
Mazda 626 GW Kombi tarcie nadkoli tył
Strona 1 z 1
Witam , od niedawna stałem się posiadaczem 626 GW kombi 2.0 136 KM 01.r . Dziś kiedy wracałem do domu z marketu po lekkim załadowaniu bagażnika plus dwóch pasażerów przy manewrze wyprzedania wracając na swój pas usłyszałem szybki dziwny dźwięk , moja czujność się zwiększyła i zaczem podczas jazdy badać co to było i po najechaniu na większą nierówność gdzie zawieszenie musiało mocniej popracować znów szybki dźwięk jak by otarcie , po zatrzymaniu się oględzinach od razu podkreślenie na oponach ich rantach gdzie dochodzi do tarcia . I okazuje się że obciera opony wewnętrzny rant nadkola . Zapytanie do was czym jest to spowodowane za szeroką felgą ? . Opony są o rozmiarze 205/50/16 tył oraz 201/55/16 przód poniżej zamieszczam fotkę tylnego koła :


Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Jakie masz ET felg ? Tu chyba jest problem.
Jak najszybciej sprawdzić ET felgi ? , czy jak zdejmę koło to od wewnętrznej strony znajdę symbol ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ewentualnie jeśli nie dużo brakuje zaklep ranty nadkola no ale czekamy na to ET jak i szerokość felgi 
Jutro jak czas pozwoli ściągnę koło i oglądnę to dokładnie , a wiesz faktycznie jak zaobserwowałem to trze sam wystający rant tylko jak bym podią taką decyzje o zaklepaniu jak do tego fachowo się zabrać aby nie uszkodzić lakieru ..
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Jest specjalne narzędzie do tego powinni mieć w warsztatach blacharskich przykręca się je do piasty odpowiednio ustawia i jedziesz lewo prawo, prawo lewo
gumowa rolka dociska do rantu nadkola i równomiernie go zagina, choć w naszych realiach to pewnie robią to gumowym młotkiem
na 100% pewności nie ma że lakier przetrwa zależy ile trzeba zagiąć im więcej tym większe ryzyko że lakier popęka no i trzeba nagrzać porządnie rancik suszarką lub opalarką przed operacją tylko lakieru nie spalić!
PS: jeśli lakier nie odpadnie to nie ciesz się zbytnio bo jest duże prawdopodobieństwo że prędzej czy później po tym zabiegu tak się niestety stanie.
PS: jeśli lakier nie odpadnie to nie ciesz się zbytnio bo jest duże prawdopodobieństwo że prędzej czy później po tym zabiegu tak się niestety stanie.
VeryCoolMan napisał(a):Jest specjalne narzędzie do tego powinni mieć w warsztatach blacharskich przykręca się je do piasty odpowiednio ustawia i jedziesz lewo prawo, prawo lewogumowa rolka dociska do rantu nadkola i równomiernie go zagina, choć w naszych realiach to pewnie robią to gumowym młotkiem
na 100% pewności nie ma że lakier przetrwa zależy ile trzeba zagiąć im więcej tym większe ryzyko że lakier popęka no i trzeba nagrzać porządnie rancik suszarką lub opalarką przed operacją tylko lakieru nie spalić!
![]()
PS: jeśli lakier nie odpadnie to nie ciesz się zbytnio bo jest duże prawdopodobieństwo że prędzej czy później po tym zabiegu tak się niestety stanie.
W takim razie nawet nie zamierzam nic zaginać

Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Witam
Z tarciem o nadkola mialem ten sam problem. Mialem letnie na alusach, a zimowki na stalowych. Efekt koncowy jest taki, ze alusy leza w garazu i nadaja sie tylko do sprzedania, bo sa za szerokie. Nie polecam zadnego podginania blachy.
Pozdrawiam.
Z tarciem o nadkola mialem ten sam problem. Mialem letnie na alusach, a zimowki na stalowych. Efekt koncowy jest taki, ze alusy leza w garazu i nadaja sie tylko do sprzedania, bo sa za szerokie. Nie polecam zadnego podginania blachy.
Pozdrawiam.
- Od: 16 lut 2012, 16:56
- Posty: 61
- Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km
Niestety do dziś nie maiłem czasu na dokładnie sprawdzenie ET felgi ale nie ulega wątpliwości że jest to w stu procentach wina felgi znaczy jej szerokość , jest jeszcze jeden sposób muszę się nim bardziej zainteresować jutro w tej sprawie jadę do znajomego warsztatu , sposób to wstawienie dystansów gumowych w sprężyny aby zawiecha nie dobijała do końca co wyeliminowała by problem tarcia .,.
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Rekin napisał(a):Niestety do dziś nie maiłem czasu na dokładnie sprawdzenie ET felgi ale nie ulega wątpliwości że jest to w stu procentach wina felgi znaczy jej szerokość , jest jeszcze jeden sposób muszę się nim bardziej zainteresować jutro w tej sprawie jadę do znajomego warsztatu , sposób to wstawienie dystansów gumowych w sprężyny aby zawiecha nie dobijała do końca co wyeliminowała by problem tarcia .,.
mam szersze kapcie letnie niż ty i nic nei trze ale ET mam 55 a ty tak na oko cos kolo 40-45 dlatego felga jest zbyt na zewnatrz
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Pewnie tak , dziś założyłem dystanse gumowe w sprężyny podpasiły od busa w rowku mają 50 mm i jest zdecydowanie lepiej , jedynie na mega wyboju gdzie i tak trzeba bardzo zwolnić zanotowałem lekkie obtarcie przy normalnej jeździe już ni trze i autko zachowuje się lepiej sztywniejsze jakby , pewniej lata się po rondach
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6