http://picasaweb.google.com/afulka/WymianaKlockowHamulcowych2010Mazda626GF18HatchbackZ1997R#.
Widok z boku
1. Tarcza hamulcowa
2. Obudowa zaciskacza przesuwnego.
![Obrazek](http://img576.imageshack.us/img576/6794/fot01.jpg)
Widok z przodu
1. Obudowa zaciskacza przesuwnego.
2. Plastikowa osłona śruby sześciokątnej.
![Obrazek](http://img600.imageshack.us/img600/4439/fot02.jpg)
1. Kluczem sześciokątnym nr 8 (imbus) odkręcamy śrubę mocującą obudowę zaciskacza przesuwnego.
![Obrazek](http://img137.imageshack.us/img137/7051/fot03.jpg)
W celu odkręcenia upartej śruby można wykorzystać ciężar samochodu. Pod umieszczony mniej więcej poziomo do podłoża klucz imbusowy podkładamy np. kostkę polbrukową i opuszczamy samochód.
1. Kostka polbrukowa jako podpórka pod imbus.
![Obrazek](http://img230.imageshack.us/img230/6269/fot04.jpg)
Podczas opuszczania samochodu klucz odkręca śrubę.
UWAGA! W ten sposób można odkręcić śrubę sześciokątną tylko przy lewym kole! W przypadku koła prawego przy użyciu powyższego sposobu śruba jest dokręcana (co zresztą też może pomóc, żeby ją "ruszyć").
![Obrazek](http://img31.imageshack.us/img31/2582/fot05.jpg)
1. Śruba sześciokątna pod koniec odkręcania.
![Obrazek](http://img168.imageshack.us/img168/3940/fot06.jpg)
Po odkręceniu i wyjęciu śruby sześciokątnej podnosimy obudowę zaciskacza.
1. Zewnętrzny klocek hamulcowy.
2. Sprężyna rozpierająca.
3. Wewnętrzny klocek hamulcowy.
4. Obudowa zaciskacza jest otwierana do góry.
![Obrazek](http://img832.imageshack.us/img832/5643/fot07.jpg)
1. Otwarta obudowa zaciskacza.
2. Tłok w zaciskaczu.
3. Tarcza hamulcowa (widoczne są otwory przetłaczające powietrze w celu chłodzenia tarczy).
4. Sprężyny rozpierające.
5. Wewnętrzny klocek hamulcowy.
![Obrazek](http://img253.imageshack.us/img253/3071/fot08.jpg)
1. Śrubokręt wciskamy pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy w celu zdjęcia klocka.
Zdejmujemy sprężyny rozpierające.
![Obrazek](http://img203.imageshack.us/img203/4195/fot09.jpg)
1. To samo robimy z klockiem hamulcowym wewnętrznym.
Zdjęte sprężyny rozpierające odkładamy tak, aby ich nie zgubić. Należy bowiem pamiętać, że kupując nowe klocki w miejscu innym niż Autoryzowany Serwis Obsługi dostaniemy klocki bez dodatkowego wyposażenia.
![Obrazek](http://img834.imageshack.us/img834/9498/fot10z.jpg)
Zużyte klocki hamulcowe po demontażu.
1. Klocek hamulcowy wewnętrzny (widać okrągły ślad po tłoku).
2. Klocek hamulcowy zewnętrzny.
3. Sprężyny rozpierające.
![Obrazek](http://img233.imageshack.us/img233/1207/fot11.jpg)
1. Prowadnica.
Po demontażu klocków hamulcowych zdejmujemy także prowadnice (górną i dolną). Czyścimy je i lekko smarujemy, aby nowe klocki przesuwały się po nich bez przeszkód.
![Obrazek](http://img72.imageshack.us/img72/2721/fot12.jpg)
1. Po tych zagłębieniach przesuwają się klocki w czasie hamowania.
Dlatego ważne jest ich dokładne oczyszczenie i nasmarowanie.
![Obrazek](http://img217.imageshack.us/img217/4634/fot13.jpg)
1. Zużyta okładzina hamulcowa (min. grubość okładziny bez płyty nośnej wynosi 2 mm).
Okładzina wraz z płytą nośną tworzą klocek hamulcowy.
![Obrazek](http://img830.imageshack.us/img830/4518/fot14.jpg)
1. Wewnętrzna strona tarczy hamulcowej.
2. Otwór po wykręconej śrubie sześciokątnej.
Zanieczyszczoną tarczę hamulcową należy oczyścić (np. drobnym papierem ściernym).
![Obrazek](http://img638.imageshack.us/img638/2393/fot15o.jpg)
Tłok w obudowie zaciskacza:
1. Puste wnętrze tłoka.
2. Krawędź tłoka, która podczas hamowania naciska na wewnętrzny klocek hamulcowy powodując jego dociśnięcie do tarczy hamulcowej i w efekcie zatrzymanie pojazdu.
![Obrazek](http://img411.imageshack.us/img411/2427/fot16.jpg)
Tłok należy wcisnąć, gdyż w miarę zużywania się okładzin hamulcowych coraz bardziej się wysuwa. Bez wciśnięcia tłoka po założeniu nowych klocków nie zamknie się obudowa zaciskacza.
1. Podkładka na tłok (można użyć zużytego klocka hamulcowego).
2. Rączka klucza do kół (służy jako dźwignia).
3. Tłok.
Klucz wkładamy w otwór w obudowie zaciskacza i ciągniemy do siebie, aż tłok zostanie wciśnięty.
![Obrazek](http://img261.imageshack.us/img261/3005/fot17.jpg)
Nowe klocki hamulcowe od strony płyt nośnych (okładziny są pod spodem):
1. Zewnętrzny klocek hamulcowy.
2. Wewnętrzny klocek hamulcowy.
3. Po tym kawałku metalu poznajemy, że mamy do czynienia z klockiem wewnętrznym.
![Obrazek](http://img149.imageshack.us/img149/9196/fot18e.jpg)
Zamontowane nowe klocki hamulcowe.
1. Klocek hamulcowy zewnętrzny.
2. Wciśnięty tłok.
3. Klocek hamulcowy wewnętrzny.
![Obrazek](http://img195.imageshack.us/img195/4549/fot19a.jpg)
1. Jeszcze raz (teraz w zbliżeniu) wciśnięty w obudowę zaciskacza tłok.
![Obrazek](http://img696.imageshack.us/img696/1830/fot20.jpg)
1. Zamknięta obudowa zaciskacza.
2. Widoczny spod obudowy wewnętrzny klocek hamulcowy.
![Obrazek](http://img213.imageshack.us/img213/9747/fot21.jpg)
1. Plastikowa zaślepka zakładana na śrubę sześciokątną po jej solidnym dokręceniu.
![Obrazek](http://img100.imageshack.us/img100/3743/fot22.jpg)