Jakiś trzask przy ruszaniu i hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukkasz11 » 21 lut 2012, 21:13

Witam,
Mam taki problem. Coś mi trzeszczy w lewym przednim kole. Słychać to najbardziej przy momencie ruszania i gdy rozpędzony puszcze gaz i tylko lekko wcisnę hamulec słuchać jakiś trzask. Odrazu napisze że nie słuchać terkotania tylko pojedyncze trzaski. Słychać to także jak powoli jadę i w jakąś dziurę wjadę.
Jakies poł roku temu wymieniłem całe wahacze, łączniki stabilizatorów i tarcze i klocki. Na przeglądzie zawieszenia nic nie wiedzą i mówią ze wszystko w porządku, tak samo w serwisie mazdy. Amortyzatory tez ponoć wporzadku mają po 80% sprawnosci. Denerwuje mnie ten trzask. Proszę o pomoć Z góry dziękuję.
Mowa o Mazdzie 626 GF 2.0 136KM 98r Hatchback
Poznasz głupiego po czynach jego.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 22:00
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 GF 98r,2,0,136KM LPG

Postprzez tadziomaru1 » 21 lut 2012, 21:32

Najprawdopodobniej sworzeń wachacza, lub tuleja. Wymieniane pół roku temu – nic nie szkodzi. Zakładam, że nie były to oryginały, tylko zamienniki podłej jakości.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lukkasz11 » 22 lut 2012, 00:27

Tak był to dość tani zamiennik i istnieje prawdopodobieństwo ze już sie zużyło lecz czy aby na szarpakach w stacji diagnostycznej nie powinno być to wykryte? A byłem dwa razy, raz na sprawdzeniu tylko dla mnie stanu własnie zawieszenia za 20zł i raz na przeglądzie właściwym. Dodam że przy wysiadaniu z auta gdy auto jest odciążane to tez czasem pojawia sie ten zgrzyt, to trzeszczenie.
Poznasz głupiego po czynach jego.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 22:00
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 GF 98r,2,0,136KM LPG

Postprzez Marko91 » 22 lut 2012, 00:45

W Madzi 626 GE co prawda ale miałem identyczne objawy.. Jak się okazało spręzyny(drucik/blaszka jak kto woli) byly żle zamontowane przy wymianie klocków. Kupiłem zestaw montażowy klocków TRW za 45 zł posmarowałem te elementy przy zakładaniu i przeszło :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lukkasz11 » 22 lut 2012, 00:56

No może to być wina jakiegoś złego smarowania tylko, bo jezeli na przeglądzie nic nie wykrywają to znaczy ze może to byc tylko problem akustyczny związany właśnie ze smarowaniem a nie mechaniczny. Dodam że na jesień zaczęło sie to trzeszczenie, stuk, i przestało na jakies 2 miesiące zimowe i teraz od jakis 2 tygoni znów sie pojawiło. Dodam także że przy maksymalnym skręceniu kół i ruszaniu nic sie nie dzieje tzn nie ma stukotania wiec myslę ze przeguby zewnetrzne są w porzadku. A może przeguby zewnętrzne? Maja one jakis wpływ na utrudnienie w bezsiłowym przerzucaniu biegów gałką zmiany biegów? Bo coraz cieżej wchodzi mi jedynka i inne biegi.
Poznasz głupiego po czynach jego.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 22:00
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 GF 98r,2,0,136KM LPG

Postprzez Marko91 » 22 lut 2012, 01:02

W moim przypadku było róznie.. raz ustało, raz się zaczynało, najgorzej było pewnego zimowego dnia, snieg, mróz.. i mimo tej usterki hamulce działały normalnie tylko taki trzask,chrobotanie było słychać i wtedy padło na to że źle klocki były zamontowane,(brak elementów montażowych) kupiłem to mechanik za 50 zł mi to założył nasmarował i przeszło.. gdyby nie mróz to można by było samemu się bawić.. co do biegów to może olej by się przydało zmienic??.. :)


zapomniałem dodać że podczas tego chrobotania,trzaskania przechodziłem przegląd i wszystko grało według diagnosty. <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lukkasz11 » 23 lut 2012, 13:14

Problem załatwiony:)
Koszt naprawy to 20 zł. Tyle właśnie kosztowało w stacji diagnostycznej sprawdzenie podwozia. Sam Wlazłem do kanalu i koło lewego przedniego koła szukałem stuków no i co sie okazało? Ze minimalnie poluzowana byla srubka mocująca tuleje wzdłużną wahacza. Diagnosta zrobieł poł obrotu kluczem dociągając ją i jest juz cicho i komfortowo w aucie:) Nic tylko sie cieszyć. Tuleja ta umiejscowiona jest wzdłuż auta wiec akurat przy ruszaniu i hamowaniu było ją słychać.
Dziękuję za pomoc.
Poznasz głupiego po czynach jego.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 22:00
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 GF 98r,2,0,136KM LPG

Postprzez umcyk » 24 lut 2012, 09:33

lukkasz11 napisał(a):Problem załatwiony:)
Koszt naprawy to 20 zł. Tyle właśnie kosztowało w stacji diagnostycznej sprawdzenie podwozia. Sam Wlazłem do kanalu i koło lewego przedniego koła szukałem stuków no i co sie okazało? Ze minimalnie poluzowana byla srubka mocująca tuleje wzdłużną wahacza. Diagnosta zrobieł poł obrotu kluczem dociągając ją i jest juz cicho i komfortowo w aucie:) Nic tylko sie cieszyć. Tuleja ta umiejscowiona jest wzdłuż auta wiec akurat przy ruszaniu i hamowaniu było ją słychać.
Dziękuję za pomoc.

fajnie ze problem zalatwiony i dobrze ze nas o tym poinformowales, gdyz nie raz ktos szuka rozwiazania problemow, a kiedy znajdzie rozwiazanie "zapomina" mu sie napisac
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6