Brak ładowania – objawy i jak to sprawdzić.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Grzesiek_82 » 25 lut 2011, 21:59

Witam. Mam dokladnie taki problem:
Trzy dni temu zapalily mi sie kontrolki : ABS, DSC OFF, ręczny, trakcja i jeszcze kontrolka poduszki powietrznej, oraz wskazania zegarow spadly na zero, wyłączyło sie radio,a po chwili od tych objawów auto stracilo moc i zgasło.
Stało mi sie to podczas jazdy. Okazalo sie ze padł akumulator.
Po wymianie na nowy wszystko było ok aż do dzisiaj, ponieważ sytuacja znów sie powtorzyla i znowu auto padło podczas jazdy.
Po sprawdzeniu akumulatora wyszlo na to ze jest totalnie rozladowany (nowy 3 dniowy).
Podczas wariowania kontrolek i zegarow slyszlem takie dziwne dzwieki cos jakby zwarcie dochodzące od zegarów. Po wymianie akumulatora na inny tym razem pozyczony znowu wszystko wrocilo do normy. Podczas wymiany akumulatora za pierwszym razem w sklepie bylo sprawdzane napiecie ladowania podczas zapalonego silnika i wynosilo 14 V. Więc teraz nie wiem co moze byc przyczyna tych kłopotów... jakies zwarcie, czy moze tez uszkodzony alternator
Byłbym wdzięczny za jakąś pomoc.
Grzesiek_82
 

Postprzez Wojtek » 25 lut 2011, 22:20

Po pierwsze jedz na odczyt bledow... (najlepiej na IDS'a)... i podaj tutaj ich kody...
...z twojego opisu wnioskuje, ze sa problemy z ladowaniem/zwarciem w obwodzie...

mozesz sam sprawdzic...
– podlacz miernik do aku (na wylaczonym silniku) i zmierz napiecie... (wszystkie odbiorniki pradu musza byc wylaczone)
– po kolei podlaczaj odbiorniki napiecia i sprawdzaj wskazania woltomierza...
np. radio, pozniej klima (nawiew), swiatla itd...

daj znac o wynikach...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzesiek_82 » 28 lut 2011, 14:47

Witam ponownie. Podłączyłem dzisiaj miernik do akumulatora i okazalo sie ze niema wogole ladowania.
Napiecie samego akumulatora wynosilo 12,4v po włączeniu silnika nadal bylo okolo 12v a po załaczeniu radia, grzania tylnej szyby klimy zaczęlo spadac.
Tak więc wychodzi na to ze jest problem z alternatorem gdyz nie laduje akumulatora.
Najgorsze jest to ze gosc w sklepie przy wymianie akumulatora wprowadzil mnie w bład i oddalem mu dobry akumulatora dobrej firmy, dzisiaj po akumulatorze nie bylo sladu a gosc twierdzil ze nie ma pojecia co sie z nim moglo stac gdyz wszystkie stare akumulatory mają w skrzyni (mojego niestety nie bylo) na pytanie czemu powiedzial ze jest ladowanie bo sprawdzal , powiedzial ze mogl sie pomylic i cos zle odczytac :|
Grzesiek_82
 

Postprzez zetek » 28 lut 2011, 18:10

To niech otworzy sklep ze skarpetkami, a alternator do naprawy.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez wierzba67 » 20 mar 2012, 22:18

Jeszcze nie... a może to być przyczyną? Bo skoro odpalał po paru dniach a tu po krótkiej jeździe kaput...A jak sprawdzić aku?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 16:22
Posty: 7
Skąd: Boguszów-Gorce
Auto: M6 2.0/147KM 2006

Postprzez Wojtek » 20 mar 2012, 22:20

wierzba67 napisał(a):Jeszcze nie...

to sprawdz ;)

masz watek o objawach padnietego aku... a wskazowki to jeden z nich...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mądry » 21 mar 2012, 21:21

Wydaje mi się że przyczyna może być prozaiczna, proponował bym sprawdzić bezpiecznik od ładowania w skrzynce pod maską, nie mam auta przy sobie ale jeśli dobrze pamiętam to mazda posiada taki bezpiecznik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez maarec » 21 mar 2012, 22:21

koledzy – jako, że temat ładowania został przywołany – a ja za miesiąc ruszam w trasę – mam pytanka:

– jaka jest wydajność alternatora w m6 2.0 benzyna -przed liftem
– czy można sprawdzić stan alternatora inaczej niż mierząc napięcie ?
– czy silnik benzynowy tak jak wiele diesli – po odpaleniu może jechać bez ładowania – tylko na aku do świateł – miałem tak z mondeo – w trasie padło ładowanie...

pytam gdyż – jadę z przyczepą kempingową – za granicę, ładowany będzie akumulator auta, przyczepy (80Ah) oraz pracować będzie lodówka – 12A.

głównie chodzi mi o sprawdzenie w jakiej kondycji jest alternator – aby nie umarł nagle 1500km od domu....

może obciążyć mocno np przetwornicą 230V i patrzeć na napięcie z alternatora?
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6