Prosze o rozszyfrowanie kodu ABS
Strona 1 z 1
Witam udało mi się odczytać kody ABS-u tylko nie wime co oznaczają proszę o pomoc. Więc tak zapalila sie raz kontrolka i świeciła dugo 1 a potem 4 razy szybko. i po chwili zapalila sie 4 razy wolno i 8 szybko, wydaje mi sie ze jest to kod 14 i 48 na stronie jest kod nr 14 ale nie ma kodu nr 48 prosze o info,
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 7 lis 2004, 06:38
- Posty: 23
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 TDI 2001r
guzik "Szukaj" i znalazłem np. to:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7906&postdays=0&postorder=asc&start=30
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7906&postdays=0&postorder=asc&start=30
WSS tylny/lewy ... diagnoza dobra
witam
mam podobny problem
z rana jak odpalam maszyne swieca sie kontrolki ABS i TCS
i nie gasna
po przejechaniu kilku kilometrow i wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu
wszystko jest w porzadku
wyskakuja mi bledy 14 i 48
to ze 14 to lewy tylny czujnik juz wiem
ale czy moglby ktos w koncu na forum rozszyfrowac
co oznacza kod 48
czunik przeczyscilem
przeczyscilem wtyczke od kompa ABS
i nic sie nie zmienilo czyzby komputer od abs umarl
dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam
mam podobny problem
z rana jak odpalam maszyne swieca sie kontrolki ABS i TCS
i nie gasna
po przejechaniu kilku kilometrow i wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu
wszystko jest w porzadku
wyskakuja mi bledy 14 i 48
to ze 14 to lewy tylny czujnik juz wiem
ale czy moglby ktos w koncu na forum rozszyfrowac
co oznacza kod 48
czunik przeczyscilem
przeczyscilem wtyczke od kompa ABS
i nic sie nie zmienilo czyzby komputer od abs umarl
dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam
-
Gość
11. Błędy ABS'u (Modele GF, GW, BJ, CP)
Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach nie "wystukuje" błędów (możliwe, że w niektórych modelach komputera tak się dzieje); ale należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).
W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna
Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.
Więcej danych w wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=30
Opis jak zabrać się do kodów błędów: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach nie "wystukuje" błędów (możliwe, że w niektórych modelach komputera tak się dzieje); ale należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).
W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna
Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.
Więcej danych w wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=30
Opis jak zabrać się do kodów błędów: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Arturex0 
- Od: 16 paź 2006, 20:46
- Posty: 10
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BJ 99'
Panowie POMÓŻCIE. Wydrukowałem sposoby sprawdzenia ABS-u , schemat złącza diagnostycznego i poszedłem do auta sprawdzać. I co – ZONG. W złączu diagnostycznym jest całkiem inny układ końcówek. Brak styków :FEN,MEN,TEN , FAT, FWS ,TAT ,TWS ,TSC I NA DOLE TFA. Są natomiast styki na polach zaznaczonych na schemacie jako puste [ po prawej stronie ]. Auto to 626 GF z 1998r silnik 2.0 pb. Co z tym fantem zrobić ?
Tylko Mazda
- Od: 21 kwi 2006, 19:15
- Posty: 109
- Skąd: Radom
- Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi
a masz taki sam układ gniazda jak tu? http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=48574
Ja w 323F też nie mam tych złączy co wypisałeś ale te które potrzebne są do odczytania kodu błędów, są:) GND TBS mostkujesz
Ja w 323F też nie mam tych złączy co wypisałeś ale te które potrzebne są do odczytania kodu błędów, są:) GND TBS mostkujesz
Arturex0 
- Od: 16 paź 2006, 20:46
- Posty: 10
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BJ 99'
Arturex0 
- Od: 16 paź 2006, 20:46
- Posty: 10
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BJ 99'
witam a czy ktoś jest w stanie i coś poradzić? otóż przy około 120 na godz. zapalają mi się kontrolki ABS TCS oraz TCS OFF
po zgaszeniu i ponownym odpaleniu gasną
i znów do 120 spokój kod błędu to 61 oznacza jednostkę sterującą czyli co komp od ABS padł? po wykasowaniu błędów cały czas to samo


Ostatnio edytowano 30 sie 2009, 16:52 przez Piotr Raczkowski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Spróbuj na innym kablu. Ja tak miałem jak włożyłem kabel wielu żyłowy. Później zmieniłem na jednożyłowy i włożyłem go do oporu i zaczęło walić kodami
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale spróbować warto 
Arturex0 
- Od: 16 paź 2006, 20:46
- Posty: 10
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BJ 99'
Właśnie próbowałem i nic. Kontrolka poduszki wyświetla mi kod 26 – elektrozawór PT. Co to jest , gdzie go szukać i czy można to naprawić we własnym zakresie. Mam w tym tygodniu do przejechania jakieś 700 km.
Tylko Mazda
- Od: 21 kwi 2006, 19:15
- Posty: 109
- Skąd: Radom
- Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6