Stuki w przednim zwieszeniu + szarpanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marconigdynia » 28 wrz 2013, 13:26

Witam,
podobne tematy były już pewnie setki razy, no ale nie chciałem odkopywać starych tematów.

Mam w mojej GFce pewien problem:
-przy ruszaniu (tylko na 1 zaobserwowałem to zjawisko), ale tylko czasem, jest takie szarpanie jakbym miał volkswagenowskie ASR (akurat w swoim poprzednim aucie tak miałem)....czyli ABS, tylko przy ruszaniu. Czy to zjawisko występuje czy nie zależy od ilości gazu i stopnia puszczenia sprzęgła. Co to może być? Poduszki silnika?

– druga sprawa. Jak przejeżdżam garby i inne takie z prawie zerową prędkością (a teraz tak robię , aby nie słuchać tego dźwięku) to jest ok. Ale jak pojadę odrobinkę szybciej to w momencie kiedy koło zjeżdża z garbu albo innego podniesienia jest głośne stuknięcie jakby to koło po prostu spadało w dół i coś urywało. Zastanawia mnie co to może być.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez marconigdynia » 3 paź 2013, 11:32

Naprawdę nikt nie ma pomysłu? :(
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez seba626 » 3 paź 2013, 22:23

jezeli slychac (chrupanie) przynajmniej ja na to tak mowie to moze tuleja przednioa wachacza jest do wymiany a jak jeszcze Ci szarpie to moze luz na polosi prawej???? zbadaj ten temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez grzech_z » 4 paź 2013, 09:57

marconigdynia napisał(a):Naprawdę nikt nie ma pomysłu? :(


No jakoś marnie nam idzie wróżenie z fusów ;)
W zawieszeniu jest sporo elementów się złużywających. Ze swoich doświadczeń – omijaj zwykłe stacje diagnostyczne. Podjedź do punktu w którym ustawiają zbieżność. Tam Ci powinni sprawdzić dokładnie.
Miałem już dwa przypadki z niesprawnym "czymś" w zawieszeniu, przeglądy u diagnostyków bez zarzutu a przy próbie ustawienia zbieżności wychodziły kwiatki i miły pan odradzał ustawianie zbieżności bez likwidacji usterki.
Ewentualnie znajomy/rodzina mechanik, co nie naciągnie Cię na wymiany totolotkowe:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez miro62 » 4 paź 2013, 12:29

marconigdynia napisał(a):Naprawdę nikt nie ma pomysłu? :(

Ja bym z tematem nie zwlekał i pojechał na stację diagnostyczną gdzie mają szarpaka i trzepaczkę ;)
Wszystkie ewentualne luzy wylezą i będzie wiadomo co do naprawy czy wymiany <oczy>
miro62
 

Postprzez marconigdynia » 4 paź 2013, 13:36

na zbieżności byłem i wszystko jest w normie :P
dlatego zacząłem doszukiwać się problemu w jakichś gumowych częściach :P
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez miro62 » 4 paź 2013, 13:49

marconigdynia napisał(a):na zbieżności byłem i wszystko jest w normie :P

Zbieżność to inna bajka ;) ja napisałem
miro62 napisał(a):na stację diagnostyczną gdzie mają szarpaka i trzepaczkę

Przy geometrii tego nie robią <oczy> więc gdybanie na odległość raczej nie pozwoli na diagnostykę ;)
miro62
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6