Prosze o rozszyfrowanie kodu ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gubis » 20 wrz 2005, 16:48

Witam udało mi się odczytać kody ABS-u tylko nie wime co oznaczają proszę o pomoc. Więc tak zapalila sie raz kontrolka i świeciła dugo 1 a potem 4 razy szybko. i po chwili zapalila sie 4 razy wolno i 8 szybko, wydaje mi sie ze jest to kod 14 i 48 na stronie jest kod nr 14 ale nie ma kodu nr 48 prosze o info,

Pozdrawiam
 
Od: 7 lis 2004, 06:38
Posty: 23
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 626 GF 2.0 TDI 2001r

Postprzez newbie » 20 wrz 2005, 18:39

Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez magicadm » 20 wrz 2005, 18:50

a resetowałeś sterownik?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gubis » 21 wrz 2005, 18:14

Sprawa wygląda tak jak jadę to ABS się nie pali.Kasowalem kody i wraz wyswietla kod 14 i 48 od czego to jest czujnik tylne lewe kolo?
Ostatnio edytowano 22 wrz 2005, 19:48 przez gubis, łącznie edytowano 1 raz
 
Od: 7 lis 2004, 06:38
Posty: 23
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 626 GF 2.0 TDI 2001r

Postprzez newbie » 21 wrz 2005, 21:00

WSS tylny/lewy ... diagnoza dobra
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Gość » 9 sie 2006, 11:35

witam
mam podobny problem
z rana jak odpalam maszyne swieca sie kontrolki ABS i TCS
i nie gasna
po przejechaniu kilku kilometrow i wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu
wszystko jest w porzadku
wyskakuja mi bledy 14 i 48
to ze 14 to lewy tylny czujnik juz wiem

ale czy moglby ktos w koncu na forum rozszyfrowac
co oznacza kod 48

czunik przeczyscilem
przeczyscilem wtyczke od kompa ABS
i nic sie nie zmienilo czyzby komputer od abs umarl

dziekuje za odpowiedz

pozdrawiam
Gość
 

Postprzez dj.artur__27 » 29 sie 2009, 17:21

11. Błędy ABS'u (Modele GF, GW, BJ, CP)
Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach nie "wystukuje" błędów (możliwe, że w niektórych modelach komputera tak się dzieje); ale należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).

W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna
Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.

Więcej danych w wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=30
Opis jak zabrać się do kodów błędów: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Arturex0 ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2006, 20:46
Posty: 10
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BJ 99'

Postprzez jasiek57 » 29 sie 2009, 18:53

Panowie POMÓŻCIE. Wydrukowałem sposoby sprawdzenia ABS-u , schemat złącza diagnostycznego i poszedłem do auta sprawdzać. I co – ZONG. W złączu diagnostycznym jest całkiem inny układ końcówek. Brak styków :FEN,MEN,TEN , FAT, FWS ,TAT ,TWS ,TSC I NA DOLE TFA. Są natomiast styki na polach zaznaczonych na schemacie jako puste [ po prawej stronie ]. Auto to 626 GF z 1998r silnik 2.0 pb. Co z tym fantem zrobić ?
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez dj.artur__27 » 29 sie 2009, 19:01

a masz taki sam układ gniazda jak tu? http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=48574

Ja w 323F też nie mam tych złączy co wypisałeś ale te które potrzebne są do odczytania kodu błędów, są:) GND TBS mostkujesz
Arturex0 ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2006, 20:46
Posty: 10
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BJ 99'

Postprzez jasiek57 » 29 sie 2009, 19:50

Niestety mam tylko taki schemat jak podajesz ale jak sprawdzić silnik w/g tego schematu skoro brak styków?
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez dj.artur__27 » 29 sie 2009, 20:03

Poczytaj tutaj może coś ci to pomoże...


http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... %B1cze+626
Arturex0 ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2006, 20:46
Posty: 10
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BJ 99'

Postprzez MazDarek » 29 sie 2009, 20:04

jasiek57 napisał(a):silnik w/g tego schematu skoro brak styków?

jasiek57, u Ciebie do odczytu kodów silnika potrzebny jest komputer/czytnik kodów OBD II.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Piotr Raczkowski » 30 sie 2009, 11:19

witam a czy ktoś jest w stanie i coś poradzić? otóż przy około 120 na godz. zapalają mi się kontrolki ABS TCS oraz TCS OFF <killer> po zgaszeniu i ponownym odpaleniu gasną <lol> i znów do 120 spokój kod błędu to 61 oznacza jednostkę sterującą czyli co komp od ABS padł? po wykasowaniu błędów cały czas to samo
Ostatnio edytowano 30 sie 2009, 16:52 przez Piotr Raczkowski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez jasiek57 » 30 sie 2009, 11:31

Po zmostkowaniu GND i TBS nie dzieje się nic. Nie mruga ani kontrolka ABS po prawej stronie ani kontrolka poduszki po lewej na dole.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez dj.artur__27 » 30 sie 2009, 11:40

Spróbuj na innym kablu. Ja tak miałem jak włożyłem kabel wielu żyłowy. Później zmieniłem na jednożyłowy i włożyłem go do oporu i zaczęło walić kodami :) Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale spróbować warto :P
Arturex0 ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2006, 20:46
Posty: 10
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BJ 99'

Postprzez jasiek57 » 30 sie 2009, 12:07

Właśnie próbowałem i nic. Kontrolka poduszki wyświetla mi kod 26 – elektrozawór PT. Co to jest , gdzie go szukać i czy można to naprawić we własnym zakresie. Mam w tym tygodniu do przejechania jakieś 700 km.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6