Jak wymienić olej od wspomagania?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomek626 » 17 wrz 2011, 09:05

Nie wiem kiedy był wymieniany, więc postanowiłem profilaktycznie zastąpić go nowym. Przy pompie są 2 gumowe przewody, czy to nimi zleci cały stary olej? Może ktoś zna procedurę wymiany płynu wspomagania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez maxim_wawa » 17 wrz 2011, 11:52

a w jakim celu – tam jest ATF z tego co kojarze czyli olej do skrzyn automatycznych – raczej sie nie starzeje bo nie ma gdzie a powodzenia zycze z odpowietrzaniem wspomagania
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tomek626 » 17 wrz 2011, 13:52

Po 12 latach raczej chyba może się zestarzeć bo nie jest już taki różowy jak być powinien. Powinno się go wymieniać jak każdy olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez maxim_wawa » 17 wrz 2011, 14:02

a skoro ci sciemniał to rzeczywiscie ale pamietaj ze w wieksozsci takich instalacji olej sie nei zlewa a odsysa lub wypycha a potem nabija – moze byc problem z odpowietrzeniem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez bajer0 » 17 wrz 2011, 19:28

Ja zawsze sciagalem strzykawka ile sie da ze zbiorniczka i uzupelnialem nowym. Zawsze zostawalo mi sporo w butelce, wiec po kilku kilometrach gdy sie zmieszal powtarzalem operacje. Bez odpowietrzania, bez zbednych ceregieli. Jakas niewielka ilosc starego plynu, nawet jezeli zostala to bardzo niewielka ilosc zmieszana z nowym.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez tadziomaru1 » 17 wrz 2011, 20:41

Miał ktoś problem z tym odpowietrzeniem? Bo ja nigdy, a robiłem to parę razy, choć w prawdzie nie w maździe, lecz nie sądzę żeby tu było to jakieś szczególnie wredne. Straszycie Kolegę :D .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez pioczel » 18 wrz 2011, 08:32

[quote="tadziomaru1"]Miał ktoś problem z tym odpowietrzeniem? Bo ja nigdy, a robiłem to parę razy, choć w prawdzie nie w maździe, lecz nie sądzę żeby tu było to jakieś szczególnie wredne. Straszycie Kolegę :D .

właśnie.straszycie,ja wymieniałem juz płyn w vw golf ,opel,i trzeba było kilka razy kierą pokręcic do oporu i sie samo odpowietrzyło...no chyba że nasze madzie mają coś po japońskiu :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez tadziomaru1 » 18 wrz 2011, 11:43

pioczel napisał(a):chyba że nasze madzie mają coś po japońskiu :D

Czyli jeszcze lepiej :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 18 wrz 2011, 11:51

ze swoich doswiadczen z rozbieraniem magistrali wspomagania zeby naprawic magiel niose doswiadczenie ze samo sie odpowietrzac srednio chcialo – nie wiem czemu ale jakos opornie mu to szło

w koncu uzylismy maszyny do usuwania i napełniania olejem skrzyn automatycznych pod cisnieniem i jak reka odjal
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tomek626 » 18 wrz 2011, 20:20

Nic się nie zapowietrzyło. Zdjąłem jeden przewód, odpaliłem silnik i pompa wylała ok. 0.5l oleju w kilka sekund, po czym wspomaganie znikło. Dolałem do zbiorniczka nowy olej, odpaliłem i ok. Jednak płyn nadal nie jest idealny, bo zostało coś jeszcze starego w przewodach, dlatego zabieg ten trzeba chyba powtórzyć kilka razy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez maxim_wawa » 19 wrz 2011, 11:38

no trzeba brac pod uwage ze nie rozbierales calosci i mnie powodem moglo byc sklaldanie calosci od nowa na sucho
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez fast driveer » 20 wrz 2011, 13:35

Ja wymieniałem olej od wspomagania. Z czasem robi się ciemny, a w ogóle jak każdy płyn eksploatacyjny należy go wymienić choćby raz na 10 lat profilaktycznie. Zrobiłem to metodą odsysania.
Szło to mniej więcej tak: podniosłem przód auta na 2 lewarkach z obu stron podkładanych przy przednich kołach, przód uniosłem do góry o tyle żeby koła były w powietrzy i mogłem nimi swobodnie obracać kręcąc kierownicą przy wyłączonym silniku (jak wiadomo wspomaganie wtedy też nie działa a z kołami na ziemi ciężko się kręci kierą :) ). Następnie odkręciłem korek ze zbiorniczka wspomagania i odsysałem dużą strzykawką zakończoną gumowym wężykiem olej. Kiedy wyssałem cały olej ze zbiorniczka wsiadłem do wozu i kręciłem kierownicą 3X w prawo i lewo do oporu żeby resztki płynu znajdujące się w wężach itd zlały się do zbiorniczka. Znowu strzykawą odsysałem ze zbiorniczka to co się tam zlało. Do tak opróżnionego zbiorniczka nalałem nowy świeży płyn, do górnej kreski oznaczającej poziom max. Następnie wsiadłem do wozu i kręcąc kierownicą 5X w prawo i w lewo po to baby płyn ze zbiorniczka rozlał się po przewodach i odpowietrzył wstępnie układ. Wysiadłem z wozu aby sprawdzić jaki jest teraz poziom płynu, oczywiście obniżył się (bo się część rozlała po przewodach itd). Uzupełniłem ponownie w zbiorniczku płyn do górnej kreski max. Znowu powtórzyłem kręcenie kierownicą 3X w prawo i lewo do oporu. Sprawdziłem jeszcze raz poziom płynu w zbiorniczku – tym razem poziom się nie zmienił. Wsiadłem do wozu, odpaliłem silnik, wspomaganie zaczęło działać, ostatnie kręcenie kierownicą w prawo i lewo do oporu – aby ostatecznie już odpowietrzyć, auto opuściłem z lewarków, no i jazda próbna.
Pamiętajcie o odpowiednim płynie, najlepiej zgodnym z tym co pisze w książce serwisowej obsługi wozu. Do 626 GF wystarczył w zupełności 1L płynu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Madziek » 23 wrz 2011, 19:29

Witam :)

A jakiej firmy olej do wspomagania zalać, bo tych ATF jest kilka rodzai (mineralne, syntetyczne, dexron II D, dexron III) a nie mam pojęcia jaki jest w tej chwili, a o wymianę się prosi bo jego kolor już nie przypomina czerwonego tylko czarny. Podejrzewam że od nowości nie zmieniany. A olej lepiej jest wymieniać jak układ wspomagania jest zimny czy gorący?

Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez fast driveer » 29 wrz 2011, 17:03

W książce do 626 GF zaleca się stosować: ATF M-III lub zamiennik np. Dexron II, szukaj płynów z takimi oznaczeniami nie ma co kombinować (olej ma być czysty i świeży :) ).
Lepiej wymieniać na przestudzonym silniku niż na gorącym, to tu takiego znaczenia aż nie ma, ważne żeby stary płyn odessać i zastąpić go nowym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Madziek » 29 wrz 2011, 23:13

Dzięki fast driveer za info.
Mam jeszcze kilka pytań:
1 – jaka jest różnica między płynem Dexron II, a Dexron IID lub IIE.
2 – czy dexron II to jest olej mineralny czy syntetyk
3 – jakiej firmy olej jest dobry i czy ma to jakieś znaczenie, bo zastanawiam się nad MOBILEM ATF220 ale może polecicie mi coś lepszego innej firmy.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez fast driveer » 30 wrz 2011, 09:11

Te oleje mają takie oznaczenia bo stosuje się je również do skrzyń automatycznych. Nie wchodząc w szczegóły, Dexron II wszedł do użycia 1973 roku, a Dexron II D w 1981 roku, czyli jest nowszy (wyższa odporność na utlenianie i działanie wyższych temperatur). Następnie ze względu na wprowadzane modyfikacje w konstrukcji skrzyń biegów niektórych konkretnych modeli (chyba Forda albo GM) to wprowadzono dla nich Dexron II E. W przypadku wspomagania nie potrzeba jakiś wymyślnych olejów, bo tam nie ma jakiś wymyślnych konstrukcji przekładniowych itp.
Poza tym ponieważ jest to "tylko" wspomaganie a nie skrzynia automatyczna nie zalecał bym stosowania jakiś super syntetycznych olejów nie przewidzianych przez producenta bo takowe mogą mieć (oprócz np. innego składu lepkościowego) w swoim składzie jakieś środki czyszczące, i jeszcze ci to tak wyczyści wspomaganie – np. uszczelki porozpuszcza albo zatrze pompę.
Ten Mobil ATF220 podobno spełnia wymagania Dexron II jak i IID a ponieważ swego czasu nie znalazłem innego (..i wtedy w dobrej cenie) to sam go też zalałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Madziek » 1 paź 2011, 14:46

Witam :)

Jestem już po wymianie oleju wspomagania (wlałem mobila atf 220) i muszę powiedzieć, że kierownicą lżej kręci się na postoju – różnica jest znaczna. <jupi>
Stary olej był chyba od nowości (nalatał 166kkm – 12 lat) i był czarny jak smoła. <wow>
Poszło w sumie z 1,5 l oleju na płukanie żeby układ się wyczyścił i nie brudził nowego oleju.

Dzięki za pomoc i Pozdrówka.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez gooder » 23 lip 2012, 10:51

Witam podłącze sie do tematu czy to jest zbiorniczek z płynem do wspomagania zdjęcie z mazdy 626 gf 2.0DiTD ? jeśli tak to który przewód ściągnąć żeby spuścić płyn ? z góry dzięki za wszelkie informacje
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6