Piszczenie pompy wspomagania przy 2000 obrotów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jokoga » 29 paź 2010, 17:16

Witam

Jak w temacie, w okolicy 2000 obrotów spod maski z prawej strony dobiega piszczenie, zarówno w czasie jazdy jak też na luzie.
Przy dynamicznym przyspieszaniu piszczenie utrzymuje się też na wyższych obrotach, pojawia się też przy hamowaniu silnikiem. Jestem prawie pewny że dzwięk dobiega z okolicy pompy wspomagania kierownicy, jednak psikanie wd40 nic nie pomogło, bo piszczenie dobiega ze środka.
Zjawisko to się nasila, kiedyś bagatelizowałem pojedyncze piski, a jak wiadomo przed zimą trzeba pozamykać wszystkie sprawy. :) Proszę o wskazówki co i jak sprawdzić, jeśli ktoś miał podobną przypadłość.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 12:00
Posty: 15
Skąd: 3city
Auto: 626 GW

Postprzez tadziomaru1 » 29 paź 2010, 19:46

Naciągnij se pasek <lol>
Przy zmianie obrotów ślizga się i piszczy. Jak jest zużyty, wymień na nowy. Polecam pasek firmy Bando, należy do najmniej ślizgających się, sprawdzone przez Kolegów z forum. <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Jokoga » 30 paź 2010, 17:29

ok, chciałem naciągnąć pasek i tu rodzi się pytanie – czy poluzować najpierw którąś ze śrub, czy po prostu kręcić śrubą od regulacji znajdującą się poniżej pompy – taka z długim gwintem?
kręcic zgodnie czy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ? <zawstydzony>

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 12:00
Posty: 15
Skąd: 3city
Auto: 626 GW

Postprzez tadziomaru1 » 30 paź 2010, 21:20

Tak, trzeba poluzować śruby mocujące pompę wspomagania. Poluzować kontrę i kręcić zgodnie z kier ruchu wsk zegara. Powodzenia i powiadom o wynikach, bo ludzie proszą o poradę a później im się nie chce napisać jakie efekty, a człowiek tu cholera myśli... <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Jokoga » 31 paź 2010, 15:50

Witam ponownie

Naciągnięcie paska nie pomogło, piszczenie nie ustaje. <nie>
Pisk przypomina zacierające się łozysko, dobiega na pewno z okolicy pompy wspomagania.
Co jeszcze mogę sprawdzić? <nauka>
Pisk zaczyna pojawiać się w całym zakresie obrotów :(

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 12:00
Posty: 15
Skąd: 3city
Auto: 626 GW

Postprzez lukasz2387 » 31 paź 2010, 17:52

[
Jokoga napisał(a):Witam ponownie

Naciągnięcie paska nie pomogło, piszczenie nie ustaje. <nie>
Pisk przypomina zacierające się łozysko


Możesz zdjąc pasek z kółka alternatora ,zobaczyc czy niema luzów i czy niema oporu lub dziwnych odgłosów
możesz tak samo zrobic z kółkiem pompy :)
lukasz2387
 

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 14 lis 2010, 19:00

Może wymiana płynu (oleju) w układzie wspomagania pomoże...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Jokoga » 23 lis 2010, 17:05

hej,

na szczęscie rozwiązanie sprawy okazało się banalne – jedna śruba od kolektora wydechowego nie była dokręcona, przez co nieszczelny kolektor powodował ów dzwięk :) teraz śpie spokojnie.
przy okazji regulacje napięcia pasków mam opanowaną do perfekcji :D

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 12:00
Posty: 15
Skąd: 3city
Auto: 626 GW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6