Strona 1 z 2

Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 8 maja 2010, 12:08
przez przem1806
Witam.
Jestem od niedawna na forum wiec jeśli coś nie tak to z góry przepraszam.

A teraz do tematu. Moją Madzie mam od pół roku. Kupując ją silnik był czysty. A teraz wygląda jak na zdjęciach.
W tym czasie przejechałem 10tys km a na liczniku jest 175tys.
Nie stało się to nagle lecz stopniowo co raz bardziej.
Mam pewne przypuszczenia co do przyczyny tzn mechanik jest wręcz pewien że to...... ale nie chce niczego sugerować.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i ewentualne pomysły co i jak zrobić we własnym zakresie aby pomóc Madzi.

Gdzieś na forum wyczytałem że olej wydostaje się czasem przez nieszczelny dolot....
Skąd się bierze olej w układzie dolotowym??
Jakimi środkami czyścić??

IC –> nafta, benzyna ekstrakcyjna
dolot (rury) –> ???
kolektor dolot –> ???
blok silnika z oleju –> ???

A tu zdjęcia.... <płacze> tragedia

1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1d ... 7e477.html
2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b2 ... 88d51.html
3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c1 ... 0f472.html
4. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa7 ... 35410.html
5. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/121 ... ff53e.html
6. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/242 ... a7bf3.html
7. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/360 ... 43381.html
8. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5af ... ad980.html

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 13 maja 2010, 10:12
przez przem1806
Pomoże ktoś??????

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 13 maja 2010, 10:48
przez say
Po zdjęciach nie jestem w stanie powiedzieć skąd olej leci, mogę jedynie doradzić umycie silnika i dokładne monitorowanie gdzie pojawia się wyciek.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 13 maja 2010, 11:01
przez przem1806
Masz może jakiś bezpieczny sposób na mycie silnika?? Mycie myjką ciśnieniową chyba odpada nie chciałbym zalać czegoś co by unieruchomiło mi silnik.

Sprawdzałem ostatnio przyspieszenie od 80-120 na V biegu i wychodzi w granicach 23-28 sek to chyba nie jest rewelacyjnie....
Wydaje mi się że muszę wyczyścić IC, EGR i cały dolot....

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 13 maja 2010, 11:33
przez sid277
tez mialem podobny problem umylem silnik myjka cisnieniowa wczesniej napuszczajac srodkiem do odluszczenia (spokojnie niczego nie zalejesz) i okalazlo sie ze uszkodzone bylo silikonowe uszczenienie obok sruby bezposrednio przy silniku jak na zdjeciu nr 6.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 14 maja 2010, 09:07
przez xANDy
Najczęściej cieknie spod kapy zaworowej, jak ktoś dał bylejaką uszczelkę albo nie zasilikonował narożników.
Zajmij się kolego szczelnością dolotów, bo maluch szybciej się rozpędza do 120tki.
W układzie odma-turbina-węże-ic-kolektor olej jest elementem naturalnym. Umyj ten silnik najpierw.
Poza tym ten licznik masz jakiś taki eeeeeeeee.... nieadekwatny do rocznika i prawdziwego przebiegu ;P

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 14 maja 2010, 14:26
przez przem1806
Wg mnie i kilku innych osób które oglądało to auto przebieg jest oryginalny... :P

Ale nie przebieg jest tematem......

W przyszłym tygodniu zabieram się za mycie silnika i czyszczenie dolotu.
Odezwę się i opowiem co i jak wyszło.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 25 maja 2010, 21:26
przez witoldbelniak
Witam,
miałem podobny problem jak TY, cały przód silnika był zabryzgany olejem, byłem u różnych mechaników nawet u tych cenionych i nikt nie był wstanie zdiagnozować przyczyny, jeden z nich powiedział mi ze to uszczelka pod głowicą, co bedzie się wiązało z bardzo dużymi kosztami naprawy.
W pierwszej chwili podłamała mnie ta diagnoza cenionego sobie warsztatu. Nie dajac mi to spokoju drążyłem temat dalej i okazało się ze olej wyciekał z rury intercoolera mikroszczeliną zachlapując cały przód silnika.
Mechanik rurę dopasował jako zamiennik z BMW, cały koszt naprawy to ok 150 zł. I jak ręką odjął.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 27 maja 2010, 09:45
przez xANDy
xANDy napisał(a):Zajmij się kolego szczelnością dolotów

No i jak widać właściwe miejsce znalazłeś – właśnie tam.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 3 cze 2010, 19:14
przez przem1806
Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc.
Diagnoza..... Pęknięta rura dolotowa (pierwsze kolanko przy kolektorze)
Usterka prawie usunięta, w chwili obecnej zaklejona taśmą gdyż nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnej używki. Będę musiał dobrać coś od innego autka.

Przy okazji szukania usterki wyczyściłem cały dolot tzn rury, IC, kolektor i EGR.
Nie jestem żadnym mechanikiem i do tej pory naprawiałem tylko moje 2 maluszki i poldka, wiec przez 2 tyg męczarni cały czas miałem duszę na ramieniu i myśl w głowie: "co to będzie jak nie uruchomię silnika albo nie będę mógł tego poskręcać.
Standardowo dały mi w kość dwie śruby przy kolektorze... ;) Także przy skręcaniu, jedna mi gdzieś wpadła i szukałem jej przez 2 godziny.
Po wszystkim silnik nie chciał odpalić i już miałem przed oczami setki PLN jakie beceluje mechanikowi ale po 2min kręcenia silnik odpalił...... :D
Spokojnie przejechałem już jakoś 200km i dale jeździ więc chyba wszystko zrobiłem jak się należy.
Teraz przyspieszenie od 80-120km/h na V biegu 14-16s :D


Szczególne podziękowania dla: xANDy, say i Riki za kilka zdań podpowiedzi.

Teraz już tylko kwestia dobrania odpowiedniego kolanka i sprawa dolotu i zachlapanego silnika zamknięta. Pozostanie jeszcze kwestia hałasującej skrzyni biegów.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 3 cze 2010, 21:52
przez thy
przem1806 napisał(a):Teraz już tylko kwestia dobrania odpowiedniego kolanka

Nie musisz odkrywać ameryki po raz kolejny, forum służy cennymi wskazówkami – dziura w tym elemencie to żadna nowość – zamiennik pasuje od sprintera cdi, szukajka zna resztę szczegółów wraz ze zdjęciem tego elementu.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 3 cze 2010, 22:05
przez przem1806
Dzięki thy wiem o tym już gdzieś wcześniej o tym czytałem tylko muszę wyszukać. Ale dzięki za szczere chęci. ;)

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 4 cze 2010, 09:08
przez xANDy
przem1806 napisał(a): Pozostanie jeszcze kwestia hałasującej skrzyni biegów.


Hałasująca skrzynia biegów....... ciekawy problem...

Ciekaw jestem ile Twoja mazda ma w kołach – bo tematy o skrzyni biegów są naprawdę rzadkością.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 4 cze 2010, 11:47
przez przem1806
Oficjalnie ok 175 tys km.
Nie dale jak pół roku temu wymieniałem sprzęgło i coś mi się wydaje że ktoś dał ciała albo lipne łożysko wstawili i padło........

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 5 cze 2010, 23:40
przez Riki
Olej w skrzyni wymieniony? ;)

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 6 cze 2010, 01:18
przez przem1806
Ja osobiście nie wymieniałem ale podobno wymieniony był 12tys temu

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 6 cze 2010, 15:52
przez xANDy
przem1806 napisał(a):Oficjalnie ok 175 tys km.
Nie dale jak pół roku temu wymieniałem sprzęgło i coś mi się wydaje że ktoś dał ciała albo lipne łożysko wstawili i padło........

Nieoficjalnie wiadomo, że tarcza sprzęgła wytrzymuje eeeee 300kkm albo i więcej.
Z tego co wiem, to istniała sera GF'ek na jakieś ubogie kraje (np. Holandia) z silnikami 90KM ale GW chyba nigdy nie miał takiej mocy. Przy okazji puść mi VIN na PW.

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 6 cze 2010, 16:30
przez Riki
GW też miały 90KM. Moja tarcza przy niecałych 250.000 była w naprawdę dobrym stanie.... wymieniłem profilaktycznie na drugą (ory Mazda).. zobaczymy ile wytrzyma :)
Podobno był wymieniany.... to spuść go chociaż i zobacz jakiej jest barwy..

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 31 sie 2010, 18:32
przez SterylY
Witam,
Chciałem powrócić do tematu rury dolotowej przy kolektorze – też miałem dziurę na kolanie ale wymieniłem na inną i tu pojawił się kolejny problem.
Jak uszczelnić połączenie rura-kolektor. Dokręcanie opaski niewiele daje zawsze coś tam wycieka i przy okazji zalewa mi olejem rozrusznik. Są jakieś pasty uszczelniające czy co? Silikonem próbowałem ale na nic.
Ma ktoś pomysł?

Re: Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

PostNapisane: 1 wrz 2010, 12:27
przez freshbratek
Riki – a olej w skrzyni co ile i jaki powinien być wymieniany??
u mnie na szafie 180kkm i nie wiem nic na ten temat czy poprzednik wymieniał.
skrzynka działa bez problemu, biegi precyzyjnie wchodzą, cisza itp..
bawić sie w wymianę profilaktycznie ???