Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szymko » 12 mar 2014, 23:22

czy do GFa z 2001 do tylnego zacisku trzeba kupic zestaw naprawczy skladajacy sie z tylu elementow http://allegro.pl/reperaturka-mazda-323 ... 50351.html czy jakis mniejszy jest? w sensie takim ze chce zmienic wszystko bez tloczka tylko nie wiem ile elementow jest w zacisku.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 20:01
Posty: 24
Auto: 626 1.8 2001r

Postprzez alk80 » 13 mar 2014, 01:15

to jest odpowiedni kompletny zestaw do regeneracji zacisku
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez thomaz » 17 mar 2014, 16:07

Witam
Nie lepiej kupić nowy zacisk za 200zł na allegro?Zestaw regeneracyjny kosztuje 90zł na allegro
+ sporo czasu na wymianę.Zestawa naprawczy w aso 350zł :) 150zł drożej od nowego zacisku :)
Nowy zacisk powinien minimum 5 lat podziałać a ten po regeneracji?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez grzech_z » 17 mar 2014, 16:42

thomaz napisał(a):Witam
Nie lepiej kupić nowy zacisk za 200zł na allegro?Zestaw regeneracyjny kosztuje 90zł na allegro
+ sporo czasu na wymianę.Zestawa naprawczy w aso 350zł :) 150zł drożej od nowego zacisku :)
Nowy zacisk powinien minimum 5 lat podziałać a ten po regeneracji?
Pozdrawiam


Nie 90 a 25 na jedno koło :) Ja na utofrenie zrobiłem już coś koło 60kkm i jest ok. W drugim kole wymieniłem tylko gumę na tłoczku, gładzie i reszta uszczelek wyglądała przyzwoicie więc nie ruszałem.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez alk80 » 17 mar 2014, 17:08

thomaz napisał(a):Nowy zacisk powinien minimum 5 lat podziałać a ten po regeneracji?
sam sobie regenerowałem w styczniu 2010 na zestawach naprawczych autofrein, wszystko działa bez zarzutu

decyzja indywidualna

choć gdyby 4 lata temu te zaciski kosztowały tylko tyle może bym się skusił, pozostaje pytanie tylko o jakość tych zacisków i czy ręczny jest na łożysku igiełkowym, bo przynajmniej kiedyś kosztowało więcej niż połowa tego zacisku
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez thomaz » 17 mar 2014, 18:33

25 to chyba same gumki :)trzeba jeszcze wymienić łożysko igiełkowe 130zł przynajmniej u mnie.Poza tym ile czasu i nerwów...Na allegro jest zacisĸ niemieckiej czy japońskiej firmy NTY za około 200zł , dwa lata gwarancji.Dziś dzwoniłem do Mazdy i koleś powiedział , że oni nie bawią się w takie rzeczy jak regeneracja bo jest to krótkotrwałe ,
i że kupują nowe zaciski w intercarsie za 200zł...Jak ten artykuł był pisany to chyba najtansze zaciski chodziły
po 500zł.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez alk80 » 17 mar 2014, 20:17

thomaz napisał(a):Jak ten artykuł był pisany to chyba najtansze zaciski chodziły
po 500zł.
no tak, ale regenerowane
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez grzech_z » 18 mar 2014, 09:32

alk80 napisał(a):choć gdyby 4 lata temu te zaciski kosztowały tylko tyle może bym się skusił, pozostaje pytanie tylko o jakość tych zacisków i czy ręczny jest na łożysku igiełkowym, bo przynajmniej kiedyś kosztowało więcej niż połowa tego zacisku


Racja, jedyny powód by zastanowić się jednak nad zakupem nowych – zważywszy obecną cenę.
Jednak, gdyby można było jeszcze wybrać nowy z igiełkach a na tulei to sam bym się skusił na tuleję.
Poza tym, sporo zależy od tego gdzie się jeździ. Mam słaby ręczny ale w mazowieckim w zupełności wystarczy – niestety o górkę tu ciężko:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez thomaz » 18 mar 2014, 21:56

Mam troche dylemat z prawej działa ok z lewej się zacina.Jak zakupie ten nowy tylko z lewej to będzie ok?
Pewnie bedzie troche inaczej linka napreżona.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez grzech_z » 19 mar 2014, 09:24

thomaz napisał(a):Mam troche dylemat z prawej działa ok z lewej się zacina.Jak zakupie ten nowy tylko z lewej to będzie ok?
Pewnie bedzie troche inaczej linka napreżona.


Sprawdziłeś, że to zacisk a nie gdzieś linka? Jeżeli masz pewność, że zacina się na łożysku to śmiało możesz kupować – linką się nie przejmuj :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez motylek322 » 19 mar 2014, 13:10

thomaz napisał(a):Mam troche dylemat z prawej działa ok z lewej się zacina.Jak zakupie ten nowy tylko z lewej to będzie ok?
Pewnie bedzie troche inaczej linka napreżona.


Regenerować oba i będzie spokój. Ten dobry zacisk i tak się zatnie :) Jak robi się to samemu to koszty prawie żadne (o ile łożysko igiełkowe żyje ). Z doświadczenia radzę do smarowania trzpieni na których pływa zacisk stosować smar silikonowy lub silikonowy z dodatkiem teflonu. Tyko smar nie olej silikonowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez thomaz » 19 mar 2014, 14:43

To na 100% zacisk.Musze ręką odciągać tą sprężynę żeby odblokował się reczny.Pewnie łożysko w środku
się blokuje.Nie chce mi się tego rozbierać.Założe nowy i napisze jak się sprawuje.

Dopisano 19 mar 2014, 18:28:

Zalożyłem nowy zacisk i niby było wszystko ok , póki nie wcisnołem hamulca.
Po wciśnięciu i odpuszczeniu klocki szorują o tarcze i koło obraca się z oporem
przez co tarcze szybko się nagrzewają.Co może być przyczyną?Ręczny jest ok.

Dopisano 19 mar 2014, 22:19:

Ręczny jest poluzowany a klocki cały czas szorują o tarczę.Nie da się nawet do kiosku po zapałki pojechać.
Czyżby nowy zacisĸ miał jakąś wadę że nie odbija tłoczek.Raz jak wkreciłem tłoczek i wcisnołem hamulec
to nie szorowały , dopiero jak odpaliłem silnik i wcisnołem hamulec i puscilem to zaczeło znowu szorować.
Odpowietrzyłem raczej dobrze ale to nie miało by chyba na to wpływu.Tak jakby tłoczek się zacinał.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez szkodnik_byd » 20 mar 2014, 02:45

Trochę się tego spodziewałem nie wiem skąd te ceny nowych za 200 zł, jednak obawialbym się o ich jakość, jak to może tylko 200 zł nowe kosztować no jak
Może jestem w błędzie pożyjemy zobaczymy jak kilka osób kupi i zamontuje i będzie ok to może się przekonam.
Ja ze swoimi walczyłem 4 lata firma profesjonalna z Mielca poprawiala 3 razy robotę i nigdy nie było dobrze, kupiłem nawet nowe tloczki nic nie pomogło kupa z tego wychodziła a nie zacisk, z tego co wiem to jedyne co w miarę jest pewne to te regenerowane w niemczech od NK za 400 zł plus kaucja 150 zł i jeden klubowicz montowal takie i z powodzeniem lata to już 2 lata w DE
Także jak ktoś kupi te ze 200zl i będzie ok to niech pisze na pewno będzie to cenna informacja
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez grzech_z » 20 mar 2014, 09:17

szkodnik_byd napisał(a):regenerowane w niemczech od NK za 400 zł plus kaucja 150 zł


Cały wiz w regeneracji polega na wymianie tych nieszczęsnych łożysk, bo gumki to pikuś.
Gdyby znaleźć tokarza, który by pomierzył i dotoczył mosiężne tuleje w większej ilości to regeneracja na autofrenie zamykała by się pewnie w 5 dychach.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez miro62 » 20 mar 2014, 10:00

grzech_z napisał(a):dotoczył mosiężne tuleje

Jeśli już, to tylko fosfobrąz ;) mosiądz się nie nadaje <nie>
Co do igiełkowych... myślę że nie trzeba płacić 125,– za ori

http://allegro.pl/lozysko-igielkowe-zac ... 42303.html

http://allegro.pl/lozysko-igielkowe-zac ... 24799.html

Co do zacisków po 200,– jakoś się nie mogę przekonać <oczy> a czeka mnie zrobienie tematu :(
miro62
 

Postprzez zita » 20 mar 2014, 15:18

Witam.
Jeśli będą chętni to mogę dorobić.
Załączniki
20140320256.jpg
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez thomaz » 20 mar 2014, 19:13

Ja będe musiał zwrócić ten nowy zacisk za 200zł.Coś z nim jednak jest nie tak.Tłoczek nie odbija tak
żeby klocki nie szorowały o tarcze.Zamówię jakiś używany albo regenerowany.Chciałem samemu regenerować
ale jak zobaczyłem jak to jest pozapiekane to żuciłem to w pi...

Dopisano 20 mar 2014, 18:18:

Z drugiej strony na allegro parę osób wystawiło pozytywne komantarze.Być może trafił im się dobry
albo po założeniu nie wiedzą że klocki ocierają i strasznie im sie grzeje tarcza.Ja to zauwazylem przypadkowo
po wcisnieciu i puszczeniu hamulca jak bylo podniesione kolo.
Ostatnio edytowano 21 mar 2014, 00:18 przez thomaz, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez alk80 » 20 mar 2014, 21:19

thomaz napisał(a):Tłoczek nie odbija tak
żeby klocki nie szorowały o tarcze
jesteś pewny że to tłoczek nie "odbija", może po prostu klocki mają za ciasno w jarzmie i się nie cofają, ja bym przynajmniej najpierw szedł tym tropem
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez thomaz » 20 mar 2014, 23:51

Klocki są luźne w jarzmie.Założe jutro używany zacisk i jak będzie inaczej to ewidentna wina nowego zacisku.
Pewnie Chińczycy coś spido...Nic mam nauczke , żeby kupywać porzadny zamiennik albo dobry używany.
Ciekawo tylko czy teraz uznają reklamacje...
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez grzech_z » 21 mar 2014, 09:20

thomaz napisał(a):Klocki są luźne w jarzmie.Założe jutro używany zacisk i jak będzie inaczej to ewidentna wina nowego zacisku.
Pewnie Chińczycy coś spido...Nic mam nauczke , żeby kupywać porzadny zamiennik albo dobry używany.
Ciekawo tylko czy teraz uznają reklamacje...


Sprawdź dokładnie przewód hamulcowy, dalej rurkę czy nie przygnieciona. Może być tak, że przy niedrożności płyn wciśnie tłoczek ale nie puści ciśnienia jak trzeba.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6