Zbieżność, kąt pochylenia i krzywa kierownica

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wiewior_1993 » 26 wrz 2013, 13:28

Witam. Od dłuższego czasu zmagam się z problemem krzywej kierownicy w mojej 626 GF przy jeździe na wprost. Żeby jechać prosto kierownica musi być skręcona lekko w lewo. w ciągu roku ustawiałem zbieżność 3 razy, za każdym razem efekt ten sam – kierownica skręcona, samochodu nie ściąga, jedzie prosto. Mechanik stwierdził, że kiera mogła być wyjęta i źle włożona. Znajomy mechanik przełożył mi ją, po tym była skręcona minimalnie w prawo, więc pojechałem na zbieżność z nadzieją, że teraz będzie ok. Po zbieżności kierownica znów w lewo jak wcześniej :D
Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

I jeszcze pytanie, czy w 626 GF jest regulowany kąt pochylenia przednich kół? Jak się popatrzy to widać, że górna część koła jest bardziej na zewnątrz, niż dół. Tylne są względnie pionowo :P a może tak powinno być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez seba626 » 26 wrz 2013, 14:41

z ta kierownica to chyba wina mechanika a nie samochodu, powinien ustawic ja prosto i zablokowac aby nie bylo mozliwosci przekrecenia sie. na szczescie kata pochylenia tam nie ma, z tego co mi wiadomo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez wiewior_1993 » 26 wrz 2013, 14:57

Kierownica przy ustawianiu zbieżności była za pierwszym razem blokowana widełkami, na poprawce ja ją trzymałem i wyszło tak samo. Dziś znów siedziałem w środku i jej pilnowałem, w pewnej chwili jak dokręcał śrubę gdzieś chyba z lewej strony to zaczęło ciągnąć kierownicę na lewo, trzymałem ją dalej prosto, ale to nic nie dało, chyba niepotrzebnie to olałem i mu nie powiedziałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez seba626 » 26 wrz 2013, 16:25

jedz i niech poprawi to co spartolil, kierownica zablokowana a potem ucieka(jakas magia) cos tam jest nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez barszczu » 26 wrz 2013, 21:21

Ja gdy miałem kierownicę lekko skręconą, a zbieżność była ok to sam to naprawiłem. Poluzowałem nakrętki (kontry) końcówek drążków kierowniczych i z jednej strony wkręciłem drążek kierowniczy, a z drugiej wykręciłem oczywiście o taką samą wartość by zbieżności nie przestawić i dokręciłem kontry. Po tym zabiegu kierownica jest na wprost i wszystko gra. Robiłem już tak w dwóch samochodach jakie miałem: w Mazdzie 626 i Skodzie Fabii.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez grzech_z » 27 wrz 2013, 08:28

barszczu napisał(a):Ja gdy miałem kierownicę lekko skręconą, a zbieżność była ok to sam to naprawiłem.


A skąd wiedziałeś, że zbieżność była ok? To nie wychodzi tylko na maszynie/laserze?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez wiewior_1993 » 27 wrz 2013, 15:28

Nie mam dostępu do kanału, więc sam nic nie zrobię. Możliwe, że jakaś śruba jest ukręcona czy coś w tym rodzaju, że w momencie dokręcania samo ściąga kierownicę mimo trzymania jej prosto? Nie wiem jak to wygląda od spodu, bo nie mam możliwości zajrzeć i sobie oglądnąć, stąd moje pytanie.
Jeszcze odnośnie tego kąta pochylenia kół. Tak powinno być na 100%, bo wg mnie kąt przednich i tylnych różni się dosyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez barszczu » 27 wrz 2013, 17:36

Kiedyś sprawdzałem zbieżność w innym aucie tylko dlatego właśnie bo kierownica była lekko skręcona ale zbieżność była ok. A Mazdę z lekko skręconą kierownicą już kupiłem, a nic nie ściąga, nie tnie opon i dobrze się prowadzi więc sam sobie to przestawiłem. Kilka razy u kolegów była taka sama sytuacja i tylko wydali kasę na sprawdzenie zbieżności, a było ok. Wiadomo że gdyby coś się działo (tnie opony, albo ...) to trzeba ustawić zbieżność.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez alk80 » 29 wrz 2013, 15:30

wiewior zamień przednie koła stronami i zobacz czy coś się zmieni,

też miałem niedawno ustawianą geometrie, kiere też mam lekko w lewo, ale u mnie wygląda to tak że raz muszę mocniej skręcić kierownicą innym razem trzymać na wprost, pewnie któraś tuleja do wymiany a i sworzeń też zaczyna pukać :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez wiewior_1993 » 30 wrz 2013, 09:36

Na zimowych i na letnich jest to samo, przód z tyłem zamieniałem, kierownica po zbieżności zawsze obrócona o ten sam kąt, w zawieszeniu mam wszystko sprawne, więc to raczej nie jego wina :) chyba zostawię ten temat do wiosny, bo teraz będę miał znacznie mniej czasu, odwiedzę najwyżej innego speca od geometrii, może on zrobi tak jak trzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez Gregory » 30 wrz 2013, 21:21

Jeśli znajdziesz chwile czasu, to proponuje zamienić ale sam przód, lewe koło z prawym, tak tylko na sprawdzenie. Jeśli masz opony kierunkowe to nie zwracaj na to uwagi, to tylko na sprawdzenie.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez alk80 » 30 wrz 2013, 21:59

alk80 napisał(a):wiewior zamień przednie koła stronami i zobacz czy coś się zmieni,
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron