Pojedyńczy stuk przy hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Vespertilio » 31 sie 2012, 08:28

Witam,

Jak w temacie – od jakiegoś czasu borykam się z powyższym problemem – pojedynczego stuku w trakcie hamowania.
Pacjent – 626 GW.
Stuk pojawia się najczęściej, ale nie zawsze, w trakcie hamowania przy jeździe z małą prędkością (np. w korku). Co ciekawe, stuk słychać, nie w momencie gdy na auto zaczyna działać jakakolwiek siła hamowania, lecz w momencie gdy zaczynam „dotykać” pedał hamulca. Lekkie wciśnięcie, pojedynczy głuchy stuk, i dopiero auto zaczyna hamować.
Co do umiejscowienia – lewa strona, prawdopodobnie tył.
Ostatnio zmieniłem tarcze i klocki, wiec poleciłem mechanikowi by zwrócił uwagę na ten stuk. Nic nie znalazł.
Jakieś pomysły?
Dzięki za wszystkie sugestie.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 11:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.

Postprzez 89matthew89 » 31 sie 2012, 09:17

Według mnie to przyczyną są źle działające prowadnice, zacisk a skutkiem tego wszystkiego jest nie równo wytarty klocek ham. . Mam tak samo bo po regeneracji hamulców tzw. zacisku i prowadnic nie wymieniłem jeszcze tarcz i klocków :D tarcza ma rancik i klocek źle się wyciera ale nie długo zmiana zestawu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez misiek@007 » 1 wrz 2012, 20:31

U mnie sprawa wygląda tak samo, + lewy przód. Nie jest to groźne i można z tym jeździc. Kolega "89matthew89" ma w pełni rację.
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2012, 12:54
Posty: 38
Skąd: Radzymin
Auto: Jest:
Skoda Octavia I 1.9 TDI 101 koni '07
Audi 80 B4 2.8 Quattro 174 konie '92
Było:
Mazda 626 GW 2.0 FS + LPG
Mazda 323F 1.8 FP + LPG
Mazda 626 GE 1.8 105 koni
VW Passat B3 2.0 Variant
itp....

Postprzez Vespertilio » 4 wrz 2012, 08:51

Dzięki za wszystkie informacje.

Ostatnio zaobserwowałem następującą rzecz: Stukanie nie pojawia się na zimnym samochodzie – koła oraz hamulce w tym momencie również nie są rozgrzane.

Czy wpływ na temperatury na wspomniane prowadnice może mieć takie skutki?

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 11:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6