Problem z hamulcami mazda 626 gf-tarcie podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ronaldobuch » 13 sie 2013, 14:43

Witam mam mały problem z hamulcami w mojej Madzi. Miala w marcu wymienione tarcze oraz klocki z przodu trw. Teraz gdy przejadę ok 25km i hamuje jest straszne tarcie az czuje je pod pedałem.(prawdopodobnie z przodu) Sprawdzałem klocki są ok. Wyjąłem również bezpiecznik Abs czy czasem on mi tak nie hamuje ale nic się nie poprawiło.Moze miał ktoś podobny problem.
Ostatnio edytowano 13 sie 2013, 18:57 przez ronaldobuch, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 18:06
Posty: 29
Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.

Postprzez siegu » 13 sie 2013, 18:47

Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Gregory » 13 sie 2013, 22:07

Proponuje jeszcze raz dokładnie sprawdzić okładziny na klockach po obydwu stronach tarczy.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez seba626 » 13 sie 2013, 22:29

moze z tylu klocki sie skonczyly???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 13 sie 2013, 22:33

a nie było czasem ostrego hamowania i wjechanie w kałużę? Dobrze została oczyszczona piasta przed założeniem tarczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ronaldobuch » 14 sie 2013, 14:21

Klocki oraz tarcze z przodu i z tyłu są ok.Nie było hamowania w wodzie, tarcze sa proste. Objaw jest dopiero gdy hamulce się rozgrzeją,na początku jest wszystko dobrze.A co do piasty nie wiem gdyz tarcze byly zakladane u mechanika. Podjade jeszcze do wulkanizatora sprawdzic czy sa kola dobrze wywazone, byc moze to jest wina opon.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 18:06
Posty: 29
Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.

Postprzez zita » 14 sie 2013, 16:00

Witam.
Nie chce wróżyć ale ja bym to zrobił tak:
1.sprawdził które koła grzeją się najmocniej
2.Rozebrał zaciski te których koła się grzeją najbardziej,i zregenerował je gumki tłoczek oraz płyn hamulcowy(po tych przegrzaniach jest pewnie do wymiany) blaszki i jarzmo przesmarować.
3.Jeśli tylne może być,że ręczny jest zapieczony wymiana łożysk igiełkowych
4.Sprawdzić czy tarcze nie mają bicia pokrzywione po przegrzaniu.
Same opony gdyby były źle założone to byłoby bicie na kierownicy.
Może się mylę,jeśli tak to może ktoś ma inną propozycje.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez roccomistrz » 23 sie 2013, 17:48

albo przegrzane klocki, albo zbyt twardy materiał okładzin i tarczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6