Niestety stalo się . W sobotę po powrocie z roboty pompa kaput
– problem z odpaleniem na zimnym i na ciepłym silniku
– po odpaleniu silnika pedał w podłogę a z rury siwy dym i czarne chmury
Niestety ale zostałem bez samochodu. Parę dni póżniej telefon do przyjaciela no i samochód do znajowego mechanika.
Odpowiedzi nie dostałem, czy pompa pasi od Toyoty do Madzi więc szybka decyzja u mechanika, wkładamy co będzie to będzie (raz kozie śmierć )
Niestety dostałem telefon,że to nie chodzi jak powinno.
– po pierwsze, jest problem z odpaleniem
– po drugie, jak odpali motor to daje od razu 3000 tyś obrotów no i z rury dym
Niestety musiałem szukać mazdoskej pompy no i znalazłem niedaleko za 2000 tyś z anglika
Po zmontowaniu MADZIA chodzi jak ta lala całkiem nowy samochód.
Czemu za te pompy DENSO do MADZI trzeba dać tyle kapusty.
Teraz trochę na temat pomp DENSO
Co do wyglądu zewnętrznego Toyota a Madzia to praktycznie niczym się nie różnią.
Dopiero po rozebraniu obu pomp można znaleść parę różnic, może nieznaczne lecz bardzo istotne sądzę.
Po rozbebeszeniu pompy od MADZI (skoro i tak kaput to ciekawość zrobiła swoje) znalazłem przyczynę problemu niepalenia na zimnym, tak myślę .
Zrobiłem kilkanaście fotek całej pompy, postaram się zapodać trochę niedługo.
Jak znajdę czas to postaram się zrobić małą fotorelację z rozbiórki pompy DENZO

!
Ciekawi mnie jeszcze budowa pompy od OPLA. Jak bym miał taką pompę to bym porównał może bebechy z Oploskiej pasują do Mazdoskiej ?
Parę uwag:
Co do dolewania oleju do paliwa jestem na tak, nie musze nikomu tłumaczyć dlaczego (kilku mechaników mi to powtarzało by dolewać MIKSOLU do paliwa) ?
To paliwo jest główną przyczyną padania pomp niestety (polska jakoś paliwa daje wiele do życzenia)
Jest jedna metoda którą sam odkryłem jak stwierdzić czy pompa jest już na wykończeniu (podam ją później)