Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pioczel » 6 gru 2010, 08:21

, tylny lewy czujnik i tylna lewa koronka''


w moim przypadku to oczyściłem gniazdo, czujnik ale dalej był bład koronki ..minimalnie dałem czubek czujnika bliżej koroni i jak ręką odjął.....ściągałem tarcze
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez radoo » 26 gru 2010, 22:34

flinio napisał(a):54 – motor relay – open or short. Czyli przekaźnik. najprawdopodobniej może być cewka uwalona.


Pilnie potrzeba pomocy :) Warunki drogowe są jakie są i pewnego dnia jadąc do pracy i wcale nie mocniej hamując normalnie na lekkim śniegu załączył się system ABS i w pewnym momencie odpuścił a ja w ślizgu bez sterowności.. od tego czasu po uruchomieniu silnika świeci mi się kontrolka ABS i TCS oraz napis TCS i oczywiście powyższe systemy nie działają :(

Czasem jest tak, że po uruchomieniu auta jest tak, że kontrolki się nie zaświecą ale kiedy tylko przemielę trochę śniegu kołami (i o dziwo przez chwilę zadziała TCS) to zaraz wywala mi te same kontrolki, czyli ABS, TCS i napis TCS.

Przy próbie podłączenia do komputerów (2óch różnych diagnostów) zawsze wyskakuje błąd komunikacji, ale przy ostatnim zauważyłem, że kontrolka ABS zaczęła mrugać, a więc zliczywszy mrugnięcia wyszły mi błędy 53 i 54 czyli jak koledzy wyżej piszą błąd przekaźnika pompy /silnika.

Macie może na to jakieś rozwiązanie?
Gdzie pod maską można znaleźć ten przekaźnik od błędów 53 i 54?
Wystarczy wymienić przekaźniki, czy coś innego?
Jakieś pomysły? Pomocy...
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez radoo » 29 gru 2010, 00:08

hej....? Naprawdę nikt i nic? toć pomóżcie...
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez flinio » 30 gru 2010, 22:17

Witam! Ten przekaźnik jest w pompie ABS, nie wiem czy da się ją rozebrać, dostać do elektroniki i wymienić uszkodzony element... Chyba lepiej wymienić całość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez pioterbezkitu » 14 sty 2011, 23:22

Panowie, podepnę się pod temat, któregoś dnia była mocna odwilż – wszystko topniało, w nocy zaś łapnął mocny mróz i po tej właśnie nocy po odpaleniu silnika świeciła mi się kontrolka ABS. Trochę pojeździłem, nagrzałem autko – kontrolka zgasła. Potem znów się zapaliła, i tak to właśnie losowo raz gasła raz się zapalała.

Postanowiłem przekopać forum, pół dnia czytałem różne posty, z nich wyciągnąłem prosty wniosek – wymigać błędy. Zrobiłem zworkę a na tablicy zaczęły się wyświetlać błędy: 11, 12, 13, 14, 51, 61, 63. Może ktoś napisać dlaczego nawywalało mi tyle błędów?

Błędy te wykasowałem i zadowolony jeździłem dwa dni ze sprawnym ABS-em, niestety po dwóch dniach odpalam auto i jadę kawałek a kontrolka ABS znów się zapala. <dupa>

Po powrocie do domu znów robię zworkę – wywala błąd 14. Lewy tylny czujnik.

Panowie teraz mam pytanie, czy czujnik ulegając awarii może raz działać raz nie? Czy może to tylko przewód? Dlaczego na początku nawyrzucało mi tyle błędów? Oraz czy może to być koronka? Sterownik, do którego dostała się woda?

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Radex » 15 sty 2011, 02:43

padający czujnik właśnie tak działa/raz nie aż w końcu zdycha :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez pioterbezkitu » 15 sty 2011, 08:13

Może mi ktoś podpowiedzieć czy z 323F BA lub BJ ten czujnik będzie pasował do mojego modelu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Radex » 15 sty 2011, 16:46

pioterbezkitu napisał(a):Może mi ktoś podpowiedzieć czy z 323F BA lub BJ ten czujnik będzie pasował do mojego modelu?
do 626 GFponoć pasują, tylko zaczepy są troche inne..
ja wolalem kupic taki jak nalezy zeby uniknac kombinacji, koszt 150zł

jestes w dziale 626 wiec nie rob burdelu kolego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez pioterbezkitu » 15 sty 2011, 17:53

Radex napisał(a):
pioterbezkitu napisał(a):Może mi ktoś podpowiedzieć czy z 323F BA lub BJ ten czujnik będzie pasował do mojego modelu?
do 626 GFponoć pasują, tylko zaczepy są troche inne..
ja wolalem kupic taki jak nalezy zeby uniknac kombinacji, koszt 150zł

jestes w dziale 626 wiec nie rob burdelu kolego


Lol z tym burdlem to pojechales :D podlaczylem sie pod watek ABS, bo jak bym stworzył nowy watek w dziale 323 BA to ktos inny by napisal, ze jest masa takich watkow i zebym nie robil burdlu. Tak czy siak dzięki za odpowiedź, znikam z Waszego wątku prywatnego papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez stahoo2006 » 30 sty 2011, 00:11

Witam. Mnie też złapał problem z ABS/TCS tzn świecą się kontrolki wszystkie, byłem u elektromechanika sprawdzić co się dzieje, komputer wskazał, że są otwarte dwa zawory w pompie od tylnych czujników. Pomyślałem sobie ok wymienie pompę. Niestety po wymianie na nową dalej swiecą się kontrolki. pytanie do was znawcy abs/tcs czy po wymianie pompy muszę podpiąć się pod komputer i zresetować błędy? moje autko to mazda 626 GW 1998r 2.0 16V DOHC
stahoo2006
 

Postprzez tadziomaru1 » 30 sty 2011, 15:09

Odłącz akumulator i zresetuj kompa. Powinno pomóc. Setny raz zaznaczam, że zdejmujemy klemę minusową <spoko> .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez boysss » 2 mar 2011, 13:51

Mazda 626 benztna 2001 livt paliły sie kontrolki od trakcji abs reczny- komp u mechanika wskazał uszkodzony czujnik prawy tył- czujnik został wymnienion na lewy tył ( akurat taki miałem ,mechanik stwierdził ze to nie ma znaczenia czy ley czy prawy wazne ze tył) skasował błedy wszystko zgasło ale po przejechaniu 200 m zapalił sie kontrolki trakcji i abs -ponowne podłączenie do kompa pokazuje błąd przekaznik pompy co moze byc przyczyna? i gdzie tego przekaznika szukac? DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ I POZDRAWIAM.
boysss
 

Postprzez boysss » 2 mar 2011, 14:57

SORY POKRECIŁEM powinno byc błąd SILNIKA POMPY/PRZEKAZNIK SILNIKA.
boysss
 

Postprzez rumunn95 » 5 mar 2011, 15:27

uzyj opcji edytuj posta nie pisz posta pod postem
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez radoo » 18 cze 2011, 23:05

boysss napisał(a):SORY POKRECIŁEM powinno byc błąd SILNIKA POMPY/PRZEKAZNIK SILNIKA.


poradziłeś sobie jakoś? mam to samo i planowałem kupić nowy sterownik ABS ;/
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez flinio » 19 cze 2011, 10:34

Może najpierw lepiej jest rozebrać moduł i dostać się do elektroniki i popoprawiać luty, bo przez wtyczkę do modułu dostaje się tam wilgoć i woda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez radoo » 19 cze 2011, 14:19

A jak i ktoredy najlepiej jest sie tam dobrac? Gdzie to – modul – wogole jest?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez flinio » 23 cze 2011, 14:37

Niestety u mnie próba regeneracji sterownika ABS nie powiodła się, myślałem ze to wina styków, ale po przeczyszczeniu i przelutowaniu elementów nadal świeci się kontrolka TCS, a po ruszeniu z miejsca zapala się ABS, ze sterownikiem nie da się połączyć w celu odczytania błędów. Jakby co to wrzucam zdjęcia sterownika ABS od środka, może komuś się przyda:)
http://chomikuj.pl/flinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez tadziomaru1 » 24 cze 2011, 17:34

flinio, Ty czasami nie byłeś u mnie pod Radomiem po ten ABS? Dawałem Ci namiar na części w Drożankach za Gozdem, jeśli to Ty. Nie mieli tam?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez flinio » 25 cze 2011, 00:40

Nie to nie ja. A możesz podać jakiś numer do tego kolesia z częściami albo coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6