zerwana śruba w zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotr19k2 » 29 sie 2013, 19:24

podczas odkręcania zacisku śruba zerwała się i została w zacisku i mam dylemat jak ją usunąć równiutko przy samym zacisku zerwała się !!! Rozwiercić ??? czy jakiś inny sposób o ile się da ją usunąć co najlepsze że hamulec w tym kole działa z zerwaną śrubą . <płacze>
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez iwon44 » 29 sie 2013, 19:43

Skoro można jeździć autem, to podjedź to spawacza, i o ile to możliwe przyspawać pręta do śruby i próbować odkręcić.
Druga opcja, to trochę rozwiercić i próbować wykrętakiem wykręcić.
Wcześniej spryskać obficie preparatem do luzowania zapieczonych śrub.
Jeżeli to nie da rady, to chyba pozostaje tylko wyjęcie całej zwrotnicy z zaciskiem i już na imadle kombinacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Piotr19k2 » 29 sie 2013, 20:17

prędzej rozwiercenie tylko też trzeba będzię się pobawić bo nie ma za bardzo dojścia a druga sprawa to że w zaciskach są wzmacniane śruby będzię to opornie szło <płacze>
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez iwon44 » 29 sie 2013, 20:24

Jeżeli śruba 8-8 to nie ma tragedia. Najpierw małe wiertło, średnie, itd. ale ogólnie lipna robota, wiadomo, tym bardziej że nie ma miejsca. Spróbuj jeszcze przed odkręcaniem zluzować śrubę bijąc w nią od czoła przebijakiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Piotr19k2 » 29 sie 2013, 20:38

powiem tak wystaje tam taki delikatny rancik 2mm zerwanej śruby wiec nadciąłem na środku śruby taki rowek jak by na śrubokręt płaski i próbowałem uderzać ale zero ruchu :(
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez iwon44 » 29 sie 2013, 20:46

Ona fizycznie się nie ruszy, ale chodzi o to żeby zerwać połączenie śruby z otworem na zwojach. Czasem się tak robi jak śruba jest wklejona. Ta pewnie nie jest, ale zluzowanie może pomoże.
Wiertarka nie podejdzie z prawej strony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez 89matthew89 » 29 sie 2013, 21:50

Mi śruba zerwała się podczas przykręcania tylnego zacisku :D . Odkręciłem jarzmo i rozwiercałem, a resztkę śruby usunąłem ponownie gwintując otwór + dobieranie nowej śruby. U ciebie będzie trzeba zdjąć cały zacisk razem z jarzmem i do roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Piotr19k2 » 30 sie 2013, 07:14

szczerze boje się czepiać tych śrub bo znając życie pozrywam je ale świat do odważnych należy wiertarka kilka wierteł potem rozwiertak i zobaczymy co wyjdzie :D
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez grzech_z » 30 sie 2013, 08:59

Piotr19k2 napisał(a):podczas odkręcania zacisku śruba zerwała się i została w zacisku i mam dylemat jak ją usunąć równiutko przy samym zacisku zerwała się !!! Rozwiercić ??? czy jakiś inny sposób o ile się da ją usunąć co najlepsze że hamulec w tym kole działa z zerwaną śrubą . <płacze>


Też przez to przechodziłem:( Nie było możliwości przyspawać, jeden warsztat się podjął i jak rozwiercili to ułamał się gwintownik.
Tak, że nie kombinuj tylko od razu szukaj jarzma a potem sobie możesz popróbować zregenerować.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez kakiel » 30 sie 2013, 12:44

U mnie to samo było. To jakiś chyba feler w mazdach, że te śruby się urywają.

Szukaj jarzma nowego. Spawać nie radze, bo to staliwo i traci swoje właściwości po podgrzaniu.
Próbowałem nawiercić i nagwintować ale śruba już nie trzymała się tak jak trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez Piotr19k2 » 30 sie 2013, 15:08

więć wróciłem z garażu siedziałem tam 6 godz . Rozwiercanie wzacnianej śruby trwało 1 godz kupiłem gwintownik M8 ale po przerobieniu gwintu guzik dało :( . Wiec poszłem tym samym tropem i użyłem gwintownika M10 ale co z tym śię wiąże usunięcie tulejki i zastosowanie śruby M10 początek gwintowany dalsza część płaska . Wkręcić się udało trzyma zacisk pracuje bez tej tulejki . Zobaczymy jak długo to wytrzyma <nauka> . Ręczny jak był słaby tak jest dalej słaby .
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez Markiz » 4 wrz 2013, 07:54

Piotr19k2 napisał(a):Zobaczymy jak długo to wytrzyma <nauka> .


Będziesz potrzebował części do tylnych hebli to daj znać na PW. Mam śruby, jarzma zaciski itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez grzech_z » 4 wrz 2013, 08:27

Wątek zaciskowy – to zapytam. Wymieniałem ostatnio klocki z tyłu i się okazało, że lewy zacisk na dolnej tulei stoi:( Macie jakiś patent na rozruszanie go? Trzeba wykręcać zacisk z jarzmem by to wykąpać w odrdzewiaczu czy da się jakoś sprytniej? Psikałem pod uszczelkę wd40 ale nie pomogło:(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez motylek322 » 4 wrz 2013, 09:07

Miałem to samo jakiś miesiąc temu. W otwór tulei włóż pręt / rurkę o podobnej średnicy i ....... przywal młotkiem. Ja zamiast pręta / rurki użyłem klucza nasadowego. Tylko dobrze dobierz średnicę pręta / rurki nie może być zbyt luźny ani zbyt ciasny. I jeszcze jedno. Teraz do smarowania użyłem smaru silikonowego z teflonem. Zobaczymy jak długo wytrzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Piotr19k2 » 4 wrz 2013, 12:18

grzech_z napisał(a):Wątek zaciskowy – to zapytam. Wymieniałem ostatnio klocki z tyłu i się okazało, że lewy zacisk na dolnej tulei stoi:( Macie jakiś patent na rozruszanie go? Trzeba wykręcać zacisk z jarzmem by to wykąpać w odrdzewiaczu czy da się jakoś sprytniej? Psikałem pod uszczelkę wd40 ale nie pomogło:(




tak jak kolega pisze wyżej włóż coś w tulejkę i próbuj ruszyć wcześniej popsikaj wd tylko uważaj że by zacisk nie pękł . Co do odbijanie jak miałem 323F Ba tam to 2 dni zeszło mi z odbijaniem 2 przednich zacisków postawały . Całe wd poszło trochę h...ji i siły do uderzania młotkiem ale efekt koncowy pozytywny .
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez grzech_z » 10 wrz 2013, 15:46

Piotr19k2 napisał(a):tak jak kolega pisze wyżej włóż coś w tulejkę i próbuj ruszyć wcześniej popsikaj wd tylko uważaj że by zacisk nie pękł . Co do odbijanie jak miałem 323F Ba tam to 2 dni zeszło mi z odbijaniem 2 przednich zacisków postawały . Całe wd poszło trochę h...ji i siły do uderzania młotkiem ale efekt koncowy pozytywny .


No i dupa – pół soboty "tłukłem" młotem i ani drgnęło :( Chyba bez zdejmowania tego zacisku się nie obejdzie.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Piotr19k2 » 11 wrz 2013, 08:57

wymontuj zacisk skołuj długą śrubę jakoś utwardzaną włóż w tulejkę i skręcaj kluczem z drugiej strony nakrętką w ten sposób może ci się uda ruszyć .
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez grzech_z » 11 wrz 2013, 12:48

Piotr19k2 napisał(a):wymontuj zacisk skołuj długą śrubę jakoś utwardzaną włóż w tulejkę i skręcaj kluczem z drugiej strony nakrętką w ten sposób może ci się uda ruszyć .


Tak to skrzywię trzpień.
Póki co, polewam obficie odrdzewiaczem co wieczór – tak do wekendu. Potem zrobię kolejne podejście a rozebrać już i tak muszę bo gumki na tłoczku i na trzpieniu są do wymiany :(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez miro62 » 11 wrz 2013, 13:11

grzech_z napisał(a):Póki co, polewam obficie odrdzewiaczem co wieczór – tak do wekendu

Spróbuj Coca-Colą ;) to stary sposób ale sprawdzony i często skuteczny <spoko>
miro62
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6