Wymiana sworznia wahacza przedniego.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotr Raczkowski » 1 lip 2011, 09:19

malkolm napisał(a):nie wolno migomatem spawać sworznia bo przegrzeje się smar a możliwe że i plastiki w środku,

na pewno nie jeśli mówimy o spawaniu punktowym 3-4 punkty ( można dla pewności zaraz schłodzić )
tak zrobiłem u siebie ale sworzeń to trzeba było prasą wciskać
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rumunn95 » 1 lip 2011, 09:25

<spoko>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Dominator » 19 lip 2011, 10:42

To i ja wtmieniłem sworzen, mlotek i heja do roboty.. założylem TRW i leży jak ulał, bez zbednych luzów:) było trochę męczarni ale chyba warto :) przy okazji nowy łącznik który musiałem wymienić, a i tak pewnie bym musiał bo starego nie szlo odkręcić..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez coco-jumbo » 8 sie 2011, 14:33

Witam
Mam taki problem, wykręciłem wahacz, pojechałem do mechanika na wymianę sworznia, teraz jestem w trakcie zakładania wahacza z powrotem do madzi, jednak ne mogę nabić tego bolca od sworznia tak jak był kiedyś, tzn nie wiem jak się nazywa ta część przy kole co się tam bolec sworznia nabija i potem tam śruba nachodzi. Codzi o to że ten stary sworzeń wystawał do góry około jednego cm a ja teraz nabijam i jest równo z górną powierzchnią tej części przy kole ale nie wystaje i dalej nie mogę.
Dodam też że porównywałem nowy sworzeń ze starym i są takie same na długość, sprawdzałem też na drugim wahaczu i tam też ten bolec sworznia wystaje do góry około 1cm. Próbowałem różnych sposobów podpierałem wahacz opuszczałem auto nabijam młotkiem ale nie chce dalej wskoczyć
Dajcie jakąś szybką poradę jak to najlepiej porządnie nabić i czy to musi być aż tak mocno nabite? może bym tak zostawił? Pozdrawiam

Mazda 626 1,8 benz. 2000r
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 03:06
Posty: 6

Postprzez VeryCoolMan » 8 sie 2011, 16:46

coco-jumbo nie wiem jakim cudem stary sworzeń wystawał Ci ze zwrotnicy "bo tak to się nazywa" może odkręciłeś śrube i wpadł głębiej a nie pamiętasz jak było przed odkręceniem? ma być równo jak zauważyłeś zapewne na trzpieniu sworznia masz takie zwężenie na śrube w związku z tym inaczej jak "równo" go nie zamontujesz bo nie włożysz później śruby..
Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić z drugiej strony jak masz :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez coco-jumbo » 8 sie 2011, 17:32

Tak sprawdzałem i chodzi o to że z drugiej strony wystaje u góry tej zwrotnicy i z tej strony też tak było zanim zacząłem cokolwiek wykręcać, a jeśli chodzi o to zagłębienie w trzpieniu to w sumie ono jest dość szerokie i jak by jeszcze dalej wbić ten sworzeń do zwrotnicy to śrubę jeszcze bym włożył.
Teraz trzpień sworznia jest u góry na równo ze zwrotnicą jestem pewien że był wyżaj ale czy tak mogę jeżdzić? czy to będzie miało jakiś ujemny wpływ na geometrię?
I druga sprawa stabilizator ( to coś długie co się drążek przykręca do tego) widzę że się rusza i stuka tam dalej widzę że jest na gumie i tam ma luzy może ktoś wyjaśni jak się dobrać do tej gumy żeby wymienić?
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 03:06
Posty: 6

Postprzez Dominator » 8 sie 2011, 17:59

Co do sworznia to, ze teraz nie wystaje jak przedtem o niczym nie świadczy. Budowa sworznia tego ktory byl przedtem i tego ktory jest teraz moze sie różnic i temu tak jest. Ja niedawno wymieniałem sworzen i jest tak jak teraz u Ciebie z tego co kojarze. Jak chcesz sprawdzic koniecznie czy jest dobrze zamocowane to wykręc śrube ta ktora wchodzi w trzpien sworznia i przez te dziurę po śrubie-w zwrotnicy sprawdź jak układa sie ten trzpien sworznia, zobaczysz i czy śruba trafia w to zagłębienie. Potwierdzam wypowiedź verycoolmana ze jesli by byl sworzen zle zamontowany to śruba nie wejdzie,a jesli by dziwnym trafem weszła to nie skręcił bys jej odpowiednio w zwrotnicy i bylo by to widoczne gołym okiem. Co do tego stabilizatora to chyba troche zabawy z tym jest, ktos wspominał na forum..słyszałem cos o zdejmowaniu sanek, ale nie nie potwierdze tego ze tak jest naprawdę bo nie wiem, i tez zapewne mnie to czeka bo sworzen i łącznik wymienione a dalej jest głuche pukanie.. Poszukaj na forum.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez coco-jumbo » 8 sie 2011, 18:17

dzięki za podpowiedzi jeśli chodzi o ten trzpień to patrząc przez dziurę w zwrotnicy to jest ok i śrubę też wkładam bez problemu a więc zostawię tak jak jest
Jeśli chodzi o stabilizator i gumę to właśnie dobieram się do śrub od gumy i widzę że powinienem je wykręcić pytanie tylko czy potem wyciągnę to przez te zakręty bez zdejmowania sanek. Wykręcam i mam nadzieję że z drugiej strony guma jest dobra bo tam jeszcze nie sprawdzałem

EDIT: Wyciągnięcie gumy stabilizatora nie zajęło dużo czasu, wystarczy odkręcić drążek oraz dwie śruby trzymające obejmę gumy kluczem 14. W tym miejscu nie da się jednak wycjągnąć obejmy dlatego wystarczy lekko podważyć samą obejmę do góry, żeby potem guma się lżej przesuwała i następnie całość gumę wraz z obejmą przesuwamy jakieś 10cm w stronę środka auta tam już jest więcej miejsca więc można to na spokojnie wyciągnąć. Jutro lecę po gumę i mam nadzieję że już stuków nie będzie ;) Jeszcze nie sprawdzałem gumy z drugiej strony jednak tutaj problemu nie było i nie trzeba sanek zdejmować
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 03:06
Posty: 6

Postprzez Dominator » 8 sie 2011, 21:05

i taka odpowiedz co do demontazu mnie cieszy, bo pewnie bede musiał też zmienić.. daj znac jak wymienisz..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez coco-jumbo » 10 sie 2011, 20:01

A więc tak dzisiaj otrzymałem nowe gumy do stabilizatora i jedną już założyłem :)
Dziś już mi pogoda przeszkodziła w założeniu drugiej, jednak zauważyłem pewną dziwną rzecz. Chodzi o drążek stabilizatora, z lewej strony wykręcałem kluczem 17 a tutaj mam na klucz 14, jeszcze ich nie porównywałem ale ten możliwe że jest mniejszy tak mi się wydaje. Do tego ktoś tu chyba przekombinował bo do góry i na dole drążka są po dwie nakrętki 14. Podejrzewam że ktoś tak zrobił żeby mu się lepiej wykręcało lub wkręcało. Jedna nakrętka jest między drążkiem stabilizatora a stabilizatorem(nakręcona na full aż do gómy) a druga na zewnątrz standartowo nakręcona.
I mam takie pytanie do znawców tematyki:
1. Który drążek jest oryginalny? Ten na klucz 14 czy na 17? ( ważne bo muszę minimum jeden wymienić)
2. Czy jest dozwolone takie coś, że się stosuje dwie nakrętki? Czy przypadkiem to też mi stuków nie powoduje?
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 03:06
Posty: 6

Postprzez hermol » 24 sie 2011, 13:04

Oryginał jest na 14, ale zamienniki różnie w – w zasadzie nie ma znaczenia tylko nakrętka ma większy rozmiar od strony klucza, średnica gwintu musi być taka sama, nie wiem czemu dał 2 nakrętki – pewnie w celu łatwego odkręcenia łącznika jak zakorodują gwinty i nakrętki, łącznik od drugiej strony ma wejście na imbus żeby śrubę zblokować w celu odkręcenia nakrętki, ale po kilku latach czasem jedyne rozwiązanie to rozcięcie, bo od grzania uszkodzi się plastikowa kulka w łączniku ....
Z przody łączniki są lewy prawy, z tyłu są takie same.
Co do gum stabilizatora z opisywanych problemów na wielu forach samochodowych godne uwagi jedynie są oryginały.
Co do łączników drążków różne opinie, nie polecam najtańszych zamienników chińskich. Natomiast najlepsze markowe zamienniki i tak nie wytrzymają tyle co oryginały sprzed kilkunastu lat :), ale na pewno warto dołożyć trochę, aniżeli kupić JC, Kamoki, SP i inne najtańsze chinole ....

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez malkolm » 24 sie 2011, 22:24

hermol napisał(a):Co do gum stabilizatora z opisywanych problemów na wielu forach samochodowych godne uwagi jedynie są oryginały.

kupiłem polskie z tedgumu i trzymają się z tyłu już 2 lata, 40 tys km, to i tak dużo, poprzednie dobrane z opla po 20 już były do wyrzucenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez nowik » 11 maja 2012, 22:55

Witam wszystkich.

Niektórzy z was montowali w swoich mazdach sworzeń CTR. Czy posiada on logo lub inne oznaczenia na kapslu, gumie, obudowie. Ja dostałem w markowym opakowaniu, w jednym pudełku 2 szt. Na częściach kompletnie żadnych oznaczeń, kapsel czarny.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czy tak może wyglądać sworzeń CTR do mazdy 626 GE? Nie wiem czy mam je montować czy zwrócić.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 21:13
Posty: 7
Skąd: Mońki
Auto: 323F BG 1.6 16V 88KM '92R.
626 GE 1.8 105KM '94R. HB

Postprzez fenkszu » 14 maja 2012, 20:55

Dziś wymieniałem sworznie na nowe CTR i z pewnością tak nie wyglądały, no pudełko się zgadza ;)
Od dołu jest opis: CTR oraz coś jeszcze.
Kupowałem w CarSpeed.
fenkszu
 

Postprzez Dawid_J-bie » 16 maja 2012, 10:05

Dokładnie, na "kapslu" od spodu napis CTR
Nie miałem takich niebieskich zaślepek.
Ja bez pudełka dostałem.
Na foli były numery katalogowe.
E:
Ale wyglądał wizualnie tak samo jak twój, więc się nie przejmuj.
Montuj, będzie jeździć :)
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 17:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez Baku86 » 16 maja 2012, 11:23

fenkszu napisał(a):Dziś wymieniałem sworznie na nowe CTR i z pewnością tak nie wyglądały, no pudełko się zgadza ;)
Od dołu jest opis: CTR oraz coś jeszcze.
Kupowałem w CarSpeed.

a jak z montażem tych sworzni?? tylko wprasowac i bez spawania sie trzyma?? <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Dawid_J-bie » 16 maja 2012, 12:12

Ja musiałem heftować w kilku punktach.
Weź heftnij bo jak wciśniesz tylko, pojedziesz na geometrie i ci wyjdzie lekko?
Wtedy dopiero poheftujesz i pewnie znowu na geo. trzeba będzie jechać.
Jeżeli nie pospawasz to trzymać się będzie na śrubie zabezpieczającej. Na bank ci nie wypadnie, ale wyjdzie trochę z tego gniazda. :)
Zbieżność ustawia się tylko na drążkach, ale położenie sworznia tez wpływa na ustawienie.
Ja wprasowałem i nie pospawałem. Prawy wyszedł i kierownice mi skręciło o kilkadziesiąt stopni. Musiałem jeszcze raz wprasować i heftnąć.
Tak z mojego doświadczenia to było.
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 17:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez Baku86 » 16 maja 2012, 12:18

Dawid_J-bie napisał(a):Ja musiałem heftować w kilku punktach.
Weź heftnij bo jak wciśniesz tylko, pojedziesz na geometrie i ci wyjdzie lekko?
Wtedy dopiero poheftujesz i pewnie znowu na geo. trzeba będzie jechać.
Jeżeli nie pospawasz to trzymać się będzie na śrubie zabezpieczającej. Na bank ci nie wypadnie, ale wyjdzie trochę z tego gniazda. :)
Zbieżność ustawia się tylko na drążkach, ale położenie sworznia tez wpływa na ustawienie.
Ja wprasowałem i nie pospawałem. Prawy wyszedł i kierownice mi skręciło o kilkadziesiąt stopni. Musiałem jeszcze raz wprasować i heftnąć.
Tak z mojego doświadczenia to było.

no wlasnie nie mam spawarki i jedni nie karza spawac bo nie wolno inni mowia ze mozna hm... sa tez sworznie 555 z zabezpieczeniem, zakladal ktos taki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Riki » 17 maja 2012, 22:03

Najciaśniejsze są CTR, polecam.
okolice 40PLN/szt...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Dominator » 17 maja 2012, 22:10

Riki napisał(a):Najciaśniejsze są CTR

Wypowiadali się tutaj,ze ponoć trw..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6