Wymiana sworzni wahacza.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Zibi85 » 16 kwi 2012, 15:54

Stoję przed momentem wymiany wahacza w swojej maździe. Sprzedawca polecił mi japońskie zamienniki firmy JIBUKI. Czy ktoś miał z nimi do czynienia i może je polecić lub odradzić ??

Lub, gdzie teraz można dostać w dobrej cenie polecane tu wahacze Herth+Buss (ale oryginalne tej frimy, nie podróbki). Rok temu kupiłem taki na drugą stronę w sklepie iparts.pl za 290zł , ale to co przyszło nie wyglądało na oryginała H+B (chodź do dziś, przejechane 9kkm nie wykazuje oznak zużycia). Nadmienię, że po serii telefonów do iparts, gdzie pan stwierdził że to co mają faktycznie nie wygląda na HerthBussa dostałem upust.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez zdzislaw1968 » 16 kwi 2012, 17:19

Witam

Ja miałem z tym problem z tym parę dni temu, tylko u mnie były w zasadzie do wymiany dwa wahacze. Zdecydowałem sie na wymiane tylko części składowych, czyli 2 sworzni, 2 gum, 2 tulei. Koszt części to około 350 zł na 2 wahacze. Polecam carspeed doradzą dobre zamienniki, bo cena org, wahaczy zabija, a zamiennik w miarę dobry to ok. 400 zł.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez Zibi85 » 17 kwi 2012, 20:41

Czy ktoś pamięta jaki kolor mają te plastikowe "zaślepki" na sworzeń w wahaczach Herth+Buss Jakoparts?? Niebieskie czy pomarańczowe. Jak są pakowane? W folii, pudełku?
I czy te mają na sobie jakieś "znaki firmowe" takie jak np ma Yamato (japoński znaczek – logo producenta wyryty na wahaczu):
Obrazek

A może ktoś dysponuje zdjęciem nowo zakupionego wahacza Herth+Buss Jakoparts. Wszelkie informacje jak rozpoznać że wahacz to na pewno oryginał HB są bardzo potrzebne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez Zibi85 » 28 kwi 2012, 12:56

Krótkie pytanie

Z dwójki złego jaki wahacz lepiej wybrać? YAMATO czy SERVICE PARTS ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez xjacobs » 10 paź 2012, 23:11

Nie wiem jak to możliwe, ale 3 wahacze różnych producentów (Yamato i 2 jakichś mniej znanych) po prostu nie trzymają wymiarów, są za długie... i tak dzięki temu madzia sobie stoi i czeka, bo ja jeździć z pospawanym sworzniem nie będę ;)
Jutro idzie na przymiarkę blueprint, rzekomo w środku może siedzieć 555.. ciekawe...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2008, 16:27
Posty: 8
Skąd: Giżycko/Warszawa
Auto: 626 GW `99 1.8

Postprzez MAT » 11 paź 2012, 09:47

zgadza się ja zakładałem blueprint i w środku było 555 <spoko> a te wahacze na pewno sprzedali ci do gf a nie do ge? częsta pomyłka :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez maxim_wawa » 11 paź 2012, 10:19

zgadzam sie z przedmówcą – najczęściej sprzedawcy i katalog maja fuckup miedzy GE i GF
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez xjacobs » 12 paź 2012, 11:47

okazało się, że w stosunku do oryginału blueprint jest 3mm za długi, co oznacza, że założyłem używkę z polecanej tutaj firmy MAAG – wymiary takie jak powinny być, madzia również się prowadzi tak jak powinna :)

generalnie mierzone były 4 wahacze, z 4 roznych sklepów...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2008, 16:27
Posty: 8
Skąd: Giżycko/Warszawa
Auto: 626 GW `99 1.8

Postprzez Yogi300 » 13 lis 2012, 16:39

mieliście styczność może z wahaczami firmy Nishoka bo zastanawiam się nad zakupem i nie wiem czy warto
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 17:23
Posty: 15
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 626 GW 2.0 85kW LPG 1998

Postprzez xjacobs » 28 gru 2012, 14:39

jesli kliknales sortuj po cenie na allegro i jest to jeden z najtanszych to sam sobie odpowiedz, jesli nie to go zmierz i sprawdz wymiary
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2008, 16:27
Posty: 8
Skąd: Giżycko/Warszawa
Auto: 626 GW `99 1.8

Postprzez madmark » 26 kwi 2013, 13:56

Witam !!
Nie chce robić reklamy sklepowi z częściami samochodowymi ale podam link, gdzie udało mi się zakupić pasujący wahacz do Mazdy 626 GF z rozstawem 31cm. Mam nadzieję, że pozwoli to uniknąć innym użytkownikom ponoszeniu niepotrzebnych kosztów związanych z wymiana nie wymiarowych wahaczy, zwrotem zakupionego towaru czy ustawieniu geometrii kół. http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... =91187#art
madmark
 

Postprzez mariob74 » 3 cze 2013, 19:59

Właśnie mam do wymiany wahacze ( obie strony) nie mam pojęcia którą firmę wybrać, zważywszy że ceny są podobne:
1. OYODO 215 zł.
2. DOKUJI 240 zł.
3. Denckermann – 181 zł.

Czy są jakieś znaczące różnice w jakości tych wahaczy?

http://www.4cars.pl/samochodowe/MAZDA,6 ... ,0.php#top

http://allegro.pl/wahacz-przod-dolny-le ... 64498.html
Teraz nie pora myśleć o tym, czego ci brak.
Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz.
— Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2010, 17:56
Posty: 10
Auto: Mazda 626 V GW 1998 r. 2.0 Pb 85KW 115KM

Postprzez grzech_z » 4 cze 2013, 10:19

mariob74 napisał(a):Właśnie mam do wymiany wahacze ( obie strony)


Troche piszesz nie w temacie:)
Jesteś pewien, że całe wahacze a nie sworznie? Bo te za 120pln (TRW) kupisz + 5 dych za wymianę i zostaje Ci na zatankowanie do pełna + kilka piwek:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez mariob74 » 4 cze 2013, 17:13

Mój mechanik określił jako "nierozbieralne" wahacze w mojej madzi.
Nie mam pojęcia jaki jest faktyczny ich stan. Wiem że wymiana samych sworzni byłaby tańsza. <jupi>
Sprawdzę jeszcze u innego <czytaj> (czy wymiana jedynie sworzni wchodzi w grę) Gdyby jednak potwierdził poprzednika to której firmy wahacze polecacie?
Teraz nie pora myśleć o tym, czego ci brak.
Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz.
— Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2010, 17:56
Posty: 10
Auto: Mazda 626 V GW 1998 r. 2.0 Pb 85KW 115KM

Postprzez iwon44 » 4 cze 2013, 17:34

Z tego co wiem to w GF-kach jest takie samo zawieszenie jak w GE. W wersji ge jest możliwość wymiany sworznia, mimo iż teoretycznie są nie wymienialne. Dorobiona tulejka, imadlo i da się wyprasować sworzeń. Nowy tak samo wprasować i złapać paroma heftami spawarką i jest <spoko>

Ja tak wymieniałem sworzeń. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Simas » 4 cze 2013, 17:51

Bzdura, koniecznie zmień mechanika :)
O ile Twój [waaaco?] nie jest pogięty lub w jakiś sposób uszkodzony, śmiało możesz wymienić taki sworzeń.
Koszt to ok 100zł (w zależności od mechanika) i obowiązkowo musisz ustawić zbieżność po wymianie sworznia.

Ja wymieniałem dwa razy, tylko dlatego że pierwszy pseudo mechanik spieprzył sprawę (pojeździłem na nim całą zimę) :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez prywatny » 4 cze 2013, 19:37

Można w prosty sposób wymienić sworzeń samemu poprzez podgrzanie wahacza jakimś palnikiem i potraktowaniu sworznia na ten przykład 3kg młotem. Następnie nowy łapie się w dwóch trzech miejscach spawem i git <spoko>
Raczej spotkać niedźwiedzicę, co straciła małe, niżeli głupiego z jego głupotą. Prz 17,12
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 13:30
Posty: 44 (0/6)
Skąd: środkowe podlasie... a teraz południowe
Auto: GF FP
GF FS
GG L3

Postprzez mariob74 » 4 cze 2013, 20:04

Ok zobaczę jutro jak one wyglądają, o wnioskach na foto poinformuję <lol>
Teraz nie pora myśleć o tym, czego ci brak.
Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz.
— Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2010, 17:56
Posty: 10
Auto: Mazda 626 V GW 1998 r. 2.0 Pb 85KW 115KM

Postprzez grzech_z » 5 cze 2013, 08:36

Simas napisał(a): i obowiązkowo musisz ustawić zbieżność po wymianie sworznia.


bzdura:)
wyjaśnij, w jaki sposób wymiana sworznia może wpłynąć na geometrię?
jak wymienisz guzik w spodniach to zmieniasz dziurkę w pasku? :D
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez miro62 » 5 cze 2013, 09:17

grzech_z napisał(a):wyjaśnij, w jaki sposób wymiana sworznia może wpłynąć na geometrię?

Dokładnie ;) sworzeń nie ma żadnej regulacji – stary na nowy wymiarowo 1:1 nic się nie zmienia :)
miro62
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6