ABS sie wlacza za szybko / przy malej predkosci / kontrolka ABS sie nie swieci

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ExGliwice » 28 lut 2012, 17:23

Mazda 626 GW, 2001 / 150tys km, serwisowana/zadbana, itd..

Mialem wrazenie a dzis to juz pewnosc, ze cos nie tak z hamowaniem. ABS sie wlacza zbyt szybko (przy malej predkosci, typu dojazd do skrzyzowania, lub do garazu), a jednoczesnie kontrolka ABSu sie nie swieci (nie jest przepalona, bo poczas odpalania sie swieci na 1sek).

Ktos ma jakis pomysl co to moze byc ?
Czujniki ABSu wymienialem ostatnio (2-3 lata temu, oba), ale wtedy objawy bylo zgola inne, bo ABS po prostu przestal dzialac.

Michal
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 17:00
Posty: 5
Auto: Mazda 626, GW, 2001

Postprzez Marcin21 » 28 lut 2012, 20:42

Według mnie to problem z czujnikiem ABS , najprawdopodobniej odległość czujnika od zębatki jest za duża i stąd te problemy. Trzeba podregulować tę odległość.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 21:11
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 626 2.0 2000r

Postprzez ExGliwice » 28 lut 2012, 21:24

Marcin21 napisał(a):Według mnie to problem z czujnikiem ABS , najprawdopodobniej odległość czujnika od zębatki jest za duża i stąd te problemy. Trzeba podregulować tę odległość.

ale to sie ot tak dzieje? bez powodu i nagle?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 17:00
Posty: 5
Auto: Mazda 626, GW, 2001

Postprzez Marcin21 » 28 lut 2012, 21:30

no samo z siebie raczej nie, u mnie działo się tak bezpośrednio po wymianie czujnika Może z jakiś przyczyn czujnik zmienił położenie, albo zębatka się zabrudziła. Tak czy siak sprawę rozpocząłbym od sprawdzenia odległości.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 21:11
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 626 2.0 2000r

Postprzez lucas83 » 28 lut 2012, 23:22

Mialem wrazenie a dzis to juz pewnosc, ze cos nie tak z hamowaniem. ABS sie wlacza zbyt szybko (przy malej predkosci, typu dojazd do skrzyzowania, lub do garazu)


Przy jakiej prędkości dokładnie? ABS ma zapobiegać zablokowaniu kół przy hamowaniu, więc jak dojeżdżasz do skrzyżowania i zaczynasz hamować na śliskiej nawierzchni, to jest to normalne, że ABS się włącza.

a jednoczesnie kontrolka ABSu sie nie swieci (nie jest przepalona, bo poczas odpalania sie swieci na 1sek).


A po co ma się świecić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez ExGliwice » 28 lut 2012, 23:52

lucas83 napisał(a):
Mialem wrazenie a dzis to juz pewnosc, ze cos nie tak z hamowaniem. ABS sie wlacza zbyt szybko (przy malej predkosci, typu dojazd do skrzyzowania, lub do garazu)


Przy jakiej prędkości dokładnie? ABS ma zapobiegać zablokowaniu kół przy hamowaniu, więc jak dojeżdżasz do skrzyżowania i zaczynasz hamować na śliskiej nawierzchni, to jest to normalne, że ABS się włącza.

20-30km/h, na nie sliskiej nawierzchni. Przed chwila testowalem z kolega, porównanie do innego samochodu (Ford Focus, nowy w miare), ABS się nie włączył mu ani razu, na tym samym odcinku (jechaliśmy na zmianę) a mi, i owszem.


lucas83 napisał(a):
a jednocześnie kontrolka ABSu sie nie swieci (nie jest przepalona, bo poczas odpalania sie swieci na 1sek).


A po co ma się świecić?



bo zawsze sie włączała, jak ABS działał. Tzn o ile pamiętam tak jest w tej mazdzie.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 17:00
Posty: 5
Auto: Mazda 626, GW, 2001

Postprzez lucas83 » 29 lut 2012, 07:58

bo zawsze sie włączała, jak ABS działał. Tzn o ile pamiętam tak jest w tej mazdzie.


A nie pomyliło Ci się z kontrolką TCS? Kontrolka ABS w 626 GF zapala się tylko w przypadku błędów w układzie.

Odległość czujnika od koronki powinna zawierać się w granicy 0.3-1.1mm. Może tam się coś przestawiło. Trzeba sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 29 lut 2012, 08:54

kontrolka nie powinna sie zapalac w GF – zapala sie kiedy cos jest z ABS nie tak – bierzesz tez pod uwage roznice masy miedzu focusem a 626 oraz na jakich oponach auta stoja – w gf ABS jest generalnie bardzo czuły

i pytanie czy tył ci hamuje czy tylko przód i to co w focusie jest wynikiem hamowania 4 kół u ciebie uzyskujesz hamowaniem przodem ale przy znacznie mocniej wcisnietym hamulcu czyli przy granicy blokowania tarcz przednich – zaciski w gf tylne lubia sie zapiekać i nie pracuja wtedy zbyt dobrze
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez ExGliwice » 29 lut 2012, 12:15

maxim_wawa napisał(a):kontrolka nie powinna sie zapalac w GF – zapala sie kiedy cos jest z ABS nie tak – bierzesz tez pod uwage roznice masy miedzu focusem a 626 oraz na jakich oponach auta stoja – w gf ABS jest generalnie bardzo czuły

i pytanie czy tył ci hamuje czy tylko przód i to co w focusie jest wynikiem hamowania 4 kół u ciebie uzyskujesz hamowaniem przodem ale przy znacznie mocniej wcisnietym hamulcu czyli przy granicy blokowania tarcz przednich – zaciski w gf tylne lubia sie zapiekać i nie pracuja wtedy zbyt dobrze


tloczek, w przednim kole byl zablokowany (dziura w uszczelce i korozja), powodowalo to blokowanie lewego kola, i szybsze wlaczanie sie ABSu
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 17:00
Posty: 5
Auto: Mazda 626, GW, 2001

Postprzez smile » 29 lut 2012, 12:28

A widzisz, od tego trzeba było zacząć – od sprawdzenia układu hamulcowego <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6