylko całe pompy ze sterownikiem.. na sterowniku u siebie wyczytałem NALDEC GE7D437AZ a na pompie udało mi się odczytać GE7C437A0 – i na allegro, ani nigdzie nie znalazłem pompy z takim oznaczeniem.. na co zwracać uwagę kupując pompę i może ktoś wie gdzie jest jeszcze (po za allegro) jakiś wybór?
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
radoo napisał(a):a da radę wymienić sam sterownik pompy ABS?
Można wymienić sam sterownik, nawet bez wykręcania pompy z auta, wystarczą zręczne palce i klucz 10. Od spodu są chyba trzy śruby mocujące sterownik z pompą ABSu.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6