Trzęsie samochodem od 100 km/h, Mazda 626 gf 97r.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marek9009 » 26 wrz 2010, 13:12

Witam.
Od pewnego czasu gdy jadę powyżej 100 km/h Mazda wpada w wibracje które są bardzo odczuwalne, są na tyle silne, że widać to nawet na masce która się trzęsie. Co może być tego przyczyną?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2010, 19:03
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 97r. 1.9 Pb

Postprzez Radex » 26 wrz 2010, 14:19

wywarzałeś koła?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Marek9009 » 26 wrz 2010, 18:42

Kół nie wyważałem ale wątpię żeby tak nagle z dnia na dzień koła wymagały wyważania.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2010, 19:03
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 97r. 1.9 Pb

Postprzez Yans » 26 wrz 2010, 19:21

Marek9009 napisał(a):Kół nie wyważałem ale wątpię żeby tak nagle z dnia na dzień koła wymagały wyważania.

a może jednak odkleił się jakiś z ciężarków ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez Emliano » 26 wrz 2010, 19:55

Umyj dobrze koła wewnątrz i na zewnątrz, bo pewnie błoto Ci się osadziło i masz teraz niewyważone, lub sprawdź czy nie masz gdzieś bąbla na oponie, lub pokrzywionych felg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez Marek9009 » 27 wrz 2010, 13:29

Yans napisał(a):
Marek9009 napisał(a):Kół nie wyważałem ale wątpię żeby tak nagle z dnia na dzień koła wymagały wyważania.

a może jednak odkleił się jakiś z ciężarków ???

Hmm wątpie żeby ciężarki wyleciały z pod kapsli. Dzięki Emiliano sprawdze to :)
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2010, 19:03
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 97r. 1.9 Pb

Postprzez TheVoid » 27 wrz 2010, 13:40

Witam.
Mam podobny problem.
Wszystkie koła wyważyłem, ale nie pomogło.
Mam pytanie, czy gość, który wyważa koła zauważłby bąbla na oponie lub pokrzywioną felgę, czy trzeba wziąć felgę osobno na wyważarkę? No bo gość mi powiedział, że w zasadzie koła miałem dobrze wyważone (odchył był minimalny, wg tego pana, i drgania odczuwałbym dopiero powyżej 200 km/h).
Ponadto przy wolnej jeździe (bez hamowania i z hamowaniem) czuję, jakby samochodem szarpało. Szczególnie głośno bije, jak zaczynam hamować przy większej prędkości, ale to sugeruje krzywe tarcze. Ale przecież drga mi też przy większej prędkości bez hamowania. Co tam się jeszcze mogło wykrzywić? Bo czasem to żadnych stuków nie ma.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez huskylipa » 28 wrz 2010, 02:37

widze że masz dokłądnie tai model tak ja :) ten sam rocznik i silnik.
i założe się że masz ok. 180-250tys km przebiegu :)
u mnie są oryginalne tarcze przód (tył do niedawna był seryjny). tarcze zżeraja mi klocki i mieszanka przebiła na zewnątrz. Ty masz pewnie podobnie, poza tym gumy na wahaczach przedewszystkim i być może łożyska.
"Nie jeździmy szybko...
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez TheVoid » 28 wrz 2010, 10:24

huskylipa napisał(a):widze że masz dokłądnie tai model tak ja :) ten sam rocznik i silnik.
i założe się że masz ok. 180-250tys km przebiegu :)
u mnie są oryginalne tarcze przód (tył do niedawna był seryjny). tarcze zżeraja mi klocki i mieszanka przebiła na zewnątrz. Ty masz pewnie podobnie, poza tym gumy na wahaczach przedewszystkim i być może łożyska.


Mam 135 tys. km przebiegu:)
Mechanik stwierdził wzrokowo, że tarcze są całkiem nowe, więc zapewne przed tym, jak kupiłem (kwiecień br.) samochód wymieniono tarcze i klocki. Zatem jeśli to tarcze, to dam je do toczenia. I powiem mechanikowi, żeby sprawdził łożyska i gumy na wahaczach.
Dzięki:)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez umcyk » 28 wrz 2010, 20:32

witam!
tez mam ten sam problem tyle tylko ze problem telepania autem pojawia sie dopiero przy predkosciach rzedu 160-180km/h (oczywiscie nie jezdze tak po miescie:P). Dzisiaj pojechalem do znajomego "oponiarza" i w 15 sek powiedzial o co kaman i dlaczego tak sie stalo. A mianowicie podniosl auto na podnosniku (4 kola w powietrzu) i gola reka przejechal po wierzchu opony ( po biezniku) w jedna i w druga strone i okazalo sie ze opony z "zzabkowane" tzw. efekt zabkowania opon. Oponiarz kazal podjechac na stacje diagnostyczna i sprawdzic amorki no i okazalo sie ze amorki juz dlugo nie pociagna. Takze proponuje sprawdzic wpierw opony i amorki. Ewentualnie na CHWILE zalozyc opony z innej madzi i sprawdzic czy sytuacja sie poprawila
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Marek9009 » 2 paź 2010, 19:46

Witam.
Dopiero dzisiaj znalazłem czas żeby zajrzeć co tam się dzieje w mojej maździe. No i problem rozwiązany <jupi> . Przyczyna okazała się banalna. Na lewej przedniej feldze od wewnętrznej strony było dość dużo zaschniętego błota. Po oczyszczeniu felgi samochód śmiga bez zarzutów. Dzięki wszystkim, a w szczególności Emiliano za podpowiedzi.
Pozdrawiam :]
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2010, 19:03
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 97r. 1.9 Pb

Postprzez TheVoid » 2 paź 2010, 20:16

Dziś odebrałem samochód od mechanika. Według niego hamulce były rozregulowane. Po rozgrzaniu klocki czasem ustawiały się w jakiejś dziwnej pozycji – "na sztorc" – i poza tym były zdarte, więc zostały wymienione. Za dwa dni sprawdzę samochód w trasie i jeśli będzie dalej trzepać, to prawdopodobnie będą to tarcze. Dziś po mieście samochód jeździł bezbłędnie.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez rumunn95 » 2 paź 2010, 21:47

u mnie tez trzeslo autkiem jak trzymal mi z przodu zacisk i hamulec sie rozgrzal po regeneracji zaciskow problem znikl
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez TheVoid » 4 paź 2010, 12:10

rumunn95 napisał(a):u mnie tez trzeslo autkiem jak trzymal mi z przodu zacisk i hamulec sie rozgrzal po regeneracji zaciskow problem znikl


U mnie to też raczej to będzie. Dziś testowałem samochód i przy szybkiej jeździe nic nie trzęsło, natomiast trzęsło i stukało przy hamowaniu przy dużej prędkości. Po kilku takich hamowaniach znów zaczęło trząść przy szybkiej jeździe (bez hamowania). Problemy z lewym zaciskiem. Tarcza, a raczej tarcze, do wymiany.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez rumunn95 » 4 paź 2010, 13:16

ja u siebie za komplet gumek w IC zaplacilem 32pln plus 6 pln za smar do zaciskow i najlepiej jeszce sie zaopatrzec w smar miedziany w okolo 3 godzinki zrobilem dwa zaciski wraz z malowaniem
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez umcyk » 4 paź 2010, 15:24

rumunn95 napisał(a):ja u siebie za komplet gumek w IC zaplacilem 32pln plus 6 pln za smar do zaciskow i najlepiej jeszce sie zaopatrzec w smar miedziany w okolo 3 godzinki zrobilem dwa zaciski wraz z malowaniem


szkoda ze nie mieszkasz blizej mnie :( mialbym wsparcie przy regeneracji moich zaciskow :)
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez rumunn95 » 4 paź 2010, 23:14

z przodu to zadna filozofia ;) bardziej skomplikowane jest z tylu :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez umcyk » 5 paź 2010, 14:11

rumunn95 napisał(a):z przodu to zadna filozofia ;) bardziej skomplikowane jest z tylu :)

u mnie wlasnie problem jest z tylem i jeszcze nie znalazlem nikogo kto moglby mi pomoc, no coz bede musial narazie jezdzic bez hampelka :)
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez TheVoid » 11 paź 2010, 10:54

TheVoid napisał(a):U mnie to też raczej to będzie. Dziś testowałem samochód i przy szybkiej jeździe nic nie trzęsło, natomiast trzęsło i stukało przy hamowaniu przy dużej prędkości. Po kilku takich hamowaniach znów zaczęło trząść przy szybkiej jeździe (bez hamowania). Problemy z lewym zaciskiem. Tarcza, a raczej tarcze, do wymiany.


Tarcza została wyszlifowana, bo mieniła się w kolorach tęczy. Dziś testowałem samochód i śmiga jak trzeba.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6