Problem z drganiami

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maselek » 15 maja 2010, 21:09

321filip napisał(a):Czy jest jakiś sposób, żeby podnieść obroty biegu jałowego?
Póki co wibracji nie mam, ale zauważyłem, że jest to powszechnym zjawiskiem w "szóstkach" z przebiegiem ponad 150tys km. A po nawet minimalnym dodaniu gazu wibracje ustają. Tak więc, jeśli udałoby się je nieco podnieść, poduszki pod silnikiem pożyłyby na pewno nieco dłużej.


Trochę się pogubiłem :P ------> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=97497
Tu piszesz że dopiero przymierzasz się do kupna M6 :|
Czyli auto juz kupione ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez 321filip » 15 maja 2010, 21:10

maselek napisał(a):Czyli auto juz kupione ??

Tak :D Mówiłem, że dziś kupuję, no i jest :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 23:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez krzych » 15 maja 2010, 21:49

To dopisz do profilu ;p
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez seriosza » 20 cze 2010, 12:10

Witam,w moim przypadku drgania pochodziły od koła dwumasowego
seriosza
 

Postprzez Lorbas » 21 mar 2012, 00:30

Witam, po bardzo długim okresie czasu. :)

Może ktoś mi podrzucić co zrobić znowu z drganiami i falowaniem obrotów?
Wiedziałem, że czas wymienić kable WN i też je przed kilkoma dniami wymieniłem. Przy okazji filtr powietrza, przeczyściłem przepustnicę.
Jest lepiej, ale jeszcze zadrży i zafaluje, zwłaszcza jeżeli hamuję np przed światłami i tuż p ozatrzymaniu takie cyrki robi.
Co gorsza po zmianie kabli, filtra i czyszczeniu przepustnicy spalanie mi idzie do góry! <płacze>
Do jesieni komputer średnio wskazywał 8,9 l, zimą 9,1-9,3. Teraz świeżo p owymianach pokazuje ponad 12l !!! Do tego mam wrażenie, że spod świateł lekko mułowato się zwija.
Czyżby świece? były kilka miechów temu wymieniane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez mscorp » 28 mar 2012, 22:26

A przepływomierz czyściłeś, bo on lubi wpływać na spalanie?

Swoją drogą u mnie też drży na postoju (nie zawsze), ale nie wymieniałem jeszcze poduchy silnika, więc nie mam pewności, że jest to to lub coś innego.
Świece i kable WN też wymieniałem, i różnicy na lepsze nie zauważyłem.
mscorp
 

Postprzez Lorbas » 5 kwi 2012, 09:58

Też czyściłem. Mam taki nawyk, że przepływka plus przepustnica co pół roku czyszczona wraz z wymianą filtrów gazowych.
Czekam na nowe świece z Carspeeda.

BTW Swego czasu w serwisie Mazdy facet mi powiedział, że "te szóstki tak mają". Często falują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez dobrzyn22 » 5 kwi 2012, 10:02

Lorbas napisał(a):Swego czasu w serwisie Mazdy facet mi powiedział, że "te szóstki tak mają". Często falują.


Takie samo stwierdzenie znalazło się w wątku o chiptuningu – ponoć są miejsca, gdzie obok zwykłego chipowania oferują również usługi usuwania zjawiska falowania(oczywiście extra płatne)– u niektórych zjawisko występuje mniej(praktycznie niewyczuwalne)– u innych natomiast bardziej...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Lorbas » 5 kwi 2012, 10:06

Hmm, tylko nie wiem czy mam chęć jeszcze bardziej pakować kasę w jakieś chipy. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez dobrzyn22 » 5 kwi 2012, 10:07

możesz chyba wybrać tylko opcję usunięcia falowania – bez chipowania....
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Lorbas » 5 kwi 2012, 10:09

No to już lepiej, ale sam piszesz "ponoć są miejsca...". Czyli tak do końca nie wiadomo czy w ogóle jest jakikolwiek pozytywny skutek oprócz polepszenia samopoczucia, no bo coś nowego Madzi zainstalowałem :)

A ile taka dobroć z tym falowaniem by kosztowała?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Grucha » 5 kwi 2012, 10:11

Lorbas napisał(a):Witam, po bardzo długim okresie czasu.

Może ktoś mi podrzucić co zrobić znowu z drganiami i falowaniem obrotów?
Wiedziałem, że czas wymienić kable WN i też je przed kilkoma dniami wymieniłem. Przy okazji filtr powietrza, przeczyściłem przepustnicę.
Jest lepiej, ale jeszcze zadrży i zafaluje, zwłaszcza jeżeli hamuję np przed światłami i tuż p ozatrzymaniu takie cyrki robi.
Co gorsza po zmianie kabli, filtra i czyszczeniu przepustnicy spalanie mi idzie do góry!
Do jesieni komputer średnio wskazywał 8,9 l, zimą 9,1-9,3. Teraz świeżo p owymianach pokazuje ponad 12l ! Do tego mam wrażenie, że spod świateł lekko mułowato się zwija.
Czyżby świece? były kilka miechów temu wymieniane...


Ewidentnie zasysa lewe powietrze
Obstawiam dolot
Grucha
 

Postprzez dobrzyn22 » 5 kwi 2012, 11:30

Lorbas napisał(a):A ile taka dobroć z tym falowaniem by kosztowała?

firma 44tuning.pl, koszt usunięcia pulsacji ok. 1 tys zł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grucha » 5 kwi 2012, 11:49

dobrzyn22 napisał(a):koszt usunięcia pulsacji ok. 1 tys zł


Padlem <lol>
Grucha
 

Postprzez Lorbas » 5 kwi 2012, 15:39

dobrzyn22 napisał(a):firma 44tuning.pl, koszt usunięcia pulsacji ok. 1 tys zł

WOW !
:|

Chyba jednak poczekam do jutra na te świece...

Co do dolotu to wątpię. Tuż po wymianie kabli WN franca raz nie chciała chodzić na wszystkich garach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez mscorp » 7 kwi 2012, 14:25

A ja tak sobie myślę, czy te drganie/falowanie nie ma czegoś wspólnego z dotryskami, ktore w mazdzie wystepuja? Na czym miałoby polegać to odpulsowanie czipem?
I na koniec drganie to chyba co innego jak falowanie, bo drganie objawia się tym, że wolne obroty zachowują się tak jakby chciały zejść poniżej dopuszczalnego minimum, a falowanie wiadomo dzieje się w ciut wyższym zakresie obrotów – przynajmniej ja u sibie tak to obserwuje.
mscorp
 

Postprzez Lorbas » 8 kwi 2012, 21:02

Dokładnie. U mnie problem drgań pojawia się, gdy właśnie obroty spadną do pewnego minimum. To pewnie komputer chce coś zaradzić dotryskami aby silnik nie zgasł, obroty skaczą do góry, ale po chwili znów spadają. No i jest cyrk na obrotomierzu.
Reasumując: przyczyną wszystkiego jest falowanie. Gdy zakres obrotów spadnie dość nisko pojawia się mało przyjemne zatrzęsienie całym autem. I to mi dokucza. Nie żadne drgania wynikające np z zużycia poduszki pod silnikiem.
Kilka razy ostatnio jechałem Golfem IV TDI. Tam drgania cały czas są (pewnie wynikają z pracy silnika Diesla)– bo jestem tak wyczulony, że na to zwracam uwagę. Ale te drgania są niczym w porównaniu do tych, które występują u mnie przy huśtawce obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez mscorp » 13 kwi 2012, 10:12

Wnioskuję, że u Ciebie występują dwa objawy, zarówno falowanie obrotów jak i drgania?

Falowanie powinno ustąpić po czyszczeniu przepustnicy i/lub wyczyszczeniu/wymianie przepływomierza, oczywiście w/w przy założeniu, że kable WN i świece są ok.

W moim przypadku mimo, że wyczyściłem przepustnice i przepływomierz, drgania w krótkim czasie powróciły. Jednak poprawiło się spalanie (zmalało) i zrywność auta – nie dusił się, wkręcał się łagodniej bez zająknięcia.

Drżenie wystepuje nadal, najczęściej na postoju przed swiatłami, obrotomierz pokazuje równe 750obr, trzęsie lewarkiem zmiany biegów i drażni niesamowicie. Nie ma większego znaczenia czy silnik jest ciepły ok 30-40'C czy rozgrzany ok80-90'C też drży.

A dotryski podobno następują do momentu rozgrzania silnika.
mscorp
 

Postprzez Lorbas » 28 maja 2012, 16:02

No dokładnie.

Jakiś miesiąc temu miałem kurs z Wejherowa do Polic i tego samego dnia powrót.
Dzień wcześniej wymieniłem świece na nowe. Wyzerowane spalanie na kompie.

Byłem miło zaskoczony spalaniem 7,2 l gdy wracałem, a cisnąłem w zasadzie jednym ciągiem 90-130 km/h.
Niestety na światłach dało się czuć bardzo ostry zapach gazu – nawet gdy silnik był rozgrzany.
Wywnioskowałem, że komputer podaje paliwo na parametrach starych świec. Więc po przyjeździe odłączyłem klemy, aby się nauczył ponownie obrotów ale już na nowych świecach.
Zapach gazu zniknął.
Niestety od odłączenia klem robię góra kilkanaście km i to po mieście.
Spalanie pokazuje 9,5l.
Gdy jadę do narzeczonej (ok 33km) w jedną stronę to spadnie tak do 9,2l.

A tak jest jak piszesz, od czasu do czasu coś tam zafaluje, ale jest o wiele lepiej.
Ciekawe jak długo...

Ale mam lepszą zagwozdkę na forumowiczów.
Od dość dawna zauważyłem, że gdy autko stoi kilka godzin na ostrym słońcu i odpalam to nie chodzi na wszystkich garach. Nawet po wymianie świec i kabli!
Jakiś czas temu mnie to zastanawiało, bo raczej powinno tak być gdy jest spora wilgoć (przebijanie na kablach). A tu sucho jak na Saharze, a nie chodzi na wszystkich garach. Gdy przejdzie na gaz objawy znikają. Wskazuje to na układ paliwowy?

A może to związane z tym?
viewtopic.php?f=60&t=88826&p=1674345#p1674345
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez mscorp » 28 maja 2012, 17:08

Lorbas napisał(a):nie chodzi na wszystkich garach.


Gdyby nie palił na wszystkich garach, to wyrzuciłby pewnie błąd do komputera – podpinałeś się i sprawdzałeś logi?

Na resztę nie mam na razie pomysłu...
mscorp
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6