Automatyczna skrzynia biegów wrażenia z jazdy
1, 2
Witam. Spotkała mnie niemiła przygoda i rozbiłem moją mazdę. Szukam teraz auta i w związku z tym mam do was pytanie. Jak sprawuje się skrzynia automatyczna w M6? Szukam auta tylko i wyłącznie z automatyczną skrzynią raczej z silnikiem benzynowym (M6 tylko i wyłącznie benzynowym). Z mazdy przez kilkanaście miesięcy byłem BARDZO zadowolony i chętnie bym zakupił kolejny egzemplarz. Zastanawia mnie tylko jak sprawuje się automat, konkretnie tiptronic. Czy biegi zmieniają się szybko, płynnie. Jak w ogóle z trwałością automatu. Z jakim silnikiem najlepiej połączyć automat 2.0 2.3. Prosiłbym o konkretne odpowiedzi nic w stylu "automat to kicha" czy "automat jest dla dziadków" wiem jeździłem i chwalę sobie bardzo "leniuszka"
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a): Szukam auta tylko i wyłącznie z automatyczną skrzynią raczej z silnikiem benzynowym (M6 tylko i wyłącznie benzynowym).[...] Zastanawia mnie tylko jak sprawuje się automat, konkretnie tiptronic. Czy biegi zmieniają się szybko, płynnie. Jak w ogóle z trwałością automatu. Z jakim silnikiem najlepiej połączyć automat 2.0 2.3.
Poszukaj na Forum, europejskich wersji z automatycznymi skrzyniami jest tyle co kot napłakał ale kilka sztuk było. Zależnie od rocznika były 4-biegowe, 5-biegowe i 5-biegowe z ręcznym wybieraniem. Silnik 1,8 oraz diesle nie występowały z automatycznymi skrzyniami.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
posiadam M6 2003 kombi 2.0 benzyna z AT w wersji 4 biegowej
moje wrazenia – ja tez jestem juz zwolennikiem AT – to wielka wygoda zwlaszcza w miescie ale i na trasie – wystarczy wziac pod uwage polaczenie AT z tempomatem – ustawiasz sobie predkosc i nic cie wiecej nie obchodzi – jak gorka to sam sobie zredukuje i utrzyma predkosc – jak z gorki – to samo i bedzie hamowal silnikiem – mi sie podoba
napewno nie jest tak zrywna jak w wersji manualnej bo tam mozesz mocniej podciagnac ale naprawde daje sobie spokojnie rade i jestem z niej bardzo zadowolony – nie jest to bolid ale jest w zupelnosci wystarczajaco dynamiczna jak na PL warunki. jak wcisniesz pedal redukuje i przyspiesz wiec nie ma problemu z wyprzedzaniem na trasie.
musisz tylko uwazac – kupic taka w ktorej AT wporzadku – nie szarpie i nie zachowuje sie dziwnie,czy wszystkie biegi chodza, czy nie ma drgan jak wrzucony bieg, czy funkcja hold dziala
najwazniejsze przy AT jest jej obsluga a wiec regularna wymiana plynu w skrzyni. w przypadku mojej wersji EU nie jest to kosztowne – jakies 230 zl za wymiane i plyn. zrobisz to co 40-60 tys i z glowy – w mojej wersji filtr jest metalowy, czycic sie go, a takze magnesy w misce. nalezy spradzac poziom plynu i cieszyc sie wygoda. niestety jesli kupisz taka na wykonczeniu to ... to poplyniesz na nowa skrzynie jakies 4-5 tys zl wiec uwazaj na to szczegolnie jak szukalem to napatoczyla sie jedna "okazja" – jak sie okazalo skrzynia do remontu rzecz jasna dla sprzedajacego to nie byl zaden wazny defekt
z pewnoscia AT jeszcze lepiej sprawuje sie z mocniejszymi silnikami ale ... 2.3 i 3.0 nie sa juz tak niezawodne jak 2.0 ...
tiptronic – jesli kupujesz juz AT to po co ci on ? wg mnie bez sensu – albo jedno albo drugie – kolejny bajer ktory jest a rzadko z niego korzystasz (podkreslam moje zdanie i jesli ktos sie nie zgadza prosze nie wieszac na mnie odrazu psow )
wersja 2.3 najczesciej w przedlifcie wystepuje jako 4x4 bez tempomatu – odrazdzam, tempomat to naprawde wygoda na trasie – z tego co wiem mozna go dolozyc ale o tym musisz juz poczytac na forum.
jesli benzyna to polecam myslec o gazie – koszt naprawde bardzo dobrej sekwencji to jakies 3 tys. ja zalozylem i bardzo sobie chwale (pamietaj o wynianie swiec – fabryka podaje wymiane co 120 tys – na te co sa przeznaczone do silnika z gazem – ostatnio wymnienialem swoje i bardzo sie roznia od montowanych fabrycznie – inny przeswit elektrody, inna cieplota)
moja na trasie z wlaczona klima przy predkosciach 120-140 pali 10 – 10,5 gazu – benzyny ok 8. nie sluchaj niektorych co twierdza ze mniej – AT i klima swoje kosztuje – a widze ze co niektorzy to chyba oddaja jeszcze paliwo na CPN
dynamika – wersja z AT jest wolniejsza niz manual – nie wycisniesz z niej tyle co z manuala – moja na LPG gnalem po A4 ok 180 km/h (zanim to nastapilo minela pewna chwila hehe) i wiecej juz nie dalo rady.ale gdzie tak naprawde mozna smigac z taka stala predkoscia w PL ? no tak szczerze ?
miasto – tu dopiero docenia sie AT – do czasu jak nie wsiadlem do auta z AT bylem wrogiem tego rozwiazania – teraz juz wiem jak bardzo sie mylilem ...
moje wrazenia – ja tez jestem juz zwolennikiem AT – to wielka wygoda zwlaszcza w miescie ale i na trasie – wystarczy wziac pod uwage polaczenie AT z tempomatem – ustawiasz sobie predkosc i nic cie wiecej nie obchodzi – jak gorka to sam sobie zredukuje i utrzyma predkosc – jak z gorki – to samo i bedzie hamowal silnikiem – mi sie podoba
napewno nie jest tak zrywna jak w wersji manualnej bo tam mozesz mocniej podciagnac ale naprawde daje sobie spokojnie rade i jestem z niej bardzo zadowolony – nie jest to bolid ale jest w zupelnosci wystarczajaco dynamiczna jak na PL warunki. jak wcisniesz pedal redukuje i przyspiesz wiec nie ma problemu z wyprzedzaniem na trasie.
musisz tylko uwazac – kupic taka w ktorej AT wporzadku – nie szarpie i nie zachowuje sie dziwnie,czy wszystkie biegi chodza, czy nie ma drgan jak wrzucony bieg, czy funkcja hold dziala
najwazniejsze przy AT jest jej obsluga a wiec regularna wymiana plynu w skrzyni. w przypadku mojej wersji EU nie jest to kosztowne – jakies 230 zl za wymiane i plyn. zrobisz to co 40-60 tys i z glowy – w mojej wersji filtr jest metalowy, czycic sie go, a takze magnesy w misce. nalezy spradzac poziom plynu i cieszyc sie wygoda. niestety jesli kupisz taka na wykonczeniu to ... to poplyniesz na nowa skrzynie jakies 4-5 tys zl wiec uwazaj na to szczegolnie jak szukalem to napatoczyla sie jedna "okazja" – jak sie okazalo skrzynia do remontu rzecz jasna dla sprzedajacego to nie byl zaden wazny defekt
z pewnoscia AT jeszcze lepiej sprawuje sie z mocniejszymi silnikami ale ... 2.3 i 3.0 nie sa juz tak niezawodne jak 2.0 ...
tiptronic – jesli kupujesz juz AT to po co ci on ? wg mnie bez sensu – albo jedno albo drugie – kolejny bajer ktory jest a rzadko z niego korzystasz (podkreslam moje zdanie i jesli ktos sie nie zgadza prosze nie wieszac na mnie odrazu psow )
wersja 2.3 najczesciej w przedlifcie wystepuje jako 4x4 bez tempomatu – odrazdzam, tempomat to naprawde wygoda na trasie – z tego co wiem mozna go dolozyc ale o tym musisz juz poczytac na forum.
jesli benzyna to polecam myslec o gazie – koszt naprawde bardzo dobrej sekwencji to jakies 3 tys. ja zalozylem i bardzo sobie chwale (pamietaj o wynianie swiec – fabryka podaje wymiane co 120 tys – na te co sa przeznaczone do silnika z gazem – ostatnio wymnienialem swoje i bardzo sie roznia od montowanych fabrycznie – inny przeswit elektrody, inna cieplota)
moja na trasie z wlaczona klima przy predkosciach 120-140 pali 10 – 10,5 gazu – benzyny ok 8. nie sluchaj niektorych co twierdza ze mniej – AT i klima swoje kosztuje – a widze ze co niektorzy to chyba oddaja jeszcze paliwo na CPN
dynamika – wersja z AT jest wolniejsza niz manual – nie wycisniesz z niej tyle co z manuala – moja na LPG gnalem po A4 ok 180 km/h (zanim to nastapilo minela pewna chwila hehe) i wiecej juz nie dalo rady.ale gdzie tak naprawde mozna smigac z taka stala predkoscia w PL ? no tak szczerze ?
miasto – tu dopiero docenia sie AT – do czasu jak nie wsiadlem do auta z AT bylem wrogiem tego rozwiazania – teraz juz wiem jak bardzo sie mylilem ...
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
Posiadam 4 stopniowe AT i nie polecam tej skrzyni. W przypadku silnika 2.3 znacznie ogranicza jego efektywność. Praca skrzyni na trasie jest do zaakceptowania, natomiast w jazdzie miejskiej różnica między 1 i 2 biegu jest zbyt duża, a 2 jest bardzo długa. Jeśli masz możliwość wyboru polecam wersję 5 biegową.
- Od: 20 maja 2009, 20:57
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.3 AT
mpsoft napisał(a):tiptronic – jesli kupujesz juz AT to po co ci on ? wg mnie bez sensu – albo jedno albo drugie – kolejny bajer ktory jest a rzadko z niego korzystasz (podkreslam moje zdanie i jesli ktos sie nie zgadza prosze nie wieszac na mnie odrazu psow )
Tiptronica nie ma w żadnej Maździe. I pewnie nie będzie. Ale rozwiązanie pozwalające korzystać z zalet automatycznej skrzyni biegów oraz manualnej w jednym aucie jest jednym z najlepszych wynalazków. Czasami automatyczna skrzynia biegów nie rozumie, że hamowanie silnikiem i wrzucenie "1"lub "2" to możliwość zahamowania... Niektóre nie potrafią zrozumieć, że akurat chcesz jechać mając 4500rpm...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Niedawno stałem się posiadaczem wspaniałej Madzi 6 z AT z 2004r. Generalnie wypas, ale mam dziwne wrażenie, że nie do końca wszystko jest OK. Mianowicie, gdy silnik jest zimny, po dłuższym postoju wyraźnie brakuje mu mocy przy starcie. Auto rusza, bardzo powoli wkręca się na obroty, po czym po osiągnięciu 2000 rpm głowę urywa i idzie jak burza. Wrażenie jest takie jakby startował z za wysokiego biegu, a po ok 100m redukował na niższy bieg i wtedy odżywał. Jednak skrzynia pracuje prawidłowo i wygląda na to jakby miał brak mocy przy niskich obrotach. Na ciepłym silniku to nie występuje, ale z piskiem ruszyć też się nie da. Czy macie podobne wrażenia co ja i mam się tym nie przejmować? Czy jednak jest coś nie tak? Jeśli macie jakieś pomysły jak to wyeliminować będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 26 wrz 2010, 13:51
- Posty: 8
- Skąd: Polska
- Auto: M6 2004 2.0 16V AT
Macieju Loret – w mojej M6 US 2007 z pewnością występuje tiptronic – można jeździć na automacie i na manualu. Może się mylę, ale chyba taka opcja skrzyni AT to tiptronic ?
Korzystanie z manualnej opcji skrzyni uważam za największą zaletę tej skrzyni, wyprzedzanie jest przyjemnością i naprawdę można pojeździć szybko i bezstresowo. Szybkie wyprzedzanie w opcji pełnego automatu to tylko teoria, niestety trochę to trwa zanim skrzynia ustawi odpowiedni bieg do ustawienia "buta". Generalnie w trasie funkcja manuala to kapitalna sprawa – polecam spróbować i porównać manewry wyprzedzania w obu opcjach.
Korzystanie z manualnej opcji skrzyni uważam za największą zaletę tej skrzyni, wyprzedzanie jest przyjemnością i naprawdę można pojeździć szybko i bezstresowo. Szybkie wyprzedzanie w opcji pełnego automatu to tylko teoria, niestety trochę to trwa zanim skrzynia ustawi odpowiedni bieg do ustawienia "buta". Generalnie w trasie funkcja manuala to kapitalna sprawa – polecam spróbować i porównać manewry wyprzedzania w obu opcjach.
rymko napisał(a):Macieju Loret – w mojej M6 US 2007 z pewnością występuje tiptronic – można jeździć na automacie i na manualu. Może się mylę, ale chyba taka opcja skrzyni AT to tiptronic ?
Kolego rymko.
Prawie z pewnością nie wystepuje. W żadnej Maździe...
Na automacie, to ja ubrania piorę i suszę
Mylisz się.
rymko napisał(a):Korzystanie z manualnej opcji skrzyni uważam za największą zaletę tej skrzyni, wyprzedzanie jest przyjemnością i naprawdę można pojeździć szybko i bezstresowo. Szybkie wyprzedzanie w opcji pełnego automatu to tylko teoria, niestety trochę to trwa zanim skrzynia ustawi odpowiedni bieg do ustawienia "buta".
Są już trochę nowsze skrzynie automatyczne, które potrafią zrzucić kilka biegów na raz... Ale pomimo wszystko czasami warto mieć kontrolę nad tym, na którym biegu się jedzie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Kolego rymko.
Prawie z pewnością nie wystepuje. W żadnej Maździe...
Czy tobie Loret przypadkiem sodówka nie musuje zanadto? Jedziesz po kol. Rymko, bo używa nazwy tiptronic na określenie automatu z mozliwością manualu? Żałosne i tragiczne zarazem. Masz tu defininicje tiptrona i zbastuj bracie z komentarzami, please...
"Tiptronic® jest zastrzeżoną nazwą towarową, a jej właścicielem jest firma Porsche, która udzieliła licencji m.in. koncernowi Volkswagen AG. Ponadto tiptronic używany jest w języku potocznym do określania innych automatycznych skrzyń biegów z możliwością ręcznej zmiany biegów, stosowanych przez konkurencyjnych producentów"
Na pochybel dziadkom !
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
tu przyznam racje – uzylem potocznej nazwy na to rozwiazanie
nie wiem szczerze powiedziawszy jak to sie nazywa w Madziach
moze dowcipny kolega wie i nas oswieci ! ?
nie wiem szczerze powiedziawszy jak to sie nazywa w Madziach
moze dowcipny kolega wie i nas oswieci ! ?
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
mpsoft napisał(a): jak to sie nazywa w Madziach
moze dowcipny kolega wie i nas oswieci ! ?
"Dowcipny" kolega będzie tu milczał.
Ja zaś podpowiem, że w mazdach rozwiązanie to nosi nazwę: ActiveMatic.
I pamiętajcie niech was ręka boska chroni powiedzieć na obuwie sportowe innej marki niż Adidas, adidasy! Zostaniecie wyśmiani przez dowcipnego kolegę, a polewka na całe forum będzie przednia...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Jarpen 83 poczytaj o użytkowaniu automatów. Sprawdź stan płynu w skrzyni – na ciepłym silniku, a najlepiej go wymień, jeżeli auto jest z 2004 i nie wiesz co się z nim działo. Z reguły, by automat chodził prawidłowo płyn musi być zagrzany, użytkowanie na zimnym płynie jest często przyczyną uszkodzeń skrzyń. Odpalić, poczekać, a potem w drogę.
Na początku przyczyny upatrywałem właśnie w skrzyni. Zaprowadziłem do specjalisty, wymieniłem płyn, sprawdziłem błędy i okazuje się, że to nie jest wina skrzyni. Najprawdopodobniej to silnik ma jakiś dół poniżej 2000rpm gdy jest zimny. Wymieniłem świece, przewody WN, przeczyściłem zawór obrotów jałowych i nic dalej to samo. Pomysły mi się kończą. Dlatego proszę o pomoc.
Pzdr.
Pzdr.
- Od: 26 wrz 2010, 13:51
- Posty: 8
- Skąd: Polska
- Auto: M6 2004 2.0 16V AT
Lorento napisał(a):Masz tu defininicje tiptrona i zbastuj bracie z komentarzami, please...
O tak! Z pewnością definicja wyciągnięta z Wikipedii jest podporą nie do zdarcia!
Lorento napisał(a):"Dowcipny" kolega będzie tu milczał.
Ja zaś podpowiem, że w mazdach rozwiązanie to nosi nazwę: ActiveMatic.
Co Ty nie powiesz? viewtopic.php?f=139&t=90365&p=1615251&hilit=+activematic#p1615251 oraz viewtopic.php?f=60&t=76091&p=1642579&hilit=activematic#p1642579
Ostatnio edytowano 7 paź 2010, 12:13 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Jarpen83 napisał(a):Najprawdopodobniej to silnik ma jakiś dół poniżej 2000rpm gdy jest zimny.
Może coś nie tak z sondą lambda ? w poprzednim aucie miałem taki objaw gdy była uszkodzona grzałka sondy lambda (nie wiem jaka sonda jest w M6) ale właśnie muliło póki się nie nagrzała sonda i na ciepłym silniku już było ok.
- Od: 27 paź 2009, 11:38
- Posty: 134
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: M6 2.0 147KM
skubiszek napisał(a):no właśnie..posiedziałem chwilę na alledrogo i są w M6 automaty "zwykłe" np w wersjach 1.8 i wersje z możliwością manualnej zmiany biegów najczęściej w 2.3 widziałem ..
Z silnikiem 1,8 przed fl automatycznych skrzyń nie było chyba. Być może po fl.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6