Bardzo miękki pedał sprzęgła i hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Szusz » 8 lip 2009, 10:08

Cześć!

Około 2. tygodni temu pojawił się problem w mojej Madzi. Mianowicie po dłuższym postoju (np. po nocy) pedał sprzęgła po naciśnięciu wpada prawie bez oporu do samej podłogi. Sprzęgło "łapie" dopiero przy końcu. Po przejechaniu kilkuset metrów/kilku kilometrów problem zanika; pedał sprzęgła jest twardy i sprzęgło "łapie" wysoko.

Jednocześnie pojawił się problem z pedałem hamulca, który jest miękki po postoju, a po przejechaniu krótkiego odcinka "twardnieje".

Jestem oczywiście świadom, że i sprzęgło i hamulce są "zasilane" tym samym płynem. Dlatego wczoraj mój mechanik wymienił cały płyn hamulcowy na DOT-4 (zakładam, że układ jest dobrze odpowietrzony) i tylne klocki+tarcze (niewiele z nich już zostało). Przy okazji zauważył, że prawy tylny zacisk był zapieczony.
Zaraz po odebraniu z warsztatu wszytko było OK, ale dziś rano problem powrócił.

Czy ktoś z Was miał podobne problemy i wie co może być przyczyną?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez kierownik » 12 lip 2009, 11:09

Szusz sprawdź sobie podciśnienie na tej czarnej puszce (vacuum?) – choć to rzadki problem w tych autach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ADHD » 12 lip 2009, 16:30

rozumiem, że wycieków niema, sprawdź przy siłowniku sprzęgła – tylko strzelam
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez Redoo » 13 lip 2009, 14:26

a ja stawiam na wysprzęglik ze przepuszcza!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Szusz » 14 lip 2009, 08:20

Wycieków żadnych nie ma. Jest jakiś łatwy sposób sprawdzenia vacuum i wysprzęglika?
Pozdrawiam,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez Szusz » 29 lip 2009, 13:12

Mały update dot. problemu.

Po wymianie płynu hamulcowego, pedał sprzęgła jest nadal miękki (sprzęgło chwyta tuż przy podłodze), ale jak trochę podpompuję (kilka razy nacisnę pedał) wszystko wraca do normy.

Trafiłem przypadkiem na temat dotyczący vacuum pompy i dziwnego "świergotania". Od kiedy mam ten samochód dźwięk ten występuje przy ok 2000 obrotów. Zawsze myślałem, że to EGR, ale teraz nie jestem pewien. Czy może być tak, że vacuum daje podciśnienie do układu hamulcowego, a do sprzęgła już nie?

Pozdr,
Szusz
Pozdrawiam,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez kierownik » 29 lip 2009, 13:27

a sprzęgło jest pod ciśnieniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Szusz » 30 lip 2009, 08:40

Tak na chłopski rozum to tak.
Pozdrawiam,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez kierownik » 30 lip 2009, 11:50

jak na mój gust, to nie – sprzęgło tak samo chodzi na zgaszonym silniku i na zapalonym, a hamulce nie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Redoo » 31 lip 2009, 10:48

sprzęgło nie jest pod ciśnieniem po prostu zamiast zwykłej linki zastosowano rozwiązanie hydrauliczne a kolega Szusz może mieć problem z wysprzęglikiem może być zapowietrzony albo już się kończy
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Szusz » 6 sie 2009, 16:45

Auto było dziś u mechanika, który odpowietrzył układ i stwierdził, że sprzęgło się kończy i to może być przyczyną takiego zachowania. Możecie to potwierdzić? Wg. niego wysprzęglik jest OK.

Po odpowietrzeniu nie ma poprawy.
Pozdrawiam,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez Bimbak » 10 sie 2009, 12:29

opisane przez Ciebie objawy moim zdaniem ewidentnie wskazują na zapowietrzanie się układu – najpewniej w wysprzęgliku gdyż nie piszesz o problemach z hamulcami. Niewiem jak kończące się sprzęgło mogło by wpłynąć na konieczność "napompowania" jego pedału – ale to nie ja jestem mechanikiem. Jednak moim zdaniem to mechanik próbuje cie naciągnąć na wymianę sprzęgła lub nieudolnie odpowetrzył wysprzęglik i sądząc, że wszystko jest ok jedyne co mu do głowy przychodzi to sprzęgło (aczkolwiek jest to dla mnie trochę pozbawione logiki).
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez kierownik » 10 sie 2009, 13:39

tak jak napisał kolega Bimbak – raczej mechanik Cię próbuje naciągnąć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez petek » 29 lip 2010, 08:02

Cześć !!

Mam ten sam problem z tym, że pedał sprzęgła i hamulca jest cały czas miękki (biorą przy samej podłodze, hamulce działają poprawnie i abs też) nie zależnie od tego ile kilometrów pokonam :( .

Wg Was od czego powinieniem zacząć żeby zidentyfikować problem??
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron