Problemy z modułem ABS
, tylny lewy czujnik i tylna lewa koronka''
w moim przypadku to oczyściłem gniazdo, czujnik ale dalej był bład koronki ..minimalnie dałem czubek czujnika bliżej koroni i jak ręką odjął.....ściągałem tarcze
w moim przypadku to oczyściłem gniazdo, czujnik ale dalej był bład koronki ..minimalnie dałem czubek czujnika bliżej koroni i jak ręką odjął.....ściągałem tarcze
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
flinio napisał(a):54 – motor relay – open or short. Czyli przekaźnik. najprawdopodobniej może być cewka uwalona.
Pilnie potrzeba pomocy
Czasem jest tak, że po uruchomieniu auta jest tak, że kontrolki się nie zaświecą ale kiedy tylko przemielę trochę śniegu kołami (i o dziwo przez chwilę zadziała TCS) to zaraz wywala mi te same kontrolki, czyli ABS, TCS i napis TCS.
Przy próbie podłączenia do komputerów (2óch różnych diagnostów) zawsze wyskakuje błąd komunikacji, ale przy ostatnim zauważyłem, że kontrolka ABS zaczęła mrugać, a więc zliczywszy mrugnięcia wyszły mi błędy 53 i 54 czyli jak koledzy wyżej piszą błąd przekaźnika pompy /silnika.
Macie może na to jakieś rozwiązanie?
Gdzie pod maską można znaleźć ten przekaźnik od błędów 53 i 54?
Wystarczy wymienić przekaźniki, czy coś innego?
Jakieś pomysły? Pomocy...
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
Panowie, podepnę się pod temat, któregoś dnia była mocna odwilż – wszystko topniało, w nocy zaś łapnął mocny mróz i po tej właśnie nocy po odpaleniu silnika świeciła mi się kontrolka ABS. Trochę pojeździłem, nagrzałem autko – kontrolka zgasła. Potem znów się zapaliła, i tak to właśnie losowo raz gasła raz się zapalała.
Postanowiłem przekopać forum, pół dnia czytałem różne posty, z nich wyciągnąłem prosty wniosek – wymigać błędy. Zrobiłem zworkę a na tablicy zaczęły się wyświetlać błędy: 11, 12, 13, 14, 51, 61, 63. Może ktoś napisać dlaczego nawywalało mi tyle błędów?
Błędy te wykasowałem i zadowolony jeździłem dwa dni ze sprawnym ABS-em, niestety po dwóch dniach odpalam auto i jadę kawałek a kontrolka ABS znów się zapala.
Po powrocie do domu znów robię zworkę – wywala błąd 14. Lewy tylny czujnik.
Panowie teraz mam pytanie, czy czujnik ulegając awarii może raz działać raz nie? Czy może to tylko przewód? Dlaczego na początku nawyrzucało mi tyle błędów? Oraz czy może to być koronka? Sterownik, do którego dostała się woda?
Pozdrawiam
Postanowiłem przekopać forum, pół dnia czytałem różne posty, z nich wyciągnąłem prosty wniosek – wymigać błędy. Zrobiłem zworkę a na tablicy zaczęły się wyświetlać błędy: 11, 12, 13, 14, 51, 61, 63. Może ktoś napisać dlaczego nawywalało mi tyle błędów?
Błędy te wykasowałem i zadowolony jeździłem dwa dni ze sprawnym ABS-em, niestety po dwóch dniach odpalam auto i jadę kawałek a kontrolka ABS znów się zapala.

Po powrocie do domu znów robię zworkę – wywala błąd 14. Lewy tylny czujnik.
Panowie teraz mam pytanie, czy czujnik ulegając awarii może raz działać raz nie? Czy może to tylko przewód? Dlaczego na początku nawyrzucało mi tyle błędów? Oraz czy może to być koronka? Sterownik, do którego dostała się woda?
Pozdrawiam

Może mi ktoś podpowiedzieć czy z 323F BA lub BJ ten czujnik będzie pasował do mojego modelu?

do 626 GFponoć pasują, tylko zaczepy są troche inne..pioterbezkitu napisał(a):Może mi ktoś podpowiedzieć czy z 323F BA lub BJ ten czujnik będzie pasował do mojego modelu?
ja wolalem kupic taki jak nalezy zeby uniknac kombinacji, koszt 150zł
jestes w dziale 626 wiec nie rob burdelu kolego
Radex napisał(a):do 626 GFponoć pasują, tylko zaczepy są troche inne..pioterbezkitu napisał(a):Może mi ktoś podpowiedzieć czy z 323F BA lub BJ ten czujnik będzie pasował do mojego modelu?
ja wolalem kupic taki jak nalezy zeby uniknac kombinacji, koszt 150zł
jestes w dziale 626 wiec nie rob burdelu kolego
Lol z tym burdlem to pojechales

Witam. Mnie też złapał problem z ABS/TCS tzn świecą się kontrolki wszystkie, byłem u elektromechanika sprawdzić co się dzieje, komputer wskazał, że są otwarte dwa zawory w pompie od tylnych czujników. Pomyślałem sobie ok wymienie pompę. Niestety po wymianie na nową dalej swiecą się kontrolki. pytanie do was znawcy abs/tcs czy po wymianie pompy muszę podpiąć się pod komputer i zresetować błędy? moje autko to mazda 626 GW 1998r 2.0 16V DOHC
-
stahoo2006
Odłącz akumulator i zresetuj kompa. Powinno pomóc. Setny raz zaznaczam, że zdejmujemy klemę minusową
.

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Mazda 626 benztna 2001 livt paliły sie kontrolki od trakcji abs reczny- komp u mechanika wskazał uszkodzony czujnik prawy tył- czujnik został wymnienion na lewy tył ( akurat taki miałem ,mechanik stwierdził ze to nie ma znaczenia czy ley czy prawy wazne ze tył) skasował błedy wszystko zgasło ale po przejechaniu 200 m zapalił sie kontrolki trakcji i abs -ponowne podłączenie do kompa pokazuje błąd przekaznik pompy co moze byc przyczyna? i gdzie tego przekaznika szukac? DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ I POZDRAWIAM.
-
boysss
boysss napisał(a):SORY POKRECIŁEM powinno byc błąd SILNIKA POMPY/PRZEKAZNIK SILNIKA.
poradziłeś sobie jakoś? mam to samo i planowałem kupić nowy sterownik ABS ;/
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
Niestety u mnie próba regeneracji sterownika ABS nie powiodła się, myślałem ze to wina styków, ale po przeczyszczeniu i przelutowaniu elementów nadal świeci się kontrolka TCS, a po ruszeniu z miejsca zapala się ABS, ze sterownikiem nie da się połączyć w celu odczytania błędów. Jakby co to wrzucam zdjęcia sterownika ABS od środka, może komuś się przyda:)
http://chomikuj.pl/flinio
http://chomikuj.pl/flinio
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
flinio, Ty czasami nie byłeś u mnie pod Radomiem po ten ABS? Dawałem Ci namiar na części w Drożankach za Gozdem, jeśli to Ty. Nie mieli tam?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6