Wahacze – wymiana sworznia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Monsun » 15 lis 2010, 19:47

Witam,
Ostatnio narzekałem na pojawiajace sie stuki w zawieseniu po wstepnej diagnozie pojechalem do warsztatu wymienic sworzen. Przy wymianie sworznia doszla sprawa lacznika stabilizatora bo jak twierdzili mechanicy nie dalo sie odkrecic wiec trzeba bylo ciac. Kwestia w ktorej prosil bym o opinie dotyczy tego co uslyszalem potem mechanik twierdzi, iz moje wahacze sa juz w bardzo zlym stanie i gdy na prasie wciskal nowy sworzen to poczul ze wahacz jest "jak z papieru" w zwiazku z czym niezwlocznie zalecaja mi wymiane calego wahacza. Tak sie zastanawiam czy to mozliwe zeby w 9 letniej mazdzie zezarlo wahacze tak zeby istnialo ryzyko ich pekniecia? Czy to jest po prostu naciaganie mnie na kolejne koszty. Dziekuje za opinie pozdrawiam!
Monsun
 

Postprzez menfis124 » 15 lis 2010, 20:16

Osobiście uważam, że wszystko jest możliwe, ale w tym przypadku jest to chyba mało prawdopodobne. Miesiąc temu wymieniałem sworznie i wszystkie tuleje w dolnych wahaczach i jedyny problem jaki napotkałem to kiepskie frezy w jednym wahaczu co skutkowało nie trzymaniem sworznia(musiałem go lekko przyspawać i wszytko gra)Może mają taki sam problem??A łączniki stabilizatora rzeczywiście ciężko się odkręcają a zwłaszcza od wahacza(bardziej narażone na korozje), ale od stabilizatora powinny pójść, przynajmniej w moim przypadku tak było.Moje auto jest z 2000r
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez Monsun » 15 lis 2010, 20:19

Tak z frezami oczywiscie byl problem i sworzen jest delikatnie przyspawany.
Monsun
 

Postprzez radoo » 20 lis 2010, 12:34

u mnie to samo, --> sworzeń trzeba było przyspawać, łącznik (jeden i drugi) wyciąć i wstawić nowe.. i jak się za 3cim razem okazało, że cały czas stuka to jeszcze tulejka przednia do wymiany :) i cisza jak makiem zasiał...

Koszty:

sworzeń 50 PLN (TRW)
łączniki około 25-30 PLN za sztukę (2 różne bo dwa podejścia były)
tulejka po rabatach 25 PLN

robocizna łącznie 90 PLN
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Riki » 20 lis 2010, 17:45

Tak na przyszłość – najlepsze sworznie ma CTR :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez uplander » 28 lis 2010, 19:30

Mam własnie pytanie co do spawania swożnia do wahacza. Czy to bezpieczne, czy mozna tak robić?
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez VeryCoolMan » 28 lis 2010, 23:49

uplander
Wszystko zależy od stanu wahacza a dokładniej gniazda w którym wprasowany jest sworzeń jeśli rudy tam konkretnie zaatakował to po wyprasowaniu starego sworznia nowy wpadnie jak w masło w takim wypadku lepiej nie ryzykować i wymienić cały wahacz.
W przypadku gdy nowy sworzeń będzie dosyć twardo się wprasowywał to po wprasowaniu dla pewności delikatnie go obspawać punktowo tylko trzeba uważać aby nie przegrzać i powinno być ok
Mam tak zrobione u siebie i wszystko jest w porządku.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez uplander » 29 lis 2010, 13:37

Ok. Dzieki za info, przyda sie:) pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez Vollkow » 1 gru 2010, 01:12

Szczerze nie zauważyłem że sworznie są wprasowywane. A jutro mam rozbierać zawieszenie. Niestety uszkodzona osłona gumowa przegubu. Co do łączników to bez problemu odkręciłem (klucz 17 i ampuł żeby się łącznik nie kręcił). Wie ktoś może czy napotkam na jakieś słynne niespodzianki ??
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez MAZDA11 » 17 gru 2010, 19:03

Mam pytanie czy do wymiany swożnia należy odkręcić cały [waaaco?] czy wystarczy odkręcić łącznik między wachaczem a stabilizatorem .Właśnie zaczołem wymiane swożnia i nie moge go wybić z piasty(wychdzi aby ok.0,5cm.)Prosze o odpowieć bo jutro chce walczyć z nim nadal.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2008, 21:54
Posty: 19
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Auto: 626 20DITD GW 1998

Postprzez Wrobcio » 18 gru 2010, 01:00

Trzeba wyjąć cały wahacz, bo nie wiem jak chcesz tego sworznia wymienić na prasie. :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez MAZDA11 » 22 gru 2010, 13:06

sworzeń wymieniony mechanior wzioł 30zł. za wymiane
Początkujący
 
Od: 25 sty 2008, 21:54
Posty: 19
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Auto: 626 20DITD GW 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6