Hej,
staram sie teraz zajac do konca moim autem i wyeliminowac wszystkie (mniejsze i wieksze) bolaczki.
Dlatego zaczalem poruszac moje problemy w niektorych tematach, teraz musze napisac nowy, bo podobnego nie znalazlem.
Przy ostrzejszych skrętach słychać CZASEM skrzypienie. Pojawia sie to szczegolnie przy dodawaniu gazu w skrecie, jak przod sie podnosi. Potiwerdzilem to – jak na rondzie mam skrecone kola i dodam gazu to sie pojawia ten dzwiek. To samo czasem przy ruszaniu ze skreconymi kolami.
Drugi objaw – jak przejezdzam garb (ostry, krotki) to w momencie zejscia z garbu jest "walniecie" jakby kola spadaly od razu niczym nie trzymane. Wydaje mi sie , ze moze byc to powiazane, bo towarzyszy "wydluzaniu" zawieszenia. W pierwszym przypadku jak przod sie podnosi, rowniez w drugim przypadku zawieszenie "opada", a wiec sie wydluza.
Dodam, ze przod zawieszenia (tyl tez, ale tutaj to nie wazne) tzn wahacze mam wymienione jakis czas temu.
Skrzypiące zawieszenie przód
Strona 1 z 1
Dzięki za sugestie.
Dodam tylko (zauwazylem przedwczoraj albo wczoraj), ze w momencie gdy slychac skrzypienie, to czuc tez takie delikatne wubracje na kierownicy.
Dodam tylko (zauwazylem przedwczoraj albo wczoraj), ze w momencie gdy slychac skrzypienie, to czuc tez takie delikatne wubracje na kierownicy.
Podobne objawy wystąpiły u mnie i po wyjęciu amortyzatora okazało się, że rdza zżarła mi gniazdo, na którym trzyma się sprężyna u góry choć pierwsze podejrzenie było na poduszkę amortyzatora i łożysko mcphersona. Obecnie poszukuję tego gniazda w zamienniku ale ciężko jest znaleźć i chyba zakupię używkę. Założyłem nawet wątek o tym dzisiaj ;–)
I u mnie objaw skrzypienia występuje. Co ciekawe – występował i rok temu przy temperaturach ponad -15, a teraz przy delikatnych mrozach. Obstawiam bardziej jakieś gumowe elementy.
-
ZdzichuZ
A u mnie bardziej dzwiek mi sie kojarzy wlasnie ze sprezyna niz jakimis gumami.
Do tego zawsze czuc na kierownicy takie lekkie wibracje czy stukniecia wtedy. Wiec to z gniazdem mi pasowalo by. Najczesciej jak mam skrecone kola i ruszam dynamicznie, albo jak skrecam ostro przyspieszajac – sytuacje w ktorych sie podnosi przod auta.
Do tego zawsze czuc na kierownicy takie lekkie wibracje czy stukniecia wtedy. Wiec to z gniazdem mi pasowalo by. Najczesciej jak mam skrecone kola i ruszam dynamicznie, albo jak skrecam ostro przyspieszajac – sytuacje w ktorych sie podnosi przod auta.
Poproś kogoś żeby pokręcił Ci dynamicznie kierownicą na miejscu a Ty popatrz sobie jak zachowują się sprężyny po obu stronach mazdy i czy słyszysz wtedy dźwięk. Sprawdź czy sprężyny kręcą się czy stoją w miejscu. A najlepiej rozbierz sobie stronę, po której słyszysz dźwięk. Tak jak napisałem wyżej u mnie to były gniazda i w momencie skręcania np. manewrów słychać było nie tyle skrzypienie co takie nieregularne "strzały" a związane to było z tym, że sprężyna nieprawidłowo pracowała w gnieździe.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6