Regeneracja tylnego zacisku
Jesli wkreciles tłoczek, to zrobiłeś jak trzeba. Tłoczek w zacisku przednim sie wciska a w tylnym wkreca.
Co do gumek (nazywa sie to zestaw naprawczy zacisku) , to kupisz je w sklepie
motoryzacyjnym z częściami zamiennymi. Ten zestaw bedzie zawierał kilka gumowych czesci potrzebnych do regeneracji zacisku. Jazda z uszkodzona (przedostajace sie zanieczyszczenia, piasek itp) moze doprowadzić do zatarcia i zablokowania tłoczka. Płyn hamulcowy na szczescie nie bedzie Ci uciekał, przeciwdziała temu uszczelniacz znajdujący sie w srodku zacisku,wokół tłoczka.
Co do gumek (nazywa sie to zestaw naprawczy zacisku) , to kupisz je w sklepie
motoryzacyjnym z częściami zamiennymi. Ten zestaw bedzie zawierał kilka gumowych czesci potrzebnych do regeneracji zacisku. Jazda z uszkodzona (przedostajace sie zanieczyszczenia, piasek itp) moze doprowadzić do zatarcia i zablokowania tłoczka. Płyn hamulcowy na szczescie nie bedzie Ci uciekał, przeciwdziała temu uszczelniacz znajdujący sie w srodku zacisku,wokół tłoczka.
Dominator napisał(a):Jesli wkreciles tłoczek, to zrobiłeś jak trzeba. Tłoczek w zacisku przednim sie wciska a w tylnym wkreca.
Co do gumek (nazywa sie to zestaw naprawczy zacisku) , to kupisz je w sklepie
motoryzacyjnym z częściami zamiennymi. Ten zestaw bedzie zawierał kilka gumowych czesci potrzebnych do regeneracji zacisku. Jazda z uszkodzona (przedostajace sie zanieczyszczenia, piasek itp) moze doprowadzić do zatarcia i zablokowania tłoczka. Płyn hamulcowy na szczescie nie bedzie Ci uciekał, przeciwdziała temu uszczelniacz znajdujący sie w srodku zacisku,wokół tłoczka.
i o taka odpowiedz mi chodzilo... wszystko jasno i czytelnie i na temat. dziekuje za podpowiedz w pon. bede szukal zestawu naprawczego i moze bedzie po klopocie.
pozdrawiam
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Baku86 w przednich zaciskach tłoczek wystarczy tylko wcisnąć, a w tylnych trzeba tylko i wyłącznie wkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Jeżeli masz uszkodzoną tą gumkę to spokojnie dostaniesz ją w komplecie naprawczym zacisków praktycznie w każdym motoryzacyjnym. Lepiej ja wymień, bo jak jest pęknięta to dostanie się brud i tłoczek może skorodować i się zapiec. Ta osłona nie uszczelnia tłoczka przed płynem hamulcowym tylko przed brudem i kurzem.
Jeżeli widzisz, że płyn hamulcowy się sączy to dobrze by było wymienić uszczelkę tłoczka która jest w zacisku ale wiąże się to z rozebraniem zacisku.
Zrób tak wkręć-wciśnij tłoczek (zależy czy przód czy tył) do końca, wytrzyj dokładnie cały tłoczek (najlepiej zdejmując tą gumową osłonkę), włóż jakiś młotek w zacisk (żeby tłoczek się nie wysunął) i niech ktoś ci kilkanaście razy bardzo mocno wciśnie hamulec. Jeżeli będzie się płyn sączył to nie ominie cię rozebranie zacisku i wymiany uszczelki tłoczka.
Jazda z cieknącym tłoczkiem może skończyć się na drzewie, jak podczas hamowania uszczelka puści i padną hamulce to będzie
Pozdro
Jeżeli masz uszkodzoną tą gumkę to spokojnie dostaniesz ją w komplecie naprawczym zacisków praktycznie w każdym motoryzacyjnym. Lepiej ja wymień, bo jak jest pęknięta to dostanie się brud i tłoczek może skorodować i się zapiec. Ta osłona nie uszczelnia tłoczka przed płynem hamulcowym tylko przed brudem i kurzem.
Jeżeli widzisz, że płyn hamulcowy się sączy to dobrze by było wymienić uszczelkę tłoczka która jest w zacisku ale wiąże się to z rozebraniem zacisku.
Zrób tak wkręć-wciśnij tłoczek (zależy czy przód czy tył) do końca, wytrzyj dokładnie cały tłoczek (najlepiej zdejmując tą gumową osłonkę), włóż jakiś młotek w zacisk (żeby tłoczek się nie wysunął) i niech ktoś ci kilkanaście razy bardzo mocno wciśnie hamulec. Jeżeli będzie się płyn sączył to nie ominie cię rozebranie zacisku i wymiany uszczelki tłoczka.
Jazda z cieknącym tłoczkiem może skończyć się na drzewie, jak podczas hamowania uszczelka puści i padną hamulce to będzie

Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
dzieki za podpowiedzi z tym zaciskiem ale udalo mi sie po znajomosci dac do regeneracji caly zacisk za 150 zl – duzo wg was?bo ja sie nie orientuje...
dzisiaj zamontowalem zacisk wszystko fajnie tylko ze nie moge linki od recznego zalozyc na ten "hak"

czy wedlug tego opisu regulacja jest nad oslona od tlumika?bo probowalem sie tam dostac ale śrubki sie kreca w kolo i nie moge zdjąć osłony
a moze ktos regulowal przy dzwigni od recznego – zeby sie tam dostac to trzeba caly ten plastik pomiedzy siedzeniami wymontowac? bo srobke z gory widac ale nie mozna w zaden sposob do niej podejsc
prosze o rady jezeli ktos to juz przerabial
dzisiaj zamontowalem zacisk wszystko fajnie tylko ze nie moge linki od recznego zalozyc na ten "hak"

czy wedlug tego opisu regulacja jest nad oslona od tlumika?bo probowalem sie tam dostac ale śrubki sie kreca w kolo i nie moge zdjąć osłony
a moze ktos regulowal przy dzwigni od recznego – zeby sie tam dostac to trzeba caly ten plastik pomiedzy siedzeniami wymontowac? bo srobke z gory widac ale nie mozna w zaden sposob do niej podejsc
prosze o rady jezeli ktos to juz przerabial
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
reczny reguluje sie przy dzwigni. Jak zdejmiesz ten maly plastyk z gumka i uzyjesz dlugiej nasadki 10 to na pewno podciagniesz troche. Ja ostatnio tez dalem zaciski do regeneracji i mechanior powiedzial mi zebym pojezdzil troche na "luznej" lince. Bo jak podciagniesz linke to "hak" za ktory ciagnie linka bedzie mial mniejszy skok i dlatego zapiekaja sie zaciski. Ja narazie zastosuje sie do porady mechanika i za jakis czas podciagne linke, bo jednak pozno lapie reczny i nie tak jakbym tego sobie zyczyl
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
umcyk napisał(a):reczny reguluje sie przy dzwigni. Jak zdejmiesz ten maly plastyk z gumka i uzyjesz dlugiej nasadki 10 to na pewno podciagniesz troche. Ja ostatnio tez dalem zaciski do regeneracji i mechanior powiedzial mi zebym pojezdzil troche na "luznej" lince. Bo jak podciagniesz linke to "hak" za ktory ciagnie linka bedzie mial mniejszy skok i dlatego zapiekaja sie zaciski. Ja narazie zastosuje sie do porady mechanika i za jakis czas podciagne linke, bo jednak pozno lapie reczny i nie tak jakbym tego sobie zyczyl
a jaki koszt za regeneracje sztuki?
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Baku86 napisał(a):...
a jaki koszt za regeneracje sztuki?
u naszego lodzkiego mechanika z zestawem naprawczym zaplacilem 100zl/szt
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Witam, zrobiłem kilka dni temu regenerację zacisku tylnego (strona prawa i lewa) w mazdzie 616 gw 1998 diesel.
Wszystko poszło sprawnie. Okazało się, że "posównica" ta z krótszą gumką była skorodowana a także ręczny się zacinał (też korozja). Wszystko wyczyszczone, nasmarowane itd.
Oczywiście hamulce odpowietrzone.
jedno koło natomist się grzeje i ciężko się obraca (nie jest to wina ręcznego bo odpinałem).
Coś mi się kula po głowie a'propos zimmeringu za tłoczkiem, jakbym go niedokładnie włożył ale prawie na pewno jest pewnie włożony.
A! Założyłem też toczone tarcze i nowe klocki ham. Płyn zmieniony na nowy dot-4.
Dzisiaj próbowałem poluzować prowadnice (wcześniej nazwaną posównicą) i bardzo ciężko się ją rozsuwa a potem znowu się blokuje.
Pozdrawiam
Wszystko poszło sprawnie. Okazało się, że "posównica" ta z krótszą gumką była skorodowana a także ręczny się zacinał (też korozja). Wszystko wyczyszczone, nasmarowane itd.
Oczywiście hamulce odpowietrzone.
jedno koło natomist się grzeje i ciężko się obraca (nie jest to wina ręcznego bo odpinałem).
Coś mi się kula po głowie a'propos zimmeringu za tłoczkiem, jakbym go niedokładnie włożył ale prawie na pewno jest pewnie włożony.
A! Założyłem też toczone tarcze i nowe klocki ham. Płyn zmieniony na nowy dot-4.
Dzisiaj próbowałem poluzować prowadnice (wcześniej nazwaną posównicą) i bardzo ciężko się ją rozsuwa a potem znowu się blokuje.
Pozdrawiam

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
nie wiem jaki to jest system akebono i na czym polega ale wiem że taki jest w 626 GF/GW
śmiało możesz wymienić tylko z jednej strony
śmiało możesz wymienić tylko z jednej strony
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Świetna fotorelacja aczkolwiek ja sam tego nie zrobię – brak miejsca, zresztą obawiam się że bym sobie nie poradził.
Stąd moje pytanie czy ktoś dokonywał regeneracji zacisków u mechanika? Jaki jest koszt takiego zabiegu.
Stąd moje pytanie czy ktoś dokonywał regeneracji zacisków u mechanika? Jaki jest koszt takiego zabiegu.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Ja ro robilem w sancar mielec i odradzam 2 lata 3 reklamacje i 4 w drodze bo znowu zaczyna siadac
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
a ja sam sobie regenerowałem zestawami autofren w styczniu 2010, rok później wymieniałem tarcze i klocki na tyle, 2 tyg temu robiłem przegląd i na sprawdzaniu ręcznego auto tak jak rok wcześniej wyskoczyło z rolek 
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Podzielę się opinią jakiej zasięgnąłem u kilku mechaników (telefonicznie, dziś w cztery oczy).
Osoby te mówią iż niestety z naszymi autkami jest duży problem jeśli chodzi o regenerację. Po prostu jest to robota w ciemno, albo będą działać dobrze albo nie. Bywało też tak że działały ale wyciekał płyn hamulcowy gdyż zaciski stawały się nieszczelne. Oczywiście taka regeneracja jest do zrobienia i koszt takiego zabiegu to 150zł za jeden zacisk.
Polecają także kupno albo już zregenerowanych na aukcjach lub w sklepach bądź oczywiście nowe. I o ile druga opcja jest kosztowna gdyż taki zacisk to wydatek rzędu 500-700zł ale pewna, natomiast pierwsza hmm tutaj podchodzę do kupna z dystansem. Bo niby skąd mam wiedzieć że taki kupiony zregenerowany zacisk nie podziała mi powiedzmy miesiąc/dwa a później historia się powtórzy
Osoby te mówią iż niestety z naszymi autkami jest duży problem jeśli chodzi o regenerację. Po prostu jest to robota w ciemno, albo będą działać dobrze albo nie. Bywało też tak że działały ale wyciekał płyn hamulcowy gdyż zaciski stawały się nieszczelne. Oczywiście taka regeneracja jest do zrobienia i koszt takiego zabiegu to 150zł za jeden zacisk.
Polecają także kupno albo już zregenerowanych na aukcjach lub w sklepach bądź oczywiście nowe. I o ile druga opcja jest kosztowna gdyż taki zacisk to wydatek rzędu 500-700zł ale pewna, natomiast pierwsza hmm tutaj podchodzę do kupna z dystansem. Bo niby skąd mam wiedzieć że taki kupiony zregenerowany zacisk nie podziała mi powiedzmy miesiąc/dwa a później historia się powtórzy

- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Dzisiaj zmontowałem swoje zaciski po wymianie wszystkich uszczelek i tłoczków.Efekt jest bardzo zadawalający.Muszę jeszcze tylko podregulować ręczny.Uszczelki mi wymieniał mechanik,a demontaż i montaż robiłem już sam.Wyszła też niezła usterka w lewym zacisku.Po rozłożeniu zacisku okazało się,że łożysko igiełkowe było praktycznie starte.Zamiast niego była tylko taka maż z resztkami łożyska i w konsekwencji tego z pierdzielił się też ten sworzeń na którym jest ta sprężyna.Musiałem niestety kupić używany zacisk(130zł kosztował
),miał dobre łożysko i ten sworzeń i do niego poszły nowe gumki i tłoczek również.
- Od: 23 lut 2011, 18:56
- Posty: 37
- Skąd: Głowno
- Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM
zdejmij te nierdzewne blaszki i wyczyść jarzmo, posmaruj cieniutko smarem miedzianym i poskładaj wszystko z powrotem, jak będzie potrzeba wyczyść też prowadnice na klockach, pamiętaj że klocki nie powinny być za luźno bo mogą stukać podczas jazdy a będziesz szukać luzów w zawieszeniuseba626 napisał(a):Panowie jak powinien wchodzic klocek w jarzmo????? u mnie strasznie ciezko wchodzi (oczywiscie mowie o tylnych hamulcach)
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
wlasnie w te blaszki nierdzewne strasznie ciasno weszly klocki, lada dzien wezme sie za regeneracje zaciskow. i jeszcze jedno, prawe tylny zacisk (nie moge rozdzielic z jarzmem)-ledwo co mozna odchylic. jakis zestaw naprawczy do tego mozna kupic???
Zestaw regeneracyjny zacisku z lub bez tloczka plus zestaw nowych prowadnic ewentualnie oczyscic i nasmarowc stare, wszystko ma chodzic luzno 
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6