viewtopic.php?t=33217
Wielkość kół w GF/GW
No ja też to znalazłem tu kiedyś...
Dziwne jakieś... Duże zróżnicowanie w ET, trochę jestem tym zdziwiony, bo zawsze myślałem, że do mojej i wielu innych ET50, a tam jest co innego...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Jak kupowałem Madzie to dziwiłem się czemu koła są równo z błotnikami albo i wystaja.. nawet ostatnio miałem iść po miarkę bo zostałem pomówiony że koła wystają..są równo.. Myslałem że szerokośc felgi za to odpowiada a jak zdejemowałem je do mycia wiosennego zobaczyłem ET.. 37 
No i się zdecydowałem. 17tki siedzą w autku. Pierwsze wrażenia to że bardziej hałasują ale to chyba z winy grubego bieżnika – nie jak w starych :P Kolejne po jeździe po mieście to że faktycznie trochę się traci na komforcie ale idzie przeżyć. Różnica jest taka że wcześniej nierówność zbierał wydając dźwięk typu "puf-puf", a teraz jest "bum-bum" :D Plomby raczej nie wypadną chyba że trafie na prawdziwą dziurę :) Kolejne wrażenie to przerażenie że się chyba tym samochodem zabije. Na zakrętach nie ma potrzeby zwalniać. Idzie jak tasak! ;) Wygląd na prawdę dużo na plus. Jak umyję to zrobię fotki i się pochwalę :)
@Simon:
Pozdro!
@Simon:
"Kąt natarcia" mam opanowany dzięki jeździe przydługim Renault Espace taty ;)Trzeba się nauczyć odpowiedniego "kąta natarcia" ha ha.
Tak bardzo na pamięć że jak brat mnie po pijaku odwoził to się budziłem gdzie trzeba i ostrzegałem ;DChyba, że jeździsz wyłącznie lokalnie i wszystkie dziury znasz na pamięć
No chyba żartujesz. Dzięki że poświęciłeś mi trochę czasu :)rozpisałem się, sorry
Pozdro!
- Od: 30 sty 2011, 17:26
- Posty: 34
- Skąd: TKI
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback
Doooobra decyzja!!!
Życzę szerokości i przyjemności z jazdy (+50pkt. do lansu już masz
)
Ofkors, czekam na fotki Twojej fury
Życzę szerokości i przyjemności z jazdy (+50pkt. do lansu już masz
Ofkors, czekam na fotki Twojej fury
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
- Od: 1 sty 2009, 18:09
- Posty: 31
- Skąd: Tychy
- Auto: 626 GF FS
Rzadko tu zaglądam ale zostałem poproszony o pomoc więc pomogę mam nadzieję troszkę.
A chodzi o moje alu, dokładnie te:

Są to 17x7 cali opona 215/45, z przodu wejdzie bez problemu (ja założyłem 5mm dystansu), a z tyłu konieczne były dystanse 10mm. Komfort dobry i całkiem przyjemna trakcja.
W drugiej Madzi 16 calowe alu miały oponki 205/55 i z tyłu na styk (trzeba było delikatnie klepnąć kielich amortyzatora i weszło).

Pzdr.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/626/17204
A chodzi o moje alu, dokładnie te:

Są to 17x7 cali opona 215/45, z przodu wejdzie bez problemu (ja założyłem 5mm dystansu), a z tyłu konieczne były dystanse 10mm. Komfort dobry i całkiem przyjemna trakcja.
W drugiej Madzi 16 calowe alu miały oponki 205/55 i z tyłu na styk (trzeba było delikatnie klepnąć kielich amortyzatora i weszło).

Pzdr.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/626/17204
- Od: 26 cze 2007, 12:13
- Posty: 75
- Skąd: P-ń
- Auto: GF
Witam
Mam dylemat. Kupiłem opony 195/65R15 do Mazdy 626 GF hatchback (nowe Uniroyal RainExpert). Od razu napisze, że nie przycierają, odległość na tylnej osi do kielichów amortyzatorów to 3 mm.
Wizualnie wygląda to..., w sumie to nie wygląda. Balon i tyle. Niby 5% ale widać różnice (wcześniej 195/60R15 Michelin Energy).
Co prawda wyraźnie czuje różnice podczas jazdy, poprawa komfortu, lepsza amortyzacja. Ten balon bym przebolał na rzecz komfortu jazdy. Problem w tym, że zacząłem czytać na necie, porównywać rozmiary opon (średnice kół).
I okazało się, że podręcznikowo średnica koła 195/60R15 to 615 mm. Natomiast z nowymi oponami 195/65R15 to 634,5 mm). Różnica to 19,5 mm czyli około 3%.
Według producentów opon różnica powinna wynosić do 2%.
Czytałem też, że zbyt duża różnica może mieć negatywny wpływ na prowadzenie auta, nieprawidłowe działanie systemu ABS.
A co więcej powoduje przekłamanie na liczniku, zawyża prędkość, nieznaczenie ale zawyża. Tak samo przebieg jest przekłamany.
I mam kilka pytań do Was, użytkowników gum 195/65R15 w Maździe 626 GF jak i osób znających się na ogumieniu.
Czy zaobserwowaliście zmiany w prowadzeniu auta?
Czy system ABS działa taj jak wcześniej, nie szaleje, wyprowadza auto z poślizgu?
Jak wygląda różnica w spalaniu pomiędzy rozmiarami tych gum?
Ktoś pewnie poradzi, aby oddać gumy, niestety założonych już nie mogę oddać (patrz odesłać, sklep internetowy). Różnica powrotu do podręcznikowego rozmiaru gum będzie kosztować. Jeszcze dwa razy wulkanizator, sprzedaż obecnych gum, zakup podręcznikowego rozmiaru (droższe 40 zł/szt.) W sumie naliczyłem, że zmiana kosztowałaby mnie około 400 zł, gdzie za obecne gumy zapłaciłem 753 zł z przesyłką. Poradźcie.
Pozdrawiam
Mam dylemat. Kupiłem opony 195/65R15 do Mazdy 626 GF hatchback (nowe Uniroyal RainExpert). Od razu napisze, że nie przycierają, odległość na tylnej osi do kielichów amortyzatorów to 3 mm.
Wizualnie wygląda to..., w sumie to nie wygląda. Balon i tyle. Niby 5% ale widać różnice (wcześniej 195/60R15 Michelin Energy).
Co prawda wyraźnie czuje różnice podczas jazdy, poprawa komfortu, lepsza amortyzacja. Ten balon bym przebolał na rzecz komfortu jazdy. Problem w tym, że zacząłem czytać na necie, porównywać rozmiary opon (średnice kół).
I okazało się, że podręcznikowo średnica koła 195/60R15 to 615 mm. Natomiast z nowymi oponami 195/65R15 to 634,5 mm). Różnica to 19,5 mm czyli około 3%.
Według producentów opon różnica powinna wynosić do 2%.
Czytałem też, że zbyt duża różnica może mieć negatywny wpływ na prowadzenie auta, nieprawidłowe działanie systemu ABS.
A co więcej powoduje przekłamanie na liczniku, zawyża prędkość, nieznaczenie ale zawyża. Tak samo przebieg jest przekłamany.
I mam kilka pytań do Was, użytkowników gum 195/65R15 w Maździe 626 GF jak i osób znających się na ogumieniu.
Czy zaobserwowaliście zmiany w prowadzeniu auta?
Czy system ABS działa taj jak wcześniej, nie szaleje, wyprowadza auto z poślizgu?
Jak wygląda różnica w spalaniu pomiędzy rozmiarami tych gum?
Ktoś pewnie poradzi, aby oddać gumy, niestety założonych już nie mogę oddać (patrz odesłać, sklep internetowy). Różnica powrotu do podręcznikowego rozmiaru gum będzie kosztować. Jeszcze dwa razy wulkanizator, sprzedaż obecnych gum, zakup podręcznikowego rozmiaru (droższe 40 zł/szt.) W sumie naliczyłem, że zmiana kosztowałaby mnie około 400 zł, gdzie za obecne gumy zapłaciłem 753 zł z przesyłką. Poradźcie.
Pozdrawiam
-
arekwisla
Ja mam na zimę 195/65/15. ABS-u nie mam więc się nie wypowiem. Spalanie, też trudno powiedzieć bo inna mieszanka, ale generalnie niczym się nie przejmuj, w zasadzie więcej nie spali a jeśli to ilości wręcz niezauważalne. Prowadzenie gorsze, bo profil wyższy, ale to jest naturalne zachowanie. Dramatu nie ma w porównaniu do profilu 60. Możesz jeździć śmiało. ale bez szaleństw wszak to tylko 15 cali i profil dość wysoki.
Pytanie do Marekkk. U mnie jest ten problem z kielichami. Na tylnym amorze kielich trze mi o oponę przy zakrętach. Na postoju jest może z 5 mm odległości od opony. Można ten kielich tak po prostu klepać? Nie zaszkodzi to osadzonej sprężynie, jak będzie inny kształt kielicha?
626 "giefka" MADE IN JAPAN
- Od: 17 lip 2012, 10:07
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: M 626 2002 kombi
2.0 DiTD (110km)
203000km
Hehe... punix_34 klepac kielicha nie można
Myślaleś co stałoby się z oponą gdyby sprężyna wyskoczyła z kielicha?
- Od: 2 cze 2012, 12:54
- Posty: 38
- Skąd: Radzymin
- Auto: Jest:
Skoda Octavia I 1.9 TDI 101 koni '07
Audi 80 B4 2.8 Quattro 174 konie '92
Było:
Mazda 626 GW 2.0 FS + LPG
Mazda 323F 1.8 FP + LPG
Mazda 626 GE 1.8 105 koni
VW Passat B3 2.0 Variant
itp....
W drugiej Madzi 16 calowe alu miały oponki 205/55 i z tyłu na styk (trzeba było delikatnie klepnąć kielich amortyzatora i weszło).
Z tąd to pytanie. Nie mówię o robieniu dziury w kielichu

A Wy co myślicie, te 5 mm może mieć aż takie znaczenie? Wcześniej napisałem 5 mm na postoju, bliżej jest 2mm niż 5
626 "giefka" MADE IN JAPAN
- Od: 17 lip 2012, 10:07
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: M 626 2002 kombi
2.0 DiTD (110km)
203000km
Opona wraz z przebiegiem bedzie sie robic coraz mniejsza, jesli nie widac sladow obcierania na kielichu, to moze byc nawet 2mm szczeliny. Trzeba dbac rowniez o odpowiednie cisnienie w oponach.
Kolejna sprawa: przypomne cos co juz bylo poruszane- jezeli opona ma profil 60 a inna 65 to nie oznacza to, ze ta druga jest o 5 mm wieksza. Te "5" oznacza ze profil opony jest o 5 % wiekszy. Przy zalozeniu ze obydwie opony sa tej samej szerokosci. Bo profil opony-jej wysokosc (60,65,50) oznacza stosunek procentowy co do szerokosci opony podanej w mm (205, 195 etc).
Kolejna sprawa: przypomne cos co juz bylo poruszane- jezeli opona ma profil 60 a inna 65 to nie oznacza to, ze ta druga jest o 5 mm wieksza. Te "5" oznacza ze profil opony jest o 5 % wiekszy. Przy zalozeniu ze obydwie opony sa tej samej szerokosci. Bo profil opony-jej wysokosc (60,65,50) oznacza stosunek procentowy co do szerokosci opony podanej w mm (205, 195 etc).
Czy mógł by ktoś mi pomóc i podpowiedzieć jaki jest rozmiar otworu na piaste w felgach mazdy 626 GE/GF ? coś nie mogę tej informacji znaleźć a troche pilne
nie chce wprowadzić kogoś w błąd, sprzedaje felgi i potrzebna mi informacja do jakich innych samochodów podejdą jeszcze te felgi...
czy to będzie:
Rozstaw śrub: 5x114.3 Otwór centrujący: 67mm Rozmiar: 5.5jjx14 ET: 45
czy to będzie:
Rozstaw śrub: 5x114.3 Otwór centrujący: 67mm Rozmiar: 5.5jjx14 ET: 45
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
maniek070 napisał(a):czy to będzie:
Rozstaw śrub: 5x114.3 Otwór centrujący: 67mm Rozmiar: 5.5jjx14 ET: 45
Tak
Miałem w swojej 626 na lato opony 205/55 R15. Średnica koła według przelicznika przy nowej oponie to 606,5 mm, czyli 8,5 mm mniej niż w standardowych 195/60 R15. Faktycznie średnica była mniejsza bo oponki były trochę zużyte (jak kupiłem auto było 4-5 mm bieżnika, a ostatnio 2-2,5 mm). Czyli można założyć początkową średnicę koła ok 600mm, pod koniec 595 mm. I fajnie się na tym jeździło – pewne prowadzenie w zakrętach, dobre przyspieszenie. Do tego przyjemny wygląda samochodu, jakby po lekkim obniżeniu.
W ubiegłym sezonie założyłem na przód 195/60 R15 i kicha – wygląd baloniasty, w zakrętach słabe trzymanie boczne, lekko słabsze przyspieszenie. Z tego powodu teraz zastanawiam się nad takim kompletem: http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokoham ... 0-r15-86-v
Nie będzie to raczej wiele mniejsze niż state wytarte 205/55 (średnica obliczona 586mm). Jeśli zapytacie czemu nie 205/55 R15 – kosz ponad 500zł sztuka, a tu tylko 297 zł. Miał ktoś opony w takim rozmiarze w GF?
W ubiegłym sezonie założyłem na przód 195/60 R15 i kicha – wygląd baloniasty, w zakrętach słabe trzymanie boczne, lekko słabsze przyspieszenie. Z tego powodu teraz zastanawiam się nad takim kompletem: http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokoham ... 0-r15-86-v
Nie będzie to raczej wiele mniejsze niż state wytarte 205/55 (średnica obliczona 586mm). Jeśli zapytacie czemu nie 205/55 R15 – kosz ponad 500zł sztuka, a tu tylko 297 zł. Miał ktoś opony w takim rozmiarze w GF?
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Pytanie o ET – według tego tematu najbardziej polecane jest założenie felg 16'' z ET 50 i wystrzegania się felg o niskim ET. A jak wygląda sprawa założenia felg 16'' x 6,5 z wyższym ET, dokładnie z 55 z oponą 195/55/16? Nie będą one zbyt blisko kielicha amortyzatora?
-
ZdzichuZ
Witam. Mam pytanie. Na dniach kupuje Mazde 626 1998r. 2.0 benz.
Szukam do niej jakiś felg tyle że już się pogubiłem
Planuje wsadzić 17" ale wtedy jaka opona?? wejdzie 205/50?? Jakie ET felgi i szerokość by było ew dobrze??
Czy przy takim kole będę musiał coś przerabiać itp?? teraz zawias jest seryjny.
Szukam do niej jakiś felg tyle że już się pogubiłem
Planuje wsadzić 17" ale wtedy jaka opona?? wejdzie 205/50?? Jakie ET felgi i szerokość by było ew dobrze??
Czy przy takim kole będę musiał coś przerabiać itp?? teraz zawias jest seryjny.
- Od: 18 lip 2013, 18:55
- Posty: 10
wystarczy poczytac forum, odpowiedzi sa. 205/45 bedzie najbardziej optymalne. Przy profilu 50 moga byc problemy z przycieraniem.. felga najlepiej max 7 cali szer. ET 45-50 prze wiekszym ET niz podałem, moze byc potrzebny dystans, przy mniejszym zaklepanie rantu nadkola.
Czytałem kolego ale tyle tego jest i każdy ma swoja teorie dlatego wolałem zapytać 
Nie chciałbym mięć 45 bo miałem juz takie opony w poprzednim samochodzie i jak dla mnie z mały profil
jeździłem kolegi na 50 i było lepiej dlatego pytam bo chciałbym 17" ew w ostateczności pójdą 16"
Nie chciałbym mięć 45 bo miałem juz takie opony w poprzednim samochodzie i jak dla mnie z mały profil
- Od: 18 lip 2013, 18:55
- Posty: 10
Witam wszystkich ja z pytaniem czy o to te felgi
http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-enzo ... 09936.html wejdą z oponą 205/55/16 bez żadnych problemów

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6