Dziwne odglosy, co to jest ??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mizex » 28 mar 2009, 14:52

Witam

Moze znajdzie sie na forum jakis spec i podpowie co nalezy zweryfikowac ??
Moj problem polega na tym, ze w kilku sytuacjach pojawiaja sie dziwne stuki lub obcieranie.
Delikatne stukanie, jakby " dobijanie " slysze w momencie, ruszania, zmiany biegu oraz skrecaniu w lewo. Odglosy dochodza z tylu auta ( bynajmniej tak slychac z moejej perspektywy kierowcy ) . Nie sa to glosne stuki ale denerwujace.
Jak wspomnialem o stukach podczas skretu w lewno tak podczas skretu w prawo slysze obcieranie. Zarowno stuki jak obcierki pojawily sie w tym samym momencie. Obcieranie ma odglos podoby jak np. docieranie klockow do tarcz.
Pojazd sprawdzony w warsztacie, stwierdzono poprawnosci mocowania elementow zawieszenia ( zreszta jak jade prosto, nawet po wybojach to nic nie wali ), przeguby ok, osadzenie klockow ok, tarcze ok, sprawdzono opony i takze jest ok.
Czyli niby wszystko dobrze a jednak cos jest..tylko co to moze byc??
Licze na pomoc forumowiczów.
Rysiek Ochodzki
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2008, 21:37
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 DITD 101 KM 2000r.

Postprzez MarTnes » 28 mar 2009, 19:15

Czy to obcieranie występuje cały czas podczas skręcania? Po np godzinnej jeździe również, czy tylko po tym jak swieżo ruszysz autem, a stało np. 2 dni na dworze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez mizex » 28 mar 2009, 21:27

Dobre pytanie, obcieranie slychac glownie gdy auto jest nierozgrzane natomiast stuki przy skrecie w lewo bez wzgledu na to czy przejedzie 50km czy 5km. Dodam, ze objaw dobicia pojawia sie przy delikatnym nacisnieciu hamulca, np. lekko zmniejszajac predkosc, wtedy wlasnie slychac tez to pukniecie.
Rysiek Ochodzki
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2008, 21:37
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 DITD 101 KM 2000r.

Postprzez kierownik » 29 mar 2009, 23:01

mizex popraw nieco temat ;)

a wszystkie śruby od hamulców, zacisków itp są dobrze dokręcone?
klocki się nie skończyły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Redoo » 30 mar 2009, 19:59

Ja stawiam na któryś zacisk!!!Też tak miałem zacisk źle mi chodził na prowadnicach i go "stawiało"tarło przy skrętach i pukało przy hamowaniu.Jeżeli słyszysz to z tyłu ja tez miałem tył weź zapakuj 3 osoby na tył i sie przejedz umnie przy obciążonym tyle brdziej wyraziste były te odgłosy.Wiec rozebrać i złożyć!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez mizex » 30 mar 2009, 21:31

Dzieki za rady. Poprosze by ponownie posprawdzano zaciski i mocowania srub. Byc moze faktycznie na ktorejs jes za luzno. Jesli ktos jeszcze bedzie mial pomysly to bede wdzieczny.
Rysiek Ochodzki
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2008, 21:37
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 DITD 101 KM 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6