Regulacja linki hamulca ręcznego.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafi201 » 4 cze 2009, 18:33

Obrazek

Witam.
Czy tą nakretką reguluje sie napięcie linki ręcznego?
Przy kazdym zacisku oddzielnie?
Czy jest w innym miejscu jakaś regulacja jedna na oba koła?

Jezeli to te nakretki, to rozumie, że aby naciągnąc linkę musze ogkręcac nakrętki, tzn. kręcic w lewo patrząc od nakretki w kierunku zacisku?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez maly1 » 4 cze 2009, 21:03

Z tego co mi się wydaje to regulacja jest na zacisku.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 16:43
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX5

Postprzez rafi201 » 5 cze 2009, 18:33

maly1 napisał(a):Z tego co mi się wydaje to regulacja jest na zacisku.

Nie, nie... już doszedłem.
Regulacja jest przy dźwigni hamulca ręcznego.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez yaro626 » 18 cze 2009, 14:07

A w GE rozebrałem ten plastik z ręcznego i tam nie widzę tej regulacji czy może jest w innym miejscu,lub jak najlepiej podciągnąć bo źle trzyma mi prawa strona a dostępu do kanału nie mam za bardzo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez rafi201 » 19 cze 2009, 08:35

Nie mam pewnosci czy w GE tez tak jest ale na logike powinno być... jest tak w wielu autach, nie tylko marki mazda.
To taki długi, nagwintowany, pionowy drut (śróba) z nakrętką (jak dobrze pamietam to 10-ka) z lewej strony dzwigni recznego.
Chcąc dociągnąć linke – trzeba krecictą nakrętką w prawo.
Może później cykne fotke, to wrzuce.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Marekkk » 19 cze 2009, 11:55

Wystarczy podnieść tą klapkę przy ręcznym i już widać śrubkę regulacji. Kawałek (2x2cm) plastikowej obudowy się łatwo zdejmuje i jest dojście na klucz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez rafi201 » 19 cze 2009, 16:45

Tak to wygląda w GF:

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Baku86 » 10 kwi 2012, 14:27

odświeżę temat poniewaz reczny mi nie trzyma na prawym kole. czy regulacja znajduje sie nad tlumikiem i ta blacha nad tlumikiem? chcialem tam zobaczyc ale wszystko zardzewiale i nie moge srob odkrecic i dalem sobie spokój, wiem ze jest regulacja przy dzwigni (w kabinie) ale to podciagne oba kola a potrzebuje tylko na prawe dociagnac, przerabial ktos to? prosze o podpowiedzi
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez VanTomas » 21 kwi 2012, 14:47

Ja polecam regenerację zacisków – teraz wszystko chodzi jak marzenie.
Jeśli chodzi o regulację, to możesz wykręcić kombinerkami tłoczek o pół obrotu, żeby ten cypelek na klocku wpasował się w następną przestrzeń tłoczka.
Jeśli się nie da, to możesz dokręcić tłoczek bardziej (~90') w zacisk tak, żeby wypustka z klocka nie znajdowała się w zagłębieniu tłoczka, tylko robiła za dystans.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 01:38
Posty: 10
Skąd: Lębork
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '00

Postprzez kierownik » 11 maja 2012, 14:47

VanTomas napisał(a):Jeśli chodzi o regulację, to możesz wykręcić kombinerkami tłoczek o pół obrotu, żeby ten cypelek na klocku wpasował się w następną przestrzeń tłoczka.
Jeśli się nie da, to możesz dokręcić tłoczek bardziej (~90') w zacisk tak, żeby wypustka z klocka nie znajdowała się w zagłębieniu tłoczka, tylko robiła za dystans.

a co to ma dać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez VanTomas » 3 cze 2012, 17:43

co ma dać?
tłoczek będzie bardziej wychylony, a mniejszy dystans przydaje się gdy ktoś ma bardziej zjechane klocki i tarcze, bo mechanizm ręcznego wysuwa tłoczek tylko na kilka mm
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 01:38
Posty: 10
Skąd: Lębork
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '00

Postprzez thy » 3 cze 2012, 21:08

VanTomas napisał(a):co ma dać?
tłoczek będzie bardziej wychylony, a mniejszy dystans przydaje się gdy ktoś ma bardziej zjechane klocki i tarcze, bo mechanizm ręcznego wysuwa tłoczek tylko na kilka mm

VanTomas, uwierz mi, efekt nie będzie zadowalający – klocek naciskany nie 'na środku' zakantuje się w prowadnicy, podczas hamowania wytrze w tarczy rowek, ostatecznie od temperatury 'usmaży' zacisk. Przerabiałem taki wariant, nie warto powielać cudzych błędów :D <glupek2>
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez kierownik » 3 cze 2012, 22:20

VanTomas napisał(a):co ma dać?
tłoczek będzie bardziej wychylony, a mniejszy dystans przydaje się gdy ktoś ma bardziej zjechane klocki i tarcze, bo mechanizm ręcznego wysuwa tłoczek tylko na kilka mm

bzdury piszesz i tyle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6