Mazda 626 GW, 2001 / 150tys km, serwisowana/zadbana, itd..
Mialem wrazenie a dzis to juz pewnosc, ze cos nie tak z hamowaniem. ABS sie wlacza zbyt szybko (przy malej predkosci, typu dojazd do skrzyzowania, lub do garazu), a jednoczesnie kontrolka ABSu sie nie swieci (nie jest przepalona, bo poczas odpalania sie swieci na 1sek).
Ktos ma jakis pomysl co to moze byc ?
Czujniki ABSu wymienialem ostatnio (2-3 lata temu, oba), ale wtedy objawy bylo zgola inne, bo ABS po prostu przestal dzialac.
Michal
ABS sie wlacza za szybko / przy malej predkosci / kontrolka ABS sie nie swieci
Strona 1 z 1
no samo z siebie raczej nie, u mnie działo się tak bezpośrednio po wymianie czujnika Może z jakiś przyczyn czujnik zmienił położenie, albo zębatka się zabrudziła. Tak czy siak sprawę rozpocząłbym od sprawdzenia odległości.
- Od: 20 wrz 2009, 21:11
- Posty: 7
- Skąd: Szczecin
- Auto: mazda 626 2.0 2000r
Mialem wrazenie a dzis to juz pewnosc, ze cos nie tak z hamowaniem. ABS sie wlacza zbyt szybko (przy malej predkosci, typu dojazd do skrzyzowania, lub do garazu)
Przy jakiej prędkości dokładnie? ABS ma zapobiegać zablokowaniu kół przy hamowaniu, więc jak dojeżdżasz do skrzyżowania i zaczynasz hamować na śliskiej nawierzchni, to jest to normalne, że ABS się włącza.
a jednoczesnie kontrolka ABSu sie nie swieci (nie jest przepalona, bo poczas odpalania sie swieci na 1sek).
A po co ma się świecić?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):Mialem wrazenie a dzis to juz pewnosc, ze cos nie tak z hamowaniem. ABS sie wlacza zbyt szybko (przy malej predkosci, typu dojazd do skrzyzowania, lub do garazu)
Przy jakiej prędkości dokładnie? ABS ma zapobiegać zablokowaniu kół przy hamowaniu, więc jak dojeżdżasz do skrzyżowania i zaczynasz hamować na śliskiej nawierzchni, to jest to normalne, że ABS się włącza.
20-30km/h, na nie sliskiej nawierzchni. Przed chwila testowalem z kolega, porównanie do innego samochodu (Ford Focus, nowy w miare), ABS się nie włączył mu ani razu, na tym samym odcinku (jechaliśmy na zmianę) a mi, i owszem.
lucas83 napisał(a):a jednocześnie kontrolka ABSu sie nie swieci (nie jest przepalona, bo poczas odpalania sie swieci na 1sek).
A po co ma się świecić?
bo zawsze sie włączała, jak ABS działał. Tzn o ile pamiętam tak jest w tej mazdzie.
- Od: 28 lut 2012, 17:00
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626, GW, 2001
bo zawsze sie włączała, jak ABS działał. Tzn o ile pamiętam tak jest w tej mazdzie.
A nie pomyliło Ci się z kontrolką TCS? Kontrolka ABS w 626 GF zapala się tylko w przypadku błędów w układzie.
Odległość czujnika od koronki powinna zawierać się w granicy 0.3-1.1mm. Może tam się coś przestawiło. Trzeba sprawdzić.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
kontrolka nie powinna sie zapalac w GF – zapala sie kiedy cos jest z ABS nie tak – bierzesz tez pod uwage roznice masy miedzu focusem a 626 oraz na jakich oponach auta stoja – w gf ABS jest generalnie bardzo czuły
i pytanie czy tył ci hamuje czy tylko przód i to co w focusie jest wynikiem hamowania 4 kół u ciebie uzyskujesz hamowaniem przodem ale przy znacznie mocniej wcisnietym hamulcu czyli przy granicy blokowania tarcz przednich – zaciski w gf tylne lubia sie zapiekać i nie pracuja wtedy zbyt dobrze
i pytanie czy tył ci hamuje czy tylko przód i to co w focusie jest wynikiem hamowania 4 kół u ciebie uzyskujesz hamowaniem przodem ale przy znacznie mocniej wcisnietym hamulcu czyli przy granicy blokowania tarcz przednich – zaciski w gf tylne lubia sie zapiekać i nie pracuja wtedy zbyt dobrze
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):kontrolka nie powinna sie zapalac w GF – zapala sie kiedy cos jest z ABS nie tak – bierzesz tez pod uwage roznice masy miedzu focusem a 626 oraz na jakich oponach auta stoja – w gf ABS jest generalnie bardzo czuły
i pytanie czy tył ci hamuje czy tylko przód i to co w focusie jest wynikiem hamowania 4 kół u ciebie uzyskujesz hamowaniem przodem ale przy znacznie mocniej wcisnietym hamulcu czyli przy granicy blokowania tarcz przednich – zaciski w gf tylne lubia sie zapiekać i nie pracuja wtedy zbyt dobrze
tloczek, w przednim kole byl zablokowany (dziura w uszczelce i korozja), powodowalo to blokowanie lewego kola, i szybsze wlaczanie sie ABSu
- Od: 28 lut 2012, 17:00
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626, GW, 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6