SWAP skrzyni biegow

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez JaSa » 23 lis 2013, 23:40

Cześć,
Kilka dni temu przyszła mi do głowy myśl o wprowadzeniu małej modyfikacji do mojej Magdaleny.
Chciałlbym nieco poprawić przyspieszenie samochodu (nie zależy mi na prędkości, bo na torze sie nie ścigam a na drogach i tak szybciej jak 130 sie nie pojedzie – a do tego to i seicento wystarczy)
Madzia wyjechała z fabryki z silnikiem FS 115KM.
Nie chcę się bawić w tuning samej jednostki, gdyż auto jest już leciwe a sam silnik pamięta lepsze czasy – oczywiście jest zadbany, serwisowany ale przebieg rzędu 300 tys swoje robi – nie ma się co oszukiwac.
Wpadłem zatem na pomysł wymiany skrzyni biegów, a mianowicie myślę nad wsadzeniem (o ile się da) skrzyni z 1.8. Co by to miało dać? a no właśnie.. Jak na mój gust silnik o mniejszej mocy (1.8) potrzebuje wyżeszj predkości obrotowej do uzyskania pewnego poziomu mocy, gdzie w silniku mocniejszym taki sam ekwiwalent mocy pojawi się wcześniej. Skrzynia biegów jako element "sztywny" musi być odpowiedno wystrojona, tak aby silnik krecił się nieco wyżej i dostarczał odpowednio dużo mocy... (poprawcie mnie prosze o ile się mylę)
Jeśli zatem taką samą skrzynie wsadzimy do wiekszego silnika, efektem powinna być zmiana charakterystyki przeniesienia napędu, która w moim roumowaniu powinna poskutkować generowaniem większej mocy przy tej samej prędkości pojazdu co powinno z koleji polepszyć przyspieszenie...
I teraz pytanie.... czy skrzynia z 1.8 pasuje do 2.0 i jeśli tak to czy moje rozumowanie ma sens...
Z góry dzięki, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 23:47
Posty: 10
Auto: Mazda3BN'17, 2.2SkyD

Postprzez m323m » 24 lis 2013, 11:55

Witam, obawiam się że nic to nie da , ponieważ skrzynia w 1.8 ma bardzo dlugie przełożenia , gdzie w corolli przy 120km/h jest na obrotomierzu grubo ponad 3000 rpm , to w mazdzie 626 jest grubo poniżej 3000rpm z tego co pamiętam u mnie ,
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez JaSa » 24 lis 2013, 23:03

hmm... a może jakaś inna skrzynia z 323 albo coś takiego?
Generalnie chciałbym się dowiedzieć, czy w ogóle można podpiąć skrzynię z innego auta, albo jak ją dopasować w przypadku braku zgodności mocowania?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 23:47
Posty: 10
Auto: Mazda3BN'17, 2.2SkyD

Postprzez chudya » 25 lis 2013, 11:57

JaSa napisał(a):generowaniem większej mocy przy tej samej prędkości pojazdu

Chyba chodzi o moment na kole, bo skrzynią mocy nie zwiększysz.
A tak na marginesie, to niektórzy chyba mają za dużo pieniędzy... Za skrzynię dasz przynajmniej ze dwie stówki, wymiany za dwie nikt pewnie się nie podejmie – chyba, że samodzielnie to zrobisz, ale roboty przy tym jest raczej dużo. Efekt będziesz miał na pewno. Subiektywny. Myśląc, że masz lepszą skrzynię, będziesz czuł większe przyspieszenie. Bo tak naprawdę, jeśli nawet będzie różnica, to pewnie nieznaczna. Ach, i jeszcze w kieszeni, jak wspomniałem, będziesz czuł różnicę...
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez alk80 » 19 gru 2013, 22:39

montując opony o niższym profilu o jeden rozmiar uzyskasz efekt o który ci chodzi, tylko że licznik będzie ci lekko przekłamywać
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rumunn95 » 12 sty 2014, 11:52

dokladnie u mnie na alusach 16 x 195x55 jest mulowata i na butli 35l robie okolo 310km a na zimowkach stalowych 15 x 185x55 idzie jak zla i robie 350-360km na butli wiec roznica kolosalna
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez JaSa » 13 sty 2014, 15:32

Hmmm sposób z kołami wydaje się mieć sens, ale.... no własnie jeżdżę na 17 z oponami 225/50... pięknie pasują Magdalenie i jakos nie wyobrażam sobie wsadzać w nadkola 15... :/
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 23:47
Posty: 10
Auto: Mazda3BN'17, 2.2SkyD

Postprzez rumunn95 » 13 sty 2014, 19:18

to sie wcale nie dziwie ze chcesz zmienic skrzynie skoro na takich kartoflach jezdzisz ,nasza madzia ma maly moment i zmiane kol bardzo mocno odczuwa zmien na prube na "normalniejsze" zobaczysz o co kaman
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez m323m » 4 kwi 2014, 22:08

rumunn95 napisał(a):dokladnie u mnie na alusach 16 x 195x55 jest mulowata i na butli 35l robie okolo 310km a na zimowkach stalowych 15 x 185x55 idzie jak zla i robie 350-360km na butli wiec roznica kolosalna


u mnie podobnie na 14 185/65/14 lata fajnie a na 195 /65/15 jakby muł
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6