Ściąganie, ścinanie opon, krzywe i wytarte tarcze ;/

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez huskylipa » 5 lis 2009, 20:00

1.
Witam. Dziś pojechałem wymienic oponki na zimowe w mojej Madzi. Mam ją dopiero od polowy sierpnia. do tej pory ściągała mi bardzo minimalnie w lewą strone(na autostradzie przy 140km/h mozna bylo bez obaw puscic kierownice, ale sciagalo leciutko). zaraz jak wyjechałem z zakladu wulkanizacyjnego zauważyłem bardzo mocne ściąganie w strone PRAWĄ. po puszczeniu kierownicy przy predkosci ok 50-60km/h mozna w ciagu 2s. wpakowac sie na krawężnik czy pobocze. Wróciłem do zakładu lecz sprawdzili mi jeszcze raz cisnienie we WSZYSTKICH oponach i jest ok!
czy może to by zbieżnośc? jesli tak to czemu na letnich praktycznie nie ściągała a teraz na zimowych ściaga az tak bardzo i to w drugą strone?

2.
Mechanik zwrócił mi również uwagę na stan tylnych opon. obydwie są wytarte po zewnętrznych stronach-i to mocno! Tam chyba pomoże ustawienie zbieżności? Miał któś podobny przypadek?

3.
No i ostatnia rzecz, która mnie niepokoi... nie mam juz praktycznie tylnych tarcz. Lewy tył to więcej takiego przebijającego sie chropowatego metalu niż gładkiej srebrnej powierzchni, a z prawej strony jest niewiele lepiej...
dodam że praktycznie całkowity brak ręcznego to chyba nic dziwnego przy takim stanie tarcz? :(
Przednie tarcze mam niesamowicie pofalowane. w moim poprzednim 15letnim VW nie bylo aż takich rowków jak tutaj! po prostu góry i doliny... a gdy mocniej przyhamuje(prawie awaryjnie) to po chwili czuc mocny zapach okładzin wewnątrz auta, lub po zatrzymaniu sie i wyjsciu z niego rowniez ta woń jest bardzo wyczuwalna...
--Jakiej firmy tarcze i klocki polecacie? Interesuje mnie jak najlepszy stosunek jakości do ceny! w poprzednim aucie zamontowalem na przód nawiercane ATM MIKODA i jak dla mnie zasługiwały na dobre, mocne 4! Na internecie znalazłem inne firmy takie jak:
-Kashiyama
-Jurid
-JPN
-Delphi
Ma ktoś z Was, drodzy forumowicze tarcze którejś z tej firm?

Materiały pomocnicze:
-2.0 DITD 110km
-Wersja KOMBI
-Przebieg 196tys. km
-Od sierpnia w Polsce(od nowości do sierpnia w Niemczech)
-Na przeglądzie do zawieszenia nikt nic nie miał-nic nawet nigdy nie zastuka!

POZDRAWIAM i czekam na odzew! Szerokości!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez huskylipa » 6 lis 2009, 22:14

Czy naprawde nikt nie potrafi mi choc troszkę pomóc? :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez Radex » 6 lis 2009, 22:48

co Ci tu poradzic... mi sie wydaje ze to sciaganie podczas jazdy to jakas dziwna przypadlosc GF/GW
w pierwszej GF sciagalo w prawo. zbieznosc byla ok wszystko ok ale sciagalo. pozniej wymienilem klocki hamulcowe, kupilem nowe kola i opony i dalej sciagalo.
teraz mam kolejna Gf zbieznosc i wszystko oki i tez sciaga w prawo. musze trzymac kierownice i podczas jazdy prosto troszke kontrowac
nie kombinuje nic bo nie chce jeszcze bardziej popsuc sprawy

ad2 te tylen kola to chyba faktycznie cos do ustawienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez DamianMX6 » 6 lis 2009, 23:04

Co do ściągania. Sprawdz kąty kół, następnie zamontuj opony o równym zużyciu. Co do hamulców tylnych pewnie czeka cię kupno kompletu naprawczego itp. było na forum a tarcze krzywe z przodu do wymiany razem z klockami. Polecam tarcze Brembo i klocki Ferodo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez huskylipa » 7 lis 2009, 22:46

Sytuacja wygląda następująco. byłem dziś na ustawianiu zbieżności ale nie chcieli mi ustawic. powiedzieli że powinienem wymienic:

*PRZÓD:
*amortyzatory(bo maja luzy-wg. bardzo male i w niczym to nie powinno przeszkadzac)
*lewy drążek kierowniczy
*tuleje końcowe wahacza dolnego

TYŁ:
*gumy tylnego drążka osi tylnej

Czy nie chcą mnie naciągnąc na dodatkowe koszta?
Powinienem to WSZYSTKO zrobic przed ustawieniem zbieżności czy lepiej zmienic warsztat? Dodam że skasowali mnie 30zł ("za ocene zawieszenia").
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez DamianMX6 » 8 lis 2009, 22:15

A okeślili ci to tak na oko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez huskylipa » 9 lis 2009, 19:17

No można powiedziec ze tak. podniesli samochod i facet chodził i mi pokazywał co jest nie tak... podważał takim łomem elementy i pokazywał ze sie rusza na gumach... później przyszedł drugi do pomocy i jeden ruszał kołami a drugi patrzył czy amortyzatory stukaja i czy maja luzy.


-Jeszcze jedno... w sobote zablokowałem sobie seryjne radio poprzez trzykrotne złe wprowadzenie kodu... co mogę teraz zrobic? czy jest w nim jakas bateryjka po wyjeciu której sie odblokuje? moze trzeba zrobic jakies zwarcie? Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez huskylipa » 5 sty 2010, 20:44

Witam forumowiczów ponownie. Powiedzcie mi gdzie dostać tanie tarcze na tył(280mm)?

Mazda 626 V gen. Lift
2.0 DITD 110KM
2001r.

Szukam wszędzie ale albo niby pasują a okazuje sie że to 261mm, albo ceny są kosmiczne...

Mam na sprzedaż Tarcze JPN 261mm właśnie na tył i klocki koshiama-oczywiście komplet nie przyszedł taki jak miał być-ah te allegro...

Prosze o jakieś odpowiedzi bo Madzia stoi już tydzień na warsztacie, a ja jestem unieruchomiony ;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez Hazu » 5 sty 2010, 21:20

Niewątpliwie aby dokładnie ustawić zbieżności kół na osiach i zbadać geometrię zawieszenia musi być wszystko sprawne (bez luzów wybić itp)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Veetec » 7 sty 2010, 17:53

Ja mam następujący problem.

Przy ruszaniu (szczególnie dynamicznym) oraz przy dynamicznym przyspieszaniu auto skręca w prawo.
Bardzo wzmaga sie to na śliskiej nawierzchni – wtedy ruszanie jest naprawde upierdliwe.

Przy jednostajnej jezdzie (na biegu ale bez przyspieszania oraz na luzie) a takze przy hamowaniu jest OK.

Geometria sprawdzona i jest OK. Wymienione sa amortyzatory, drążki kier. (nie tylko koncowki ale całe kpl.) oraz tylne tuleje przednich wahaczy (t.z.w. motyle).

Co moze byc przyczyną?
Dalej szukac w ustawieniu geometrii?
Mechanizm różncowy?
Wahacz lub inne tuleje? – byly sprawdzane i ponoc są sztywne i nie ma luzów ...

Moze ktos mial podobny problem i usało sie go rozwiazac ...?

EDIT:
Problem rozwiazany. Pomogla wymiana drugiej pary tulei. Ale do wymiany jest jeszcze sworzen lewego wahacza
Ostatnio edytowano 4 mar 2010, 00:14 przez Veetec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez huskylipa » 8 sty 2010, 15:54

A amortyzatory były wymieniane razem z poduszkami?


Drodzy koledzy. Potrzeba mi takiej blaszki do klocków które je trzymają po bokach. Jedna stara wypadła a w nowych klockach nie zostały one dołączone(jak to ma miejsce i innych markach). pytałem w serwisie i komplet tych blaszek na jeden zacisk(4szt) kosztuje bagatela 138zł!!!
Czy ktoś pomoże gdzie to dostać? Może ma ktoś załatwić? Chętnie odkupie!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Postprzez huskylipa » 9 sty 2010, 15:51

Wszystko już załatwione. Madzia odebrana <list>
Ale oczywiście jest z rodu Mazdasuki i tak łatwo się nie poddaje :]

NOWY PROBLEM SIĘ POJAWIŁ!

Mryga mi kontrolka świec żarowych-nie nadaje żadnego kodu tylko cały czas mryga w takim samym tempie i bez przerw. Mniej-więcej 1s mrygnięcia/1s. gaśnie i tak w kółko.
Albo zaczyna mrygać zaraz po odpaleniu, a raz zaczeła gdy zjeżdżałem z dośc stromej górki. Co to oznacza? Świece żarowe padają? Może problem z zassaniem paliwa?

Prosze o odpowiedz bo instrukcje obsługi mam po niemiecku, a Polska którą ściągnąłem jest nie do mojej Madzi...
"Nie jeździmy szybko...
... my po prostu nisko latamy."
-Macdaspeed
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6